PC-betan bugit ja kehitysehdotukset
* Muista myös toinen palauteketju: Positiivista palautetta Bad Company 2:sta
Pistetäänpäs tälläinen ketju pystyyn, kun vihdoinkin se kauan toivottu PC-beta alkoi.
Betan ideahan on testata peliä ja antaa sitten palautetta pelin tekijöille, jotta he osaavat korjata viat ja säätää kaikki kohilleen lopulliseen versioon. Kaikilta kun ei tuo englannin kieli taivu laittaakseen viestinsä suoraan viralliselle beta-foorumille, niin tähän ketjuun voi kertoa kaikki pienetkin vastaan tulevat bugit ja mieleen juolahtavat kehitysehdotukset. Muista antaa positiivistakin palautetta, jos siihen on syytä, sillä DICE toivoo kuulevansa myös niistä!
Huom! Bugien kohdalla kuvaile ongelmaa mahdollisimman tarkasti ja kerro tietokoneesi kokoonpano joko viestissä tai profiilissasi.
Palaute välitetään DICE:lle.
Ennen uusien bugi/kehitysehdotusten lisäämistä katso alla olevasta listasta onko kyseiset asiat jo mainittu!
Bugit:
Kehitysehdotukset:
Pistetäänpäs tälläinen ketju pystyyn, kun vihdoinkin se kauan toivottu PC-beta alkoi.
Betan ideahan on testata peliä ja antaa sitten palautetta pelin tekijöille, jotta he osaavat korjata viat ja säätää kaikki kohilleen lopulliseen versioon. Kaikilta kun ei tuo englannin kieli taivu laittaakseen viestinsä suoraan viralliselle beta-foorumille, niin tähän ketjuun voi kertoa kaikki pienetkin vastaan tulevat bugit ja mieleen juolahtavat kehitysehdotukset. Muista antaa positiivistakin palautetta, jos siihen on syytä, sillä DICE toivoo kuulevansa myös niistä!
Huom! Bugien kohdalla kuvaile ongelmaa mahdollisimman tarkasti ja kerro tietokoneesi kokoonpano joko viestissä tai profiilissasi.
Palaute välitetään DICE:lle.
Ennen uusien bugi/kehitysehdotusten lisäämistä katso alla olevasta listasta onko kyseiset asiat jo mainittu!
Bugit:
- Peli kaatuilee serverilistaa päivitettäessä/servereille yhdistäessä/erän vaihtuessa/tankissa kuollessa/sisään kirjautuessa/
- Hiiren herkkyyden säätö ei toimi kunnolla.
- Kaverilista ei toimi.
- Serverilista ei säilytä valittuja suodatusasetuksia.
- Spottaaminen ei toimi kunnolla jos yksikin puunoksa edessä, välillä taas näyttää kaikki viholliset isolta alueelta.
- Pienet kynnykset vaativat hyppäämistä.
- Puukko jumittuu välillä ilmaan
- Ohjaus sekoaa välillä mountatuista aseista irrottautuessa
- Vihollinen ei kuole mönkijällä päältä ajettaessa
- Mapista jää mustat kehykset, kun sitä katsoo kuollessaan/puukottaessaan/
- Laskuvarjot jäävät välillä leijumaan pelaajien päälle
- "Laitoin F2000:en punapistetähtäimen ja noobituubin. Kun vaihtaa tuubiin pelatessa punapistetähtäin katoaa aseen päältä ja kun vaihtaa takaisin aseeseen se ilmestyy siihen."
- Jos sortuneeseen taloon on jäänyt joku osa (esim seinänkappale) ehjäksi ja sen ampuu hajalle, romahtamisanimaatio näkyy uudestaan.
- "Vaihdoin puolustajilta hyökkääjiin juuri kun hyökkääjät olivat tuhonneet ne ekat kohteet ja synnyin venäläisenä jenkkien spawniin. Kuolin koska hyökkääjät eivät olleet saaneet vielä seuraavia kohteita jolloin se oli vielä kielletty alue."
- Näytön 1024x768 85hz resoluution vaihdettaessa -> 1024x768 84hz ruutu ei mene oikean kokoiseksi. Ja teksti on todella epäselvää ja pientä.
- Osa romuista jää välillä ilmaan leijailemaan
- "Sain snipuun "agoc" scopen auki niin yhtäkkiä agoc oli kaikissa aseissa. Uudelleen käynnistys poisti bugin."
- "Connection to game server has been lost" -ongelmat
- Osa pultatuista aseista menee ikkunoiden puuosien läpi
- Pieni viive animaatioissa esim. aitoja tuhottaessa.
- Ase latautuu jos menee ajoneuvoon kesken latausanimaation ja tulee ulos.
- Latausanimaatiot ovat pidemmät kuin latausajat. Esim. sinkoa ladattaessa alalaidassa näkyy, että ase on ladattu vaikka animaatio on vielä kesken.
- Välillä ensimmäistä kertaa spawnatessa ruudussa lukee "you were revived by ?"
- "Kirjoitin teamsaylla -> ikkunaan kk:lle -> tästälähin aina tankeista ja muista vehkeistä lähtiessä tuli teamsay aktiiviseksi.
- "Kaikki keskusteluohjelmat viestiä vastaanottaessa heittää pelin työpöydälle ja muuttaa windowed modeen, pahimmillaan kaataa pelin."
- Alt+Tab muuttaa pelin windowed modeen
- Hiiren rulla ei toimi näppäimenä kaikilla.(esim. Logitech G7)
- "VSync ei toimi 2 näytön kanssa, joista pelinäyttönä on Samsung SyncMaster 2233 120Hz. FPS huitelee ihan kummalla puolella tahansa."
- Spawnatessa laskuvarjon kanssa varjo ei aina aukea automaattisesti
- UAV ikoni on väärinpäin isossa kartassa
- Squad valikossa rankit rullaavat jatkuvasti suurimmasta pienimpään
- Kuollessa kamera ei tipu maahan vaan jää ilmaan leijumaan
- Muilla mediceillä defiblaattorit samassa kädessä vaikka pitäisi olla yksi kummassakin
- Crosshair katoaa kun menee kyykkyyn -> tähtää -> pois kyykystä -> tähtäys pois. Haulikolla ja tracedartilla. Korjaantuu käymällä kyykyssä
- Shockpaddlet toimivat seinien läpi
- Aseiden ja pelaajien modellit menevät seinien läpi
- Mönkijän kakkospaikalle spawniessa pystyy välillä pyörimään 360 astetta.
- Oman tankin peruuttaessa päälle ukko menee tankin sisään
- Tuhoutunutta ATV:ta korjatessa kuolee
Kehitysehdotukset:
- Prone eli makuuasento
- Aseita/kulkupelejä tasapainoisemmiksi
- Tankkeja heikommiksi
- Minimapin paikka (nurkka) asetuksista säädettäväksi
- Tappotekstien ja muiden ilmoitusten fontin kokoa suuremmaksi
- FOV-arvo suuremmaksi
- Juoksu ja sprinttaus nopeammiksi. (BF2 tasoon)
- Vaihtoehtoinen toggle crouch
- Serverin nimi ja IP näkyviin pistelistaan
- Täysikokoinen kartta selkeämmäksi
- Rullalla aseita vaihdettaessa suunnat toisin päin.
- Mitalin/arvomerkin saadessa kuva ja sen selitys pysymään ruudulla kauemmin.
- Pistelistaan tapot, kuolemat ja ping
- Health-mittari
- Aseisiin vaihtimet (single/semi-auto/auto)
- Puukko turhan tehokas (kaataa aidat, ovet)
- Rautatähtäin näkyviin vain nappia pohjassa pidettäessä (ei päällä/pois, kuten nyt)
- Rautatähtäimet pultattuihin aseisiin ja haulikkoon.
- Sniper-kiväärien tähtäykseen enemmän huojuntaa ja sumennusefektiä pienemmäksi.
- UAV:n ohjuksiin suurempi räjähdysalue.
- Shock Paddlet toimimaan vain kyykystä. (Toimii nyt myös seisaaltaan)
- Record mahdollisuus
- Erillinen chatbox esim. pistetaulun yhteyteen
- Nimihaku serverilistaan
- Play Now -nappi huomioimaan serverin viiveen
- Hiiren herkkyysasetukset jalkaväelle ja kulkupeleille erikseen
- Asetus veren määrälle
- Objective talot kestävimmiksi
- Asetuksiin mahdollisuus ottaa lumi- ja hiekkamyrskyt pois päältä
- Talojen lattiat tuhoutuviksi
- Ennaltamäärätyt kuolema-animaatiot takaisin ragdolleiksi
- Servereihin jonotussysteemi kuten ET/CS/TF jne.
- Shockpaddlejen ei pitäisi kaataa aitoja
- Spectator mode
- Pultattuihin aseisiin kuumenemismittari
- Pelinsisäinen mp3-soitin
- Tehtävälaatikkoja pitäisi pystyä korjaamaan.
Aihetta on muokattu: 12.02.2010 19:20
MAINOS
MAINOS
kaakkeri sanoo:
Pakko kysyy et mikä prosessori teil on? Sama näyttis meikällä (myyn pois jos joku haluaa).
GoldenLines sanoo:
itellä sama näyttis ja medium asetuksilla toimii loistavasti.
Gobraza sanoo:
Tukeeko peli SLI-näyttiksiä? Itellä löytyy kaks Nvidia Geforce 9800GT 512 Mb:tä.
Tukeeko peli SLI-näyttiksiä? Itellä löytyy kaks Nvidia Geforce 9800GT 512 Mb:tä.
itellä sama näyttis ja medium asetuksilla toimii loistavasti.
Pakko kysyy et mikä prosessori teil on? Sama näyttis meikällä (myyn pois jos joku haluaa).
Intel Core 2 Quad Q6600
Sama vika kuin edellisellä eli Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3.0Ghz
Ja kehitysidea sen lisäksi, että serverilista ei säilytä valittuja suodatusasetuksia. Voisivat kehitellä siihen "Stop refresh" -napin / että jostai saa pysäytettyä listan päivittämisen (myöhemmin mahd. enemmän servuja) niin ei AINA tarvitseisi odottaa koko listan päivittymistä.
En tiedä oliko tuota jo ehdotettu, mutta en jaksanu kaikkia sivuja alkaa selaamaan läpi.
Ja kehitysidea sen lisäksi, että serverilista ei säilytä valittuja suodatusasetuksia. Voisivat kehitellä siihen "Stop refresh" -napin / että jostai saa pysäytettyä listan päivittämisen (myöhemmin mahd. enemmän servuja) niin ei AINA tarvitseisi odottaa koko listan päivittymistä.
En tiedä oliko tuota jo ehdotettu, mutta en jaksanu kaikkia sivuja alkaa selaamaan läpi.
Viestiä on muokattu: 05.02.2010 02:42
* Lean ja prone puuttuu.
* Spawniminen saisi olla enemmän BF2-tyylistä; vain squad leaderin luokse tai vallattuihin pisteisiin.
Ei tulisi näitä tilanteita että spawnaat jonkun luokse joka on juuri kuolemassa ja vihollinen ampuu sut siinä samalla, kun spawnaat.
* Sprintatessa kamera heiluu, siihen saisi olla mahdollisuus ottaa se pois.
*Roundin lopussa kun selaa mitaleita yms. mitä sai pelin aikana, se hyppää turhan herkästi yhden/kahden mitalin yli.
*Roundin lopussa pitäisi olla mahdollisuus lopettaa peli suoraan siitä roundin yhteenveto-kohdasta.
Nuo häiritsi eniten.
* Spawniminen saisi olla enemmän BF2-tyylistä; vain squad leaderin luokse tai vallattuihin pisteisiin.
Ei tulisi näitä tilanteita että spawnaat jonkun luokse joka on juuri kuolemassa ja vihollinen ampuu sut siinä samalla, kun spawnaat.
* Sprintatessa kamera heiluu, siihen saisi olla mahdollisuus ottaa se pois.
*Roundin lopussa kun selaa mitaleita yms. mitä sai pelin aikana, se hyppää turhan herkästi yhden/kahden mitalin yli.
*Roundin lopussa pitäisi olla mahdollisuus lopettaa peli suoraan siitä roundin yhteenveto-kohdasta.
Nuo häiritsi eniten.
Viestiä on muokattu: 05.02.2010 05:22
Niin ja toinen mikä tuli mieleen jahka nyt saavat aseiden tehot balanssiin niin porausvoimaa lisää. Tuntuu ettei panokset meinaa millään mennä seinän läpi.
*EemeLi* sanoo:
Kaikki asiat tulee jälessä, aitoja ammuttaessa hajoamis efekti tulee jäljessä, tapot tulee jälessä, ammut vihun hengiltä ni se juoksee vähä aikaa ja kuolee.
YoNzZu sanoo:
Mitä tarkoittaa "peli on myöhässä"?
janbba_ sanoo:
Kehitysehdotuksia:
-Peli on vähän myöhässä.
Kehitysehdotuksia:
-Peli on vähän myöhässä.
Mitä tarkoittaa "peli on myöhässä"?
Kaikki asiat tulee jälessä, aitoja ammuttaessa hajoamis efekti tulee jäljessä, tapot tulee jälessä, ammut vihun hengiltä ni se juoksee vähä aikaa ja kuolee.
Korjaan: Peli on vaan siinä myöhässä kun ampuu jonku nii saattaa kummakki kuolla. Mut ei kyllä tapot tule jäljessä, mulla ainaki ukko pysähtyy samantien, eli ei juokse ammunnan jälkeen ja luodit ei ole jäljessä.
Se on vain RPG:n ja aitojen kohdalla jäljessä
Viestiä on muokattu: 05.02.2010 18:51
janbba_ sanoo:
Korjaan: Peli on vaan siinä myöhässä kun ampuu jonku nii saattaa kummakki kuolla. Mut ei kyllä tapot tule jäljessä, mulla ainaki ukko pysähtyy samantien, eli ei juokse ammunnan jälkeen ja luodit ei ole jäljessä.
Se on vain RPG:n ja aitojen kohdalla jäljessä
*EemeLi* sanoo:
Kaikki asiat tulee jälessä, aitoja ammuttaessa hajoamis efekti tulee jäljessä, tapot tulee jälessä, ammut vihun hengiltä ni se juoksee vähä aikaa ja kuolee.
YoNzZu sanoo:
Mitä tarkoittaa "peli on myöhässä"?
janbba_ sanoo:
Kehitysehdotuksia:
-Peli on vähän myöhässä.
Kehitysehdotuksia:
-Peli on vähän myöhässä.
Mitä tarkoittaa "peli on myöhässä"?
Kaikki asiat tulee jälessä, aitoja ammuttaessa hajoamis efekti tulee jäljessä, tapot tulee jälessä, ammut vihun hengiltä ni se juoksee vähä aikaa ja kuolee.
Korjaan: Peli on vaan siinä myöhässä kun ampuu jonku nii saattaa kummakki kuolla. Mut ei kyllä tapot tule jäljessä, mulla ainaki ukko pysähtyy samantien, eli ei juokse ammunnan jälkeen ja luodit ei ole jäljessä.
Se on vain RPG:n ja aitojen kohdalla jäljessä
Voisiko vaan servulla olla iso pingi?
Mapin ekan A planttitalon takana olevan kakskerroksisen takana on yks jyrkänne<--- ei varmaa iha selkeimmät ohjeet, mut kuitenkin) jonka päälle pääsee juoksemalla yhestä kohdasta...
kohta on aika helppo löytää koska se on se loivin:D juuri sen tien vieressä, joka johtaa seuraavalle plänä alueelle.
voin sendaa screenshotin sit ku PR on latautunut;)
kohta on aika helppo löytää koska se on se loivin:D juuri sen tien vieressä, joka johtaa seuraavalle plänä alueelle.
voin sendaa screenshotin sit ku PR on latautunut;)
- Jos tankki jää romahtavan talon alle, sisällä oleva pelaaja kuolee
- Kun tähtää 1st/3rd persoonassa tankilla, ja sitten vaihtaa kuvakulmaa, tähtäin osoittaa muualle kuin edellisessä kuvakulmassa.
Viestiä on muokattu: 05.02.2010 21:12
V3to sanoo:
Mapin ekan A planttitalon takana olevan kakskerroksisen takana on yks jyrkänne<--- ei varmaa iha selkeimmät ohjeet, mut kuitenkin) jonka päälle pääsee juoksemalla yhestä kohdasta...
kohta on aika helppo löytää koska se on se loivin:D juuri sen tien vieressä, joka johtaa seuraavalle plänä alueelle.
voin sendaa screenshotin sit ku PR on latautunut;)
No niitä paikkoja on monia joista pääsee ylös mitä itse tiedän niitä on about 4 Mapin ekan A planttitalon takana olevan kakskerroksisen takana on yks jyrkänne<--- ei varmaa iha selkeimmät ohjeet, mut kuitenkin) jonka päälle pääsee juoksemalla yhestä kohdasta...
kohta on aika helppo löytää koska se on se loivin:D juuri sen tien vieressä, joka johtaa seuraavalle plänä alueelle.
voin sendaa screenshotin sit ku PR on latautunut;)
Osallistu keskusteluun ja rekisteröidy sivustolle.