Battlefield 1942
Tiedot
Kehittäjä: DICE
Julkaisija: EA
Julkaistu: 10. syyskuuta 2002
Alustat: PC
Ikäraja: K12+
Kotisivut: http://www.eagames.com/official/battlefield/1942/us/home.jsp
Lataa demo (130 MB)
Viimeisin versio: 1.61b
Päivitykset saatavilla: Gaming.fi
Liity pelin yhteisöön!
Julkaisija: EA
Julkaistu: 10. syyskuuta 2002
Alustat: PC
Ikäraja: K12+
Kotisivut: http://www.eagames.com/official/battlefield/1942/us/home.jsp
Lataa demo (130 MB)
Viimeisin versio: 1.61b
Päivitykset saatavilla: Gaming.fi
Liity pelin yhteisöön!
Hahmoluokat
Scout
Maastoon naamioituva tarkka-ampuja on aseistettu kiikarikiväärillä. Suojautumattomien vihollisten napsuttelun lomassa partiolaisella voi antaa tulenjohto-kuvia tykistölle. Hyvin sijoittunut tarkka-ampuja voi myös kattavasti tiedottaa vihollisen liikkeistä omille joukoille. Kypärään kiinnitetyt oksat vievät uskottavuutta ja naurattavat kavereita, mutta kyllähän ammattilainen tietää parhaiten, kuinka maastossa ollaan näkymättömänä. Lähitaisteluun vyöstä löytyy puukko ja pistooli. Kolme käsikranaattia ovat todella tiukkoja tilanteita varten.
Varusteet: Puukko, Pistooli, Kranaatit, Kiikarikivääri ja Tulenjohto-kiikarit/radio
Assault
Rynnäkköjoukoilla eli tutummin "assuilla" on pääaseena rynnäkkökivääri. Perustehtävä on suolata vihollisen jalkaväki kylmäksi. Tankkeja vastaan ei kannata kolmella kranaatilla suinpäin rynnätä, mutta panoslaatikolta voi heittää muutaman ylimääräisen. Vihollisen scoutit, panssarintorjujat ja insinöörit ovat helppoja kohteita. Sen sijaan taistelun kulkua määrää usein juuri rynnäkköjoukkojen (katso myös Medic) menestyminen toisiaan vastaan.
Varusteet: Puukko, Pistooli, Kranaatit ja Rynnäkkökivääri
Anti-Tank
Panssarintorjunta on usein tehokas apu paremmin välineistettyä vihollista vastaan. Hahmo on varsin haavoittuvainen ilman tehokasta kivääriä, mutta sopivasti piiloutumalla pystyy osallistumaan taisteluun. Tärkein tehtävä on kiertää sivuun tai taakse ja pysäyttää vihollisen tankit sekä muut kulkuvälineet. Yksi hyvin tähdätty osuma takalistoon räjäyttää useimmat panssarivaunut, joten hahmon käyttäminen osana joukkuetta on varsin perusteltua.
Varusteet: Puukko, Pistooli, Kranaatit ja Sinko
Medic
Lääkintämies on jalkaväen tuki ja turva. Hahmo voi juosta oman joukkueen lähettyvillä ja parantaa sotilaiden menettämiä HP:tä. Vielä suositumpaa on medicin käyttäminen Rambo-hahmona, jolloin pelaaja ryntäilee yksin ja parantaa vain itseään vähän väliä. Pääaseena lääkintämiehillä on kevennetty rynnäkkökivääri, jonka teho ja tarkkuus ei aivan yllä päätoimisen rynnäkköhahmon tasolle. Lähietäisyyksillä ero on varsin pieni.Tehokkain apu lienee valita sopivasti erilaisia hahmoja joukkueeseen ja antaa lääkintämiehen paketti niille, jotka osaavat parantaa myös muita.
Varusteet: Puukko, Pistooli, Kranaatit, Kevyt Rynnäkkökivääri ja Ensiapu-pakkaus.
Engineer
Insinööri eli pioneeri on varsinainen yleismies. Hänen varustuksensa alkaa tavallisesta kivääristä, joka on tehokas ase pitkänkin matkan päähän (sic). Seuraavaksi repusta löytyy räjähteitä ja sytytin, sekä muutama miina. Miinat kannattaa laittaa odotetuille vihollisen ajoreiteille ja räjähteillä voi tehdä ansoja. Räjähteitä ei voi ajastaa tai ansoittaa, joten laukaisija kädessä voi joutua odottelemaan kauankin. Räjähteet ovat kuitenkin yksi monikäyttöisimmistä aseista. Tämän kaiken jatkoksi pioneeri on myös mekaanikko, joka voi korjata hylättyjä ja omia kulkuneuvoja tai välineitä, kuten kk-pesiä tai rannikkotykkejä.
Varusteet: Puukko, Pistooli, Kivääri, Räjähteet, Miinat ja Jakoavain
Maastoon naamioituva tarkka-ampuja on aseistettu kiikarikiväärillä. Suojautumattomien vihollisten napsuttelun lomassa partiolaisella voi antaa tulenjohto-kuvia tykistölle. Hyvin sijoittunut tarkka-ampuja voi myös kattavasti tiedottaa vihollisen liikkeistä omille joukoille. Kypärään kiinnitetyt oksat vievät uskottavuutta ja naurattavat kavereita, mutta kyllähän ammattilainen tietää parhaiten, kuinka maastossa ollaan näkymättömänä. Lähitaisteluun vyöstä löytyy puukko ja pistooli. Kolme käsikranaattia ovat todella tiukkoja tilanteita varten.
Varusteet: Puukko, Pistooli, Kranaatit, Kiikarikivääri ja Tulenjohto-kiikarit/radio
Assault
Rynnäkköjoukoilla eli tutummin "assuilla" on pääaseena rynnäkkökivääri. Perustehtävä on suolata vihollisen jalkaväki kylmäksi. Tankkeja vastaan ei kannata kolmella kranaatilla suinpäin rynnätä, mutta panoslaatikolta voi heittää muutaman ylimääräisen. Vihollisen scoutit, panssarintorjujat ja insinöörit ovat helppoja kohteita. Sen sijaan taistelun kulkua määrää usein juuri rynnäkköjoukkojen (katso myös Medic) menestyminen toisiaan vastaan.
Varusteet: Puukko, Pistooli, Kranaatit ja Rynnäkkökivääri
Anti-Tank
Panssarintorjunta on usein tehokas apu paremmin välineistettyä vihollista vastaan. Hahmo on varsin haavoittuvainen ilman tehokasta kivääriä, mutta sopivasti piiloutumalla pystyy osallistumaan taisteluun. Tärkein tehtävä on kiertää sivuun tai taakse ja pysäyttää vihollisen tankit sekä muut kulkuvälineet. Yksi hyvin tähdätty osuma takalistoon räjäyttää useimmat panssarivaunut, joten hahmon käyttäminen osana joukkuetta on varsin perusteltua.
Varusteet: Puukko, Pistooli, Kranaatit ja Sinko
Medic
Lääkintämies on jalkaväen tuki ja turva. Hahmo voi juosta oman joukkueen lähettyvillä ja parantaa sotilaiden menettämiä HP:tä. Vielä suositumpaa on medicin käyttäminen Rambo-hahmona, jolloin pelaaja ryntäilee yksin ja parantaa vain itseään vähän väliä. Pääaseena lääkintämiehillä on kevennetty rynnäkkökivääri, jonka teho ja tarkkuus ei aivan yllä päätoimisen rynnäkköhahmon tasolle. Lähietäisyyksillä ero on varsin pieni.Tehokkain apu lienee valita sopivasti erilaisia hahmoja joukkueeseen ja antaa lääkintämiehen paketti niille, jotka osaavat parantaa myös muita.
Varusteet: Puukko, Pistooli, Kranaatit, Kevyt Rynnäkkökivääri ja Ensiapu-pakkaus.
Engineer
Insinööri eli pioneeri on varsinainen yleismies. Hänen varustuksensa alkaa tavallisesta kivääristä, joka on tehokas ase pitkänkin matkan päähän (sic). Seuraavaksi repusta löytyy räjähteitä ja sytytin, sekä muutama miina. Miinat kannattaa laittaa odotetuille vihollisen ajoreiteille ja räjähteillä voi tehdä ansoja. Räjähteitä ei voi ajastaa tai ansoittaa, joten laukaisija kädessä voi joutua odottelemaan kauankin. Räjähteet ovat kuitenkin yksi monikäyttöisimmistä aseista. Tämän kaiken jatkoksi pioneeri on myös mekaanikko, joka voi korjata hylättyjä ja omia kulkuneuvoja tai välineitä, kuten kk-pesiä tai rannikkotykkejä.
Varusteet: Puukko, Pistooli, Kivääri, Räjähteet, Miinat ja Jakoavain
Kulkuneuvot
USA Saksa Japani Englanti Venäjä
USA
SAKSA
JAPANI
ENGLANTI
VENÄJÄ
USA
- M10 Wolverine
- M4 Sherman
- M3 Half-Track
- Willys Overland Jeep MB
- M7 Priest
- B-17 Flying Fortress
- SBD-6 Dauntless
- P-51 Mustang
- F4U Corsair
- USS Enterprise
- HMS Prince of Wales
- USN Fletcher Class
- USN Gato Class
- LCVP Higgins Boat
Kevytrakenteinen ja varustettu tehokkaalla panssarintorjuntatykillä, amerikkalainen M10 "Wolverine" oli suunniteltu vihollisten panssarivaunuja vastaan. M10 oli ketterä ja sillä oli pitkä kantama, mikä teki siitä tehokkaan aseen, kunhan se pysytteli raskaimpien panssarien ulottumattomissa. Valitettavasti sen kevytrakenteisuus teki siitä haavoittuvaisen isompien tankkien, kuten Saksalaisten Tiikerin, kantaman sisällä.
Amerikkalainen M4 Sherman ei ollut tehokkaimpia tai raskaimpia panssarivaunuja taistelukentällä, mutta silti se palveli tarkoituksessaan todella luotettavana sotakoneena. Koska Sherman-panssareita valmistettiin useampia, kuin mitään muuta panssarivaunua toisessa maailmansodassa, nämä usein voittivat lukumäärällään vihollispanssarit kohdatessa. Sherman oli kiistatta kaikista tärkein aikansa panssarivaunuista.
Jenkkien M3 panssaroitu miehistönkuljetusvaunu (APC) oli yksi käytetyimmistä puolitelavaunuista toisessa maailmansodassa. Kääntyvillä etupyörillä ja panssarivaunusta tutuilla telaketjuilla takana, M3 palveli monessa tarkoituksessa. Mahdollistaen 12 miehen kuljetuksen, M3 pystyi myös vetämään tykistöä tai sen pystyi varustamaan monella eri aseistuksella, mukaan lukien panssarintorjuntatykki ja ilmatorjuntatykit, raskasta epäsuoraa tulta tarjoava tykki sekä kranaatinheittimiä.
Tämä monikäyttöinen nelivetoinen kulkuneuvo pystyi kulkemaan paikkoihin, mihin millään muulla kulkuneuvolla ei ollut asiaa ja USA valmisti niitä enemmän kuin 700 000 toisessa maailmansodassa. Jeeppiä pystyi käyttämään lyhyisiin kuljetusmatkoihin, tiedusteluun ja jopa taistelemiseen, laittamalla siihen konekivääri kiinni. "Jeep" tulee englanninkielessä termin GP lausumisesta, mikä on lyhenne sanoista monikäyttöinen kulkuneuvo (General Purpose vehicle).
M7 haupitsi rakennettiin täyttämään liikkuvan tulivoiman tarpeen tukemaan etulinjan jalkaväkeä. Rakennettuna keskiraskaan M3 panssarivaunun runkoon, tämä telaketjuilla liikkuva tykki varustettiin riittävällä määrällä panssaria itsensä suojeluun ja tarpeeksi tulivoimaa tukeakseen jalkaväen operaatioita. "Priest" oli yksi parhaista haupitsivaunuista sodan alkuvaiheilla.
B-17 auttoi kääntämään sodan kurssin tuomalla raskaita iskuja Kolmanteen Valtakuntaan. Vaikkakin isoksi lentokoneeksi hyvin ohjattava, Jenkkien tavanomainen raskas pommittaja oli silti houkutteleva kohde Saksan nopeille hävittäjille, kuten Mersuille. B-17 -pommittajaa hyödynnettiin tehokkaasti tiedustelukoneena Tyynenmeren taisteluissa, auttaen amerikkalaisten merivoimia taistelussa Japanin laivastoa vastaan.
SBD-6 Dauntless oli niin luotettava tukialuspohjainen syöksypommittaja, että monet lentäjät suosivat sitä uudemman "Hellcatin" sijaan. Dauntless-koneella oli vertaansa vailla oleva ennätys, olemalla toisen maailmansodan lentokoneista matalimman tappiosuhteen omaava. Se ei ollut USAn laivaston nopeimpia lentokoneita, mutta se oli todella vakaa kone. Dauntless antoi lentäjille paremman todennäköisyyden osua kohteeseensa pommituslennoillaan.
Nopeana ja ketteränä, P-51 Mustangilla oli myös loistava kantama ja edellytykset tehdä tuhoa vihollisen keskuudessa. Tämä sulava hävittäjä palveli monessa tarkoituksessa toisessa maailmansodassa, mukaan lukien pommikonesaattueissa pitkän kantaman tehtävissä Saksan yllä. Ennen kuin Mustang saapui kehiin, amerikkalaisten pommittajat tehtävissään Saksanmaalle päiväsaikaan olivat helppoja saaliita Saksan ilmavoimille.
Lokkisiipinen Corsair oli yksi nopeimmista, kaikista aikaan saavin amerikkalaisista lentokoneista toisessa maailmansodassa. Ylpeänä vaikuttavasta taistelusuhteesta 11:1 vihollisen koneita vastaan, Corsairilla on mainetta yli 2000 ilmataisteluvoitolla Tyynellä valtamerellä. Se oli myös tehokas ase maajoukkoja vastaan. Japanilaiset nimesivät Corsairin "Viheltäväksi Kuolemaksi", johtuen sen omalaatuisesta äänestä sen hyökätessä.
19 800 tonnin painoinen USS Enterprise -lentotukialus oli yksi palkituimmista ja pelätyimmistä aluksista USA:n laivastossa. Osallistumalla lähes jokaiseen meritaisteluun Tyynellä valtamerellä, Enterprise oli osallisena 911 vihollislentokoneen ennenaikaiseen romutukseen, sekä se upotti tai rampautti reilusti enemmän kuin 200 vihollislaivaa. "Iso E" on saanut kunnian upottaa kaksi japanilaista lentotukialusta yksinään ja kolmannen yhteistyönä Yorktownin kanssa.
HMS Prince of Wales hyökkäsi Saksan taistelulaiva Bismarckin kimppuun yhdessä toisen maailmansodan kriittisistä kääntöpisteistä. Vakavasti vaurioituneena, Walesin Prinssi kuitenkin upotti Bismarckin, minkä on nyt suhtauduttu olevan yhdeksi sodan suurista laivaston voitoista. Kaksi päivää Pearl Harborin hyökkäyksen jälkeen, Japanilainen lentokone hyökkäsi ja upotti Walesin Prinssin.
USA:n laivasto aloitti rakentamaan ensimmäistä Fletcher-luokan hävittäjää lokakuussa 1939. Kahden ja puolen vuoden sisään, merivoimilla oli 175 Fletcher-luokan hävittäjää valmiina toimintaan. Tehokkaalla arsenaalilla tykkejä, torpedoja ja syvyyspommeja, Fletcher-hävittäjä pystyi paukuttamaan vihollista valtavalla tulivoimalla. Se näki toimintaa vielä Koreassa ja Vietnamissa, pysyen palveluksessa vuoteen 1969 asti.
Vaikka Jenkkien sukellusvenearmada sisälsi vain 1,6 % koko laivaston henkilöstöstä vuosina 1941-1945, sen ansioita oli tällä aikavälillä yli 60 % upottaminen Japanin merivoimien laivoista. Iskemällä äkkinäisellä, hiljaisella voimalla, USA:n sukellusveneet tehokkaasti vaimensivat Japanin huoltolinjat Tyynellä valtamerellä. Näillä voimakkaasti aseistetuilla sukellusveneillä oli pitkä toimintaetäisyys ja korkea risteilynopeus.
Suunniteltu kuljettamaan täysin varustettuja sotilaita ja tarvittavia varusteita maihinnousua varten, nämä veneet olivat täydellisiä kulkuneuvoja viemään rantaan tuhansia sotilaita suhteellisen lyhyellä aikavälillä. Sen lisäksi käyttämällä "Higginsin Veneitä" -aluksia maihinnousuihin, liittoutuneiden joukkojen ei tarvinnut luottaa satamien turvaamiseen, mitkä olivat useimmiten raskaammin puolustettuja.
SAKSA
- PzKfW Mk.VI Tiger
- PzKfW Mk.IV Panzer
- Hanomag Sdkfz.251
- VW Type 82 Kübelwagen
- SdKfz.124 Wespe
- Junkers Ju 87B Stuka
- Messerschmitt Bf-109e
Saksalainen "Tiikeri" -panssarivaunu oli raskaasti panssaroitu ja varustettu isolla tykillä. Alunperin suunniteltu reaktiona venäläisten onnistuneelle T-34:lle, ensimmäiset tuotantolinjoilta saapuvat Tiikerit eivät olleet kovin luotettavia. Kuitenkin ajan kuluessa Saksan insinöörit hienosäätivät nämä sotakoneet ja Tiikeristä muodostui yksi pelätyimmistä panssarivaunuista toisessa maailmansodassa.
Panzer Mk. IV oli järisyttävä voima läpi koko toisen maailmansodan Saksan armeijalle. Varustettuna 75mm päätykillä, Panzer tarjosi Saksalle tehokkaan ja hyvin liikkuvan aseen. Jos sillä oli joku haittapuoli, se oli sen hitaus kevyeksi panssarivaunuksi. Vuosien 1940 ja 1945 välillä Saksa valmisti näitä panssarivaunuja yli 8000.
Huolimatta pienemmästä koostaan M3 puolitelavaunuun verrattuna, Hanomag Sdk.251 oli hieman nopeampi kuin amerikkalainen vastine. Se erosi Jenkkien puolitelavaunusta siinä, ettei siinä ollut etuvetoa, mikä tarkoitti huonompaa ohjausta tietyissä maasto-olosuhteissa. Kuitenkin suuremmalla telaketjuilla Hanomag oli voittamaton maastoajoneuvo. Vaunu saattoi sisältää liekinheittimiä tai raskaan tykin.
Kirjaimellisesti käännettynä saksalainen Kübelwagen tarkoittaa "ämpäriautoa" (bucket car). Tätä kevyttä kulkuneuvoa valmistettiin toisen maailmansodan loppuun asti. Vaikka se olikin saman kokoinen amerikkalaisten Willy-jeeppiin nähden, takavetoisena autona sillä ei ollut yhtä hyviä maasto-ominaisuuksia.
Saksalaiset ottivat SdKfz.124 Wespen (käännettynä "Ampiainen" (Wasp)) ensimmäisen kerran käyttöön Kurskissa, joka oli käytännössä suuritehoinen tykki pultattuna ikääntyneen panssarivaunun runkoon. Muuten käytöstä poistetun Panzer II panssarivaunun teloille sovitettuna, saksalaiset rakensivat voimakkaan vaunun Panzer panssaridivisioonan tukemiseen.
Tämä syöksypommittaja oli aerodynaamisesti rakennettu pysymään vakaana, samalla kun sillä suoritettiin kirurgisia pommitustehtäviä. Lähestyvän syöksyvän Stukan omaperäinen ääni loi kauhua vihollisen joukoissa. Parhaimmillaan Stuka oli avainroolissa Saksan ilmavoimien kampanjassa Euroopan yllä, mutta sodan edetessä kehittyneemmät liittoutuneiden lentokoneet pystyivät paremmin kohtaamaan Stukan.
109e pröystäili suurenmoisilla lento-ominaisuuksilla ja ohjattavuudella. Sodan alkuvaiheilla, Mersu hallitsi Euroopan taivaita. Britannian taisteluissa Bf 109e:n rajoitettu kantama kuitenkin kostautui Saksan häviöllä. Koneen mahdottomuus lentää pitkän matkan tehtäviä pommikoneiden saattueina oli vakava rajoite Saksan ilmavoimien ilmataistelussa Englantia vastaan.
JAPANI
- Chi Ha 97
- Hanomag Sdkfz.251 (lainattu saksalaisilta)
- VW Type 82 Kübelwagen (lainattu saksalaisilta)
- SdKfz.124 Wespe (lainattu saksalaisilta)
- Aichi D3A1 Val
- A6M Zeke/Zero
- IJN Shokaku Class
- IJN Yamato
- IJN Akizuki Class
- U-Boat Type VII C (lainattu saksalaisilta)
- Dai-Hatsu 14M
Chi-Ha -kevyellä panssarivaunulla ei ollut mitään mahdollisuuksia venäläisten ja amerikkalaisten panssareita vastaan. Nomonhanissa Japanilaiset joukot melkein jyrättiin, koska Chi-Ha:n tykit eivät pystyneet pysäyttämään vihollisten panssarivaunuja. Tästä epäonnistumisesta viisastuneena, Japani lisäsi Chi-Ha:n panssaria ja tulivoimaa, mutta vielä paljastamattomat, uudet amerikkalaisten M4 Sherman -panssarivaunut ylittivät ominaisuuksillaan päivitetyn Chi-Ha:n.
Tämä lentokone saavutti pahamaineisuuden toisen maailmansodan aikana syöksypommittajana, joka oli todella nopea. Lastinsa kohteeseensa jätettyään, Val:lla oli ainutlaatuinen kyky pitää puoliaan koiratappeluissa. Aichi D3A1 oli tärkeässä roolissa Pearl Harborin hyökkäyksessä ja sai myös suuren voiton Brittien laivastoa vastaan, upottaen HMS Dorsetshiren, HMS Cornwallin ja HMS Hermesin.
Japanilaisten Zeke/Zero oli tukialustyyppinen lentokone, jonka ominaisuudet päihitti liittoutuneiden lentokenttiä käyttävät koneet. Kevytrakenteisuuden ja voimakkaan moottorin ansiosta tämä sulava hävittäjä oli erittäin nopea, hyvän ohjattavuuden omaava ja lensi pitkiä matkoja. Raskaasti aseistettuna ja tuntuvia tappioita aiheuttavana, Zero oli yksi Japanin tärkeimpiä hävittäjälentokoneita.
IJN Shokaku -lentotukialuksen vaikuttava lista taisteluihin osallistumisesta sisälsi Pearl Harborin, Coral Sean ja Guadalcanalin, mutta se ei ottanut osaa Midwayn taisteluun, mikä saattoi vaikuttaa tuntuvasti Japanin häviöön kyseisessä ratkaisevassa taistelussa. Kesäkuussa 1944 Shokaku upotettiin taistelussa Filippiinin merellä USS Cavallan toimesta, toimittaen lamauttavan iskun Shokakuun.
Japanilainen Yamato-luokan taistelulaiva oli suurin sotalaiva toisessa maailmansodassa. Asetettuna palvelukseen vähän yli viikko Pearl Harborin hyökkäyksen jälkeen, ja täysin salassa rakennettuna, Yamato ylpeili yhdeksällä 18,1 tuuman päätykkien patteristolla, kantaen enemmän tulivoimaa kuin mikään muu laiva ikinä. Selviydyttyään monista Tyynen valtameren taisteluista, Yamato upotettiin vuonna 1945, ottaen vastaan 10 torpedon osumaa ennen uppoamista.
Akizuki kantoi merkittävää arsenaalia, mukaan lukien neljä pääpatteria, jokainen varustettuna 3,9 tuuman korkeanopeuksisella tykillä. Nopean tulivoiman ja hyvän osumatarkkuuden kauemmaksi (lähes 19 km) omaavana, nämä tykit aiheuttivat raskaita tappioita viholliselle. Sodan edetessä Japanin laivasto lisäsi näiden hävittäjien arsenaalia torpedoilla ja 25 mm konekivääreillä.
Saksalaisilla sukellusveneillä oli äärimmäisen tehokas voittosuhde vihollisen laivoja vastaan, upottaen yhden laivan joka neljännellä ammutulla torpedolla. Tällä sukellusvenetyypillä oli noin 18 000 km toimintaetäisyys ja aseistuksena sillä oli neljä torpedoputkea keulassa ja yksi perässä. Saksan sukellusvenelaivasto oli hirmuinen ase Atlantilla ja Type VII C oli sen joukon työjuhta.
Japanilaiset käyttivät Dai-Hatsu -maihinnousualusta tehokkaasti läpi toisen maailmansodan. Kuten USA:n "Higginsin Veneet", joukkoja ja varusteita oli purettu keulassa olevan aukeavan paneelin kautta. Pääasiassa käytettynä maihinnousuissa ja huoltokuljetuksissa, Dai-Hatsu -maihinnousualuksen pystyi varustamaan myös konekiväärillä, mikä mahdollisti sen käytön partioissa merellä.
ENGLANTI
- M10 Wolverine (lainattu amerikkalaisilta)
- M4 Sherman (lainattu amerikkalaisilta)
- M3 Half-Track (lainattu amerikkalaisilta)
- Willys Overland Jeep MB (lainattu amerikkalaisilta)
- M7 Priest (lainattu amerikkalaisilta)
- Spitfire Mk VB
- B-17 Flying Fortress (lainattu amerikkalaisilta
Alkujaan valmistettu vuonna 1938, Spitfire oli tärkeässä roolissa liittoutuneiden joukoissa sodan loppuun asti. Ajan kuluessa Spitfireä muokattiin laittamalla paksumpaa panssaria, parempia konekivääreitä ja tehokkaampaa moottoria. Tunnettu sen liukkaasta ulkomuodosta ja ainutlaatuisista elliptisistä siivistä, Spitfirellä oli nopeutta ja ohjattavuutta vastaamaan Saksan parhaimpia hävittäjälentokoneita.
VENÄJÄ
- T-34/85
- T34/76
- M3 Half-Track (lainattu amerikkalaisilta)
- Willys Overland Jeep MB (lainattu amerikkalaisilta)
- BM-13N Katyusha "Stalinin Urut"
- Yak-9
Parantaakseen jo valmiiksi merkittävän panssaroitua ja aseistettua edeltäjäänsä, T-34/85 varustettiin 85 mm -ilmatorjuntatykillä. Kyvyllä kulkea tasaisesti lähes missä maastossa vain, T-34/85 oli varteenotettava voima läpi sodan. Ensimmäisen kerran kohdattuaan alkuperäisen T-34/85 panssarivaunun, saksalaiset nopeasti huomasivat sen ylivoimaisuuden omiin panssarivaunuihin nähden.
Hyväksyen saksalaisten panssarivaunujen ylivoimaisen suunnittelun, Venäjä kehitti T-34/76 -kevyen panssarivaunun. Se oli suunniteltu loistamaan panssaroissa ja tulivoimassa ja vastaamaan Saksan vastineisiin kaikin tavoin. Vaikkakin tehokkaita taistelukentän kulkuneuvoja, Venäjä ei pystynyt valmistamaan niitä niin montaa kuin oli suunniteltu, joten T-34/76:sta ei ikinä tullut taistelun voimalaitosta kuten oli ollut tarkoitus.
Venäläinen Katuysha oli tehokas liikkuva rakettilavetti. Venäjän armeija tavallisesti sovitti nämä raketinlaukaisevat luiskat panssaroituihin kuorma-autoihin. Kuitenkin kovina aikoina he käyttivät mitä kuorma-autoja oli vain käytettävissä. Katuysha ei ollut kovin tarkka raketinheitin, mutta koska se ampui raketteja yhteislaukaisuna, se korvasi epätarkkuuden raskaalla sulkutulella.
Ensimmäiset taistelut nähneenä Stalingradin taisteluissa, Yak-9 ei tyypillisesti pysynyt teknologisesti ylivoimaisten Saksan hävittäjäkoneiden mukana yksi yhtä vastaan koiratappeluissa. Siitä huolimatta Venäjän ilmavoimilla oli usein etuna lentokoneidensa lukumäärä taivaalla, koska he pystyivät massatuottamaan Yak-9 -koneita. Kaikki kaikessa, Venäjä valmisti enemmän Yak-9:ä kuin mitään muuta hävittäjäkonetta.
Kartat
- El Alamein
- Paikka: -
- Maa: -
- Alue/kaupunki: -
- Joukot: -
- Paikka: -
- Battle of Bulge
- Paikka: -
- Maa: -
- Alue/kaupunki: -
- Joukot: -
- Paikka: -
- Battleaxe
- Paikka: -
- Maa: -
- Alue/kaupunki: -
- Joukot: -
- Paikka: -
- Berlin
- Paikka: -
- Maa: -
- Alue/kaupunki: -
- Joukot: -
- Paikka: -
- Bocage
- Paikka: -
- Maa: -
- Alue/kaupunki: -
- Joukot: -
- Paikka: -
- Gazala
- Paikka: -
- Maa: -
- Alue/kaupunki: -
- Joukot: -
- Paikka: -
- Guadalcanal
- Paikka: -
- Maa: -
- Alue/kaupunki: -
- Joukot: -
- Paikka: -
- Iwo Jima
- Paikka: -
- Maa: -
- Alue/kaupunki: -
- Joukot: -
- Paikka: -
- Kharkov
- Paikka: -
- Maa: -
- Alue/kaupunki: -
- Joukot: -
- Paikka: -
- Kursk
- Paikka: -
- Maa: -
- Alue/kaupunki: -
- Joukot: -
- Paikka: -
- Market Garden
- Paikka: -
- Maa: -
- Alue/kaupunki: -
- Joukot: -
- Paikka: -
- Midway
- Paikka: -
- Maa: -
- Alue/kaupunki: -
- Joukot: -
- Paikka: -
- Omaha
- Paikka: -
- Maa: -
- Alue/kaupunki: -
- Joukot: -
- Paikka: -
- Stalingrad
- Paikka: -
- Maa: -
- Alue/kaupunki: -
- Joukot: -
- Paikka: -
- Tobruk
- Paikka: -
- Maa: -
- Alue/kaupunki: -
- Joukot: -
- Paikka: -
- Wake
- Paikka: -
- Maa: -
- Alue/kaupunki: -
- Joukot: -
- Paikka: -
Konsolikomennot
Jotta voit käyttää komentoja sinun täytyy painaa ensin tabulaattorin yläpuolella ja ykkösen vasemmalla puolella olevaa §-näppäintä. Komennot muodostuvat seuraavalla tavalla: ensin tulee komentoryhmä, sitten komento ja sitten sen arvo. Missä välissä tahansa komennon kirjoitusta painamalla tabulaattoria peli täydentää loput komennosta. Mikäli satut unohtamaan jonkin komennon, avaa konsoli ja paina tabulaattoria kahdesti.
Debug
debug.doNotDisplayErrorWindow 1/0
Peliin vaikuttavat
game.sayTeam (Sano omalle joukkueelle)
game.sayAll (Sano kaikille)
game.listPlayers (Listaa pelaajat id-numeroineen)
game.listMaps (Listaa serverillä olevat kentät numerojärjestyksessä)
game.voteMap # (Äänestä mapin vaihtoa numeron perusteella)
game.voteKickPlayer (ID) (Äänestää pelaajan potkaisemisesta (1.6:sta lähtien onnistuu valikosta tabulaattorin kautta))
game.voteKickTeamPlayer (ID) (Sama asia, mutta voit äänestää vain oman tiimin pelaajan potkaisua (1.6:sta lähtien onnistuu myös valikosta))
game.changePlayerName "nimi" (Muuttaa nimesi. Muista heittomerkit!)
game.dumpNetworkDebugStats 1/0
game.debugCallBackDisabled 1/0
game.useHUD 1/0 (Mikäli haluat katsoa peliä kuten elokuvaa. Poistaa kaikki tietopalkit)
game.setShadows 1/0 (Varjot päälle / pois)
game.setEnvironmentMapping 1/0
game.setToolTip 1/0 (ToolTip päälle / pois)
game.setRadioToolTip 1/0
game.setCrossHairColor # # # (Säätää tähtäimesi väriä RGB (Punainen, vihreä, sininen))
game.setStaticMiniMap 1/0 (Asettaa minimapin pysyväksi. Mikäli pois päältä, minimap kääntyy kun sinä käännyt.)
game.setMiniMapTransparency # (Minimapin läpinäkyvyys. 0 - 100)
game.RadioToolTipColor # # #
game.getIp (Kertoo ip:si)
game.getLevelName (Kertoo kentän nimen)
game.enableFreeCamera 1/0 (Mahdollisuus liikuttaa kameraa kuoltuasi. päälle / pois)
game.killPlayer (ID) (Tappaa pelaajan id-numeron perusteella, vain admineille)
game.disconnect (Poistut serveriltä)
game.suicide (Kun menee hermot)
game.setCommonMouseSensitivity # (Säätää hiiren herkkyyttä)
Ilmassa
game.setAirKeyboardSensitivity # (Näppäimistön herkkyys lennettäessä)
game.setAirMouseSensitivity # (Hiiren herkkyys lennettäessä)
game.setAirMouseInvert 1/0 (Käänteinen ohjaus. Päällä / pois)
Maalla
game.setInfMouseSensitivity #
game.setInfMouseInvert 1/0
Kulkuneuvoissa
game.setLandSeaKeyboardSensitivity #
game.setLandSeaMouseSensitivity #
game.setLandSeaMouseInvert 1/0
*HUOM* SEURAAVIA EI VOI SÄÄTÄÄ PELISTÄ, AINOASTAAN VALIKON KAUTTA
game.setConnection (1-4) (Muuttaa yhteystapaa)
game.setDisableSound 1/0
game.setChannels # (Äänikanavien määrä)
game.setMasterVolume # (Äänenvoimakkuus)
game.setMenuMusicVolume # (Valikkomusiikkien voimakkuus)
game.setMusicOnOff 1/0
game.setLocalizedDialog 0
game.setQuality #
game.setSoundDetail
game.setHardware #
game.setGameDisplayMode 1024 768 32 0 (Näytön tarkkuus. Numerot ainoastaan esimerkki)
game.setDetailTexture #
game.setGraphicsQuality #
game.setLightmaps 1/0
game.setRenderWhenSpawnMenu 1
game.setMenuViewdistance #
game.setEffectsQuality #
game.setPerformance #
Hallinta
admin.getRemoteConsoleEnabled (Kertoo mikäli remoteadmin on kytketty)
admin.enableRemoteConsole (tunnus) (salasana) # (Serverin hallinnointiin, aktivoi käytön)
admin.disableRemoteConsole
admin.maxAllowedConnectionType (tyyppi)
admin.enableRemoteAdmin (salasana) (Täytyy laittaa joka kentässä. Saa sisältää ainoastaan numeroita tai kirjaimia. Ei välejä)
admin.disableRemoteAdmin (Kytkee pois päältä)
admin.execremotecommand "komento" (Serveri suorittaa antamasi komennon. Aseta komento heittomerkkien sisään)
admin.voteMapMajority # (Numero suurempi kuin 0.01 ja mieluiten pienempi kuin 1. Määrä ääniä mikä tarvitaan suorittamaan potku / kentänvaihto. Esim. 0.7 = 70%)
admin.voteKickPlayerMajority
admin.voteKickTeamPlayerMajority
admin.enableMapVote 1/0 (Kentänvaihto äänestämällä päällä / pois)
admin.enableKickPlayerVote 1/0
admin.enableKickTeamPlayerVote 1/0
admin.votingTime # (Aika, jonka aikana pelaajan on annettava äänensä)
admin.kickPlayer (ID) (Potkii pelaajan id-numeron perusteella)
admin.banPlayer (ID)
admin.changeMap (kentän nimi) (peli modi) (modi) (Vaihtaa kentän nimen perusteella esim. admin.changeMap stalingrad gpm_cq bf1942)
admin.addAddressToBanList (IP)
admin.removeAddressFromBanList (IP)
admin.listBannedAdresses (Listaa bannitut ip:t)
admin.clearBanList (Tyhjentää bannilistan)
admin.banTime # (Bannin kesto)
admin.tagPlayer (ID)
admin.bandWidthChokeLimit #
admin.allownosecam 1/0 (Lentokoneiden nokkakamera päällä / pois)
admin.externalviews 1/0 (Nokka- ja ulkokamera lentokoneissa päällä / pois)
admin.togglegamepause (Pause)
admin.setTicketRatio #
admin.autoBalanceTeam 1/0 (Tasoittaa joukkueet automaattisesti, päällä / pois)
admin.delayBeforeStartingGame # (Aika ennen kuin kierros alkaa)
admin.roundDelayBeforeStartingGame # (Aika ennen kuin uusi kierros alkaa)
admin.soldierFFRatio # (Vahinko oman tiimin pelaajille)
admin.vehicleFFratio #
admin.soldierFFRatioOnSplash #
admin.vehcileFFRatioOnSplash #
admin.kickBack # (Kuinka paljon saat itse vahinkoa ampuessasi omia)
admin.kickBackOnSplash #
admin.timeLimit # (Kierrosaika)
admin.scoreLimit # (Lippupisteiden määrä)
admin.restartMap (Käynnistää kierroksen uudestaan)
admin.setNextLevel (kenttä) (Asettaa seuraavan kentän)
admin.timeBeforeRestartMap # (Kuinka kauan kestää kentän uudelleenkäynnistämisessä)
admin.SetNrOfRounds # (Kierrosten lukumäärä)
admin.timeToNextWave #
admin.spawnWaveTime #
Renderer
renderer.allowAllRefreshRates 1/0 (Mahdollisuus säätää ruudunpäivitys valikosta, päällä / pois)
renderer.extrapolateFrame 1/0
renderer.mipMapBias # (Mitä pienempi numero sitä tarkemmat textuurit. 13:a suuremmat luvut eivät tee eroa.)
renderer.setVSyncEnabled 0/1 0/1 (Arvo laitettava kaksi kertaa)
renderer.getVSyncEnabled (Kertoo onko V-Sync päällä)
Konsoli
Console.showfps 1/0 (FPS näkyy vasemmassa yläreunassa. (HUOM! Seuraavalla komennolla saat punaisen viivan pois: (console.drawfpsgraph 0))
Console.showstats 1/0 (FPS + muut tiedot)
Äänet (Ei voi säätää pelistä)
Sound.setDopplerFactor 1/0
Sound.setRolloffFactor 1/0
Sound.setDistanceFactor 1/0
Sound.setPitchChangeRate #
Sound.showSoundInfo 0
Sound.drawSoundObjects 0
Ignore
chat.ignoreRadioText 1/0
chat.ignoreRadioAudio 1/0
chat.setIgnoreRadioAudioAndText 1/0
chat.getIgnoreRadioAudioAndText
chat.addToIgnoreList (id)
chat.removeFromIgnoreList (id)
chat.ignoreList
Teamkill Rankaiseminen / Salliminen
admin.spawnDelayPenaltyForTK (1.0 = joutuu odottamaan yhden spawnin)
admin.banPlayerOnTKKick 1/0
admin.nrOfTKToKick
admin.tkPunishMode 1/0
game.TKPunish
game.TKForgive
Kaverilista
game.addPlayerToBuddyList
game.removePlayerFromBuddyList
game.buddyList
Chat
chat.ChatMessageSize 1/12
chat.GameInfoMessageSize1/ #
chat.KillMessageSize 1/#
chat.setChatHistory (Asettaa # määrän rivejä kaikille kolmelle viestityypille)
chat.chatInfo
chat.OldChatListStyle 0/1 (1=1.2 chatin tyyli)
chat.OldChatListHistory #
Debug
debug.doNotDisplayErrorWindow 1/0
Peliin vaikuttavat
game.sayTeam (Sano omalle joukkueelle)
game.sayAll (Sano kaikille)
game.listPlayers (Listaa pelaajat id-numeroineen)
game.listMaps (Listaa serverillä olevat kentät numerojärjestyksessä)
game.voteMap # (Äänestä mapin vaihtoa numeron perusteella)
game.voteKickPlayer (ID) (Äänestää pelaajan potkaisemisesta (1.6:sta lähtien onnistuu valikosta tabulaattorin kautta))
game.voteKickTeamPlayer (ID) (Sama asia, mutta voit äänestää vain oman tiimin pelaajan potkaisua (1.6:sta lähtien onnistuu myös valikosta))
game.changePlayerName "nimi" (Muuttaa nimesi. Muista heittomerkit!)
game.dumpNetworkDebugStats 1/0
game.debugCallBackDisabled 1/0
game.useHUD 1/0 (Mikäli haluat katsoa peliä kuten elokuvaa. Poistaa kaikki tietopalkit)
game.setShadows 1/0 (Varjot päälle / pois)
game.setEnvironmentMapping 1/0
game.setToolTip 1/0 (ToolTip päälle / pois)
game.setRadioToolTip 1/0
game.setCrossHairColor # # # (Säätää tähtäimesi väriä RGB (Punainen, vihreä, sininen))
game.setStaticMiniMap 1/0 (Asettaa minimapin pysyväksi. Mikäli pois päältä, minimap kääntyy kun sinä käännyt.)
game.setMiniMapTransparency # (Minimapin läpinäkyvyys. 0 - 100)
game.RadioToolTipColor # # #
game.getIp (Kertoo ip:si)
game.getLevelName (Kertoo kentän nimen)
game.enableFreeCamera 1/0 (Mahdollisuus liikuttaa kameraa kuoltuasi. päälle / pois)
game.killPlayer (ID) (Tappaa pelaajan id-numeron perusteella, vain admineille)
game.disconnect (Poistut serveriltä)
game.suicide (Kun menee hermot)
game.setCommonMouseSensitivity # (Säätää hiiren herkkyyttä)
Ilmassa
game.setAirKeyboardSensitivity # (Näppäimistön herkkyys lennettäessä)
game.setAirMouseSensitivity # (Hiiren herkkyys lennettäessä)
game.setAirMouseInvert 1/0 (Käänteinen ohjaus. Päällä / pois)
Maalla
game.setInfMouseSensitivity #
game.setInfMouseInvert 1/0
Kulkuneuvoissa
game.setLandSeaKeyboardSensitivity #
game.setLandSeaMouseSensitivity #
game.setLandSeaMouseInvert 1/0
*HUOM* SEURAAVIA EI VOI SÄÄTÄÄ PELISTÄ, AINOASTAAN VALIKON KAUTTA
game.setConnection (1-4) (Muuttaa yhteystapaa)
game.setDisableSound 1/0
game.setChannels # (Äänikanavien määrä)
game.setMasterVolume # (Äänenvoimakkuus)
game.setMenuMusicVolume # (Valikkomusiikkien voimakkuus)
game.setMusicOnOff 1/0
game.setLocalizedDialog 0
game.setQuality #
game.setSoundDetail
game.setHardware #
game.setGameDisplayMode 1024 768 32 0 (Näytön tarkkuus. Numerot ainoastaan esimerkki)
game.setDetailTexture #
game.setGraphicsQuality #
game.setLightmaps 1/0
game.setRenderWhenSpawnMenu 1
game.setMenuViewdistance #
game.setEffectsQuality #
game.setPerformance #
Hallinta
admin.getRemoteConsoleEnabled (Kertoo mikäli remoteadmin on kytketty)
admin.enableRemoteConsole (tunnus) (salasana) # (Serverin hallinnointiin, aktivoi käytön)
admin.disableRemoteConsole
admin.maxAllowedConnectionType (tyyppi)
admin.enableRemoteAdmin (salasana) (Täytyy laittaa joka kentässä. Saa sisältää ainoastaan numeroita tai kirjaimia. Ei välejä)
admin.disableRemoteAdmin (Kytkee pois päältä)
admin.execremotecommand "komento" (Serveri suorittaa antamasi komennon. Aseta komento heittomerkkien sisään)
admin.voteMapMajority # (Numero suurempi kuin 0.01 ja mieluiten pienempi kuin 1. Määrä ääniä mikä tarvitaan suorittamaan potku / kentänvaihto. Esim. 0.7 = 70%)
admin.voteKickPlayerMajority
admin.voteKickTeamPlayerMajority
admin.enableMapVote 1/0 (Kentänvaihto äänestämällä päällä / pois)
admin.enableKickPlayerVote 1/0
admin.enableKickTeamPlayerVote 1/0
admin.votingTime # (Aika, jonka aikana pelaajan on annettava äänensä)
admin.kickPlayer (ID) (Potkii pelaajan id-numeron perusteella)
admin.banPlayer (ID)
admin.changeMap (kentän nimi) (peli modi) (modi) (Vaihtaa kentän nimen perusteella esim. admin.changeMap stalingrad gpm_cq bf1942)
admin.addAddressToBanList (IP)
admin.removeAddressFromBanList (IP)
admin.listBannedAdresses (Listaa bannitut ip:t)
admin.clearBanList (Tyhjentää bannilistan)
admin.banTime # (Bannin kesto)
admin.tagPlayer (ID)
admin.bandWidthChokeLimit #
admin.allownosecam 1/0 (Lentokoneiden nokkakamera päällä / pois)
admin.externalviews 1/0 (Nokka- ja ulkokamera lentokoneissa päällä / pois)
admin.togglegamepause (Pause)
admin.setTicketRatio #
admin.autoBalanceTeam 1/0 (Tasoittaa joukkueet automaattisesti, päällä / pois)
admin.delayBeforeStartingGame # (Aika ennen kuin kierros alkaa)
admin.roundDelayBeforeStartingGame # (Aika ennen kuin uusi kierros alkaa)
admin.soldierFFRatio # (Vahinko oman tiimin pelaajille)
admin.vehicleFFratio #
admin.soldierFFRatioOnSplash #
admin.vehcileFFRatioOnSplash #
admin.kickBack # (Kuinka paljon saat itse vahinkoa ampuessasi omia)
admin.kickBackOnSplash #
admin.timeLimit # (Kierrosaika)
admin.scoreLimit # (Lippupisteiden määrä)
admin.restartMap (Käynnistää kierroksen uudestaan)
admin.setNextLevel (kenttä) (Asettaa seuraavan kentän)
admin.timeBeforeRestartMap # (Kuinka kauan kestää kentän uudelleenkäynnistämisessä)
admin.SetNrOfRounds # (Kierrosten lukumäärä)
admin.timeToNextWave #
admin.spawnWaveTime #
Renderer
renderer.allowAllRefreshRates 1/0 (Mahdollisuus säätää ruudunpäivitys valikosta, päällä / pois)
renderer.extrapolateFrame 1/0
renderer.mipMapBias # (Mitä pienempi numero sitä tarkemmat textuurit. 13:a suuremmat luvut eivät tee eroa.)
renderer.setVSyncEnabled 0/1 0/1 (Arvo laitettava kaksi kertaa)
renderer.getVSyncEnabled (Kertoo onko V-Sync päällä)
Konsoli
Console.showfps 1/0 (FPS näkyy vasemmassa yläreunassa. (HUOM! Seuraavalla komennolla saat punaisen viivan pois: (console.drawfpsgraph 0))
Console.showstats 1/0 (FPS + muut tiedot)
Äänet (Ei voi säätää pelistä)
Sound.setDopplerFactor 1/0
Sound.setRolloffFactor 1/0
Sound.setDistanceFactor 1/0
Sound.setPitchChangeRate #
Sound.showSoundInfo 0
Sound.drawSoundObjects 0
Ignore
chat.ignoreRadioText 1/0
chat.ignoreRadioAudio 1/0
chat.setIgnoreRadioAudioAndText 1/0
chat.getIgnoreRadioAudioAndText
chat.addToIgnoreList (id)
chat.removeFromIgnoreList (id)
chat.ignoreList
Teamkill Rankaiseminen / Salliminen
admin.spawnDelayPenaltyForTK (1.0 = joutuu odottamaan yhden spawnin)
admin.banPlayerOnTKKick 1/0
admin.nrOfTKToKick
admin.tkPunishMode 1/0
game.TKPunish
game.TKForgive
Kaverilista
game.addPlayerToBuddyList
game.removePlayerFromBuddyList
game.buddyList
Chat
chat.ChatMessageSize 1/12
chat.GameInfoMessageSize1/ #
chat.KillMessageSize 1/#
chat.setChatHistory (Asettaa # määrän rivejä kaikille kolmelle viestityypille)
chat.chatInfo
chat.OldChatListStyle 0/1 (1=1.2 chatin tyyli)
chat.OldChatListHistory #
Modit
Julkaistut
Action Battlefield
Battlefield 1918
Battlefield Pirates
BattleGroup 42
BFPro
BiTurboMOD
Conflict In Somalia: Black Hawk Down
Dead Cities
Desert Combat
Desert Combat Extended
Desert Combat Realism
Empires
Eve of Destruction
Experience WWII
FinnWars
Forgotten Hope
Galactic Conquest
The Great War
HomeFront
Interstate '82
Merciless Creations
Norwegian Resistance
Realistic Eu Frontline
Siege
Silent Heroes
Stargate BFM
Surreal
Transformers
Warfront
Vielä julkaisemattomia
Ancolius
Battlefield 40K
Dune: Desert Power
Street Wars
Action Battlefield
- Action-painotteinen vuoteen 1942 sijoittuva modi.
Battlefield 1918
- Ensimmäisen Maailmansodan taistelut.
Battlefield Pirates
- Koe merirosvojen seikkailut laivoineen, miekkoineen ja tykkeineen.
BattleGroup 42
- WW II -modi, joka yhdistää realismia ja pelattavuutta tasapuolisesti.
BFPro
- Modi peliliigoja varten.
BiTurboMOD
- Kaljahupeja varten.
Conflict In Somalia: Black Hawk Down
- Nykyaikainen modi Somalian sodasta.
Dead Cities
- Maapallo on sodan jäljiltä sekaisin, jengit hallitsevat kaikkialla.
Desert Combat
- Irak vs. Amerikkalaiset. Kumpi voittaa tällä kertaa? Suosituin modi.
Desert Combat Extended
- Lisäpaketti DC:hen. Uutta tavaraa ym.
Desert Combat Realism
- Lisää realismia Desert Combatiin.
Empires
- Modi yhdistää ensimmäisen kamerakulman ja realiaikaisen strategian omaperäisellä tavalla.
Eve of Destruction
- Vietnamin sotaan sijoittuva modi. Päivitys lopetettu kauan sitten!
Experience WWII
- Realistinen WW II -modi.
FinnWars
- Talvi- ja Jatkosodan taistelut kotia tuova modi. Täysin suomalaisten tekemä.
Forgotten Hope
- WW II -modi historialliselta ja realistiselta kannalta.
Galactic Conquest
- Erittäin omaperäinen Star Wars -modi.
The Great War
- Toinen Ensimmäisen Maailmansodan modi.
HomeFront
- Halo on kova sana, niin myös nyt.
Interstate '82
- Miami Vicea autoilla. Mukana myös selviytymiskisoja.
Merciless Creations
- BF 1942:n ainoa client-puolen modi, mikä ehostaa emopelin historiallisen tarkaksi. Toimii millä vaan unpure serverillä.
Norwegian Resistance
- Forgotten Hopen muokattu versio, jossa on mukana Norjassa WW II:n aikana käydyt taistelut.
Realistic Eu Frontline
- Japanilainen WW II -modi.
Siege
- Kenen linna kestää pisimpään - kuka seivästää kenetkin. Se selviää pelaamalla.
Silent Heroes
- Keksitty modi Ruotsin ja Norjan taistoista.
Stargate BFM
- Nimensä mukaisesti Stargate-ohjelman peliversio.
Surreal
- Fiktionaalinen scifi-painotteinen modi.
Transformers
- Transformers-sarjan tapaan esim. kulkuneuvoja voi muuttaa roboteiksi.
Warfront
- Historiallisen tarkka, realismia hakeva ja tiimipeliin keskittyvä WW2 modi.
Vielä julkaisemattomia
Ancolius
- Planeetta Ancoliuksen hallinnasta käydään kovaa taistoa ihmisten ja Kyraa-rodun välillä.
Battlefield 40K
- Warhammer 40,000:n pohjalle tehty modi.
Dune: Desert Power
- Dune-romaanin mukainen modi.
Street Wars
- Taistelua kaduilla, käyttäen kaikkea jetpackeista moottoripyöriin.
Laitteistovaatimukset
- Windows 98 tai uudempi
- 500 MHz CPU (Pentium III tai AMD Athlon)
- 128 Mt RAM
- 3D-näytönohjain (32 Mt, T&L tuki)
- 4x CD-ROM/DVD-ROM asema
- 1200 Mt kiintolevytilaa
- DirectX 8.1
Laitteistosuositukset:
- 800 MHz CPU (Pentium III tai AMD Athlon)
- 256 Mt RAM
- 3D-näytönohjain (64 Mt, T&L tuki)
- 16x tai nopeampi CD-ROM/DVD-ROM asema
Usein kysytyt kysymykset