PC-betan bugit ja kehitysehdotukset
* Muista myös toinen palauteketju: Positiivista palautetta Bad Company 2:sta
Pistetäänpäs tälläinen ketju pystyyn, kun vihdoinkin se kauan toivottu PC-beta alkoi.
Betan ideahan on testata peliä ja antaa sitten palautetta pelin tekijöille, jotta he osaavat korjata viat ja säätää kaikki kohilleen lopulliseen versioon. Kaikilta kun ei tuo englannin kieli taivu laittaakseen viestinsä suoraan viralliselle beta-foorumille, niin tähän ketjuun voi kertoa kaikki pienetkin vastaan tulevat bugit ja mieleen juolahtavat kehitysehdotukset. Muista antaa positiivistakin palautetta, jos siihen on syytä, sillä DICE toivoo kuulevansa myös niistä!
Huom! Bugien kohdalla kuvaile ongelmaa mahdollisimman tarkasti ja kerro tietokoneesi kokoonpano joko viestissä tai profiilissasi.
Palaute välitetään DICE:lle.
Ennen uusien bugi/kehitysehdotusten lisäämistä katso alla olevasta listasta onko kyseiset asiat jo mainittu!
Bugit:
Kehitysehdotukset:
Pistetäänpäs tälläinen ketju pystyyn, kun vihdoinkin se kauan toivottu PC-beta alkoi.
Betan ideahan on testata peliä ja antaa sitten palautetta pelin tekijöille, jotta he osaavat korjata viat ja säätää kaikki kohilleen lopulliseen versioon. Kaikilta kun ei tuo englannin kieli taivu laittaakseen viestinsä suoraan viralliselle beta-foorumille, niin tähän ketjuun voi kertoa kaikki pienetkin vastaan tulevat bugit ja mieleen juolahtavat kehitysehdotukset. Muista antaa positiivistakin palautetta, jos siihen on syytä, sillä DICE toivoo kuulevansa myös niistä!
Huom! Bugien kohdalla kuvaile ongelmaa mahdollisimman tarkasti ja kerro tietokoneesi kokoonpano joko viestissä tai profiilissasi.
Palaute välitetään DICE:lle.
Ennen uusien bugi/kehitysehdotusten lisäämistä katso alla olevasta listasta onko kyseiset asiat jo mainittu!
Bugit:
- Peli kaatuilee serverilistaa päivitettäessä/servereille yhdistäessä/erän vaihtuessa/tankissa kuollessa/sisään kirjautuessa/
- Hiiren herkkyyden säätö ei toimi kunnolla.
- Kaverilista ei toimi.
- Serverilista ei säilytä valittuja suodatusasetuksia.
- Spottaaminen ei toimi kunnolla jos yksikin puunoksa edessä, välillä taas näyttää kaikki viholliset isolta alueelta.
- Pienet kynnykset vaativat hyppäämistä.
- Puukko jumittuu välillä ilmaan
- Ohjaus sekoaa välillä mountatuista aseista irrottautuessa
- Vihollinen ei kuole mönkijällä päältä ajettaessa
- Mapista jää mustat kehykset, kun sitä katsoo kuollessaan/puukottaessaan/
- Laskuvarjot jäävät välillä leijumaan pelaajien päälle
- "Laitoin F2000:en punapistetähtäimen ja noobituubin. Kun vaihtaa tuubiin pelatessa punapistetähtäin katoaa aseen päältä ja kun vaihtaa takaisin aseeseen se ilmestyy siihen."
- Jos sortuneeseen taloon on jäänyt joku osa (esim seinänkappale) ehjäksi ja sen ampuu hajalle, romahtamisanimaatio näkyy uudestaan.
- "Vaihdoin puolustajilta hyökkääjiin juuri kun hyökkääjät olivat tuhonneet ne ekat kohteet ja synnyin venäläisenä jenkkien spawniin. Kuolin koska hyökkääjät eivät olleet saaneet vielä seuraavia kohteita jolloin se oli vielä kielletty alue."
- Näytön 1024x768 85hz resoluution vaihdettaessa -> 1024x768 84hz ruutu ei mene oikean kokoiseksi. Ja teksti on todella epäselvää ja pientä.
- Osa romuista jää välillä ilmaan leijailemaan
- "Sain snipuun "agoc" scopen auki niin yhtäkkiä agoc oli kaikissa aseissa. Uudelleen käynnistys poisti bugin."
- "Connection to game server has been lost" -ongelmat
- Osa pultatuista aseista menee ikkunoiden puuosien läpi
- Pieni viive animaatioissa esim. aitoja tuhottaessa.
- Ase latautuu jos menee ajoneuvoon kesken latausanimaation ja tulee ulos.
- Latausanimaatiot ovat pidemmät kuin latausajat. Esim. sinkoa ladattaessa alalaidassa näkyy, että ase on ladattu vaikka animaatio on vielä kesken.
- Välillä ensimmäistä kertaa spawnatessa ruudussa lukee "you were revived by ?"
- "Kirjoitin teamsaylla -> ikkunaan kk:lle -> tästälähin aina tankeista ja muista vehkeistä lähtiessä tuli teamsay aktiiviseksi.
- "Kaikki keskusteluohjelmat viestiä vastaanottaessa heittää pelin työpöydälle ja muuttaa windowed modeen, pahimmillaan kaataa pelin."
- Alt+Tab muuttaa pelin windowed modeen
- Hiiren rulla ei toimi näppäimenä kaikilla.(esim. Logitech G7)
- "VSync ei toimi 2 näytön kanssa, joista pelinäyttönä on Samsung SyncMaster 2233 120Hz. FPS huitelee ihan kummalla puolella tahansa."
- Spawnatessa laskuvarjon kanssa varjo ei aina aukea automaattisesti
- UAV ikoni on väärinpäin isossa kartassa
- Squad valikossa rankit rullaavat jatkuvasti suurimmasta pienimpään
- Kuollessa kamera ei tipu maahan vaan jää ilmaan leijumaan
- Muilla mediceillä defiblaattorit samassa kädessä vaikka pitäisi olla yksi kummassakin
- Crosshair katoaa kun menee kyykkyyn -> tähtää -> pois kyykystä -> tähtäys pois. Haulikolla ja tracedartilla. Korjaantuu käymällä kyykyssä
- Shockpaddlet toimivat seinien läpi
- Aseiden ja pelaajien modellit menevät seinien läpi
- Mönkijän kakkospaikalle spawniessa pystyy välillä pyörimään 360 astetta.
- Oman tankin peruuttaessa päälle ukko menee tankin sisään
- Tuhoutunutta ATV:ta korjatessa kuolee
Kehitysehdotukset:
- Prone eli makuuasento
- Aseita/kulkupelejä tasapainoisemmiksi
- Tankkeja heikommiksi
- Minimapin paikka (nurkka) asetuksista säädettäväksi
- Tappotekstien ja muiden ilmoitusten fontin kokoa suuremmaksi
- FOV-arvo suuremmaksi
- Juoksu ja sprinttaus nopeammiksi. (BF2 tasoon)
- Vaihtoehtoinen toggle crouch
- Serverin nimi ja IP näkyviin pistelistaan
- Täysikokoinen kartta selkeämmäksi
- Rullalla aseita vaihdettaessa suunnat toisin päin.
- Mitalin/arvomerkin saadessa kuva ja sen selitys pysymään ruudulla kauemmin.
- Pistelistaan tapot, kuolemat ja ping
- Health-mittari
- Aseisiin vaihtimet (single/semi-auto/auto)
- Puukko turhan tehokas (kaataa aidat, ovet)
- Rautatähtäin näkyviin vain nappia pohjassa pidettäessä (ei päällä/pois, kuten nyt)
- Rautatähtäimet pultattuihin aseisiin ja haulikkoon.
- Sniper-kiväärien tähtäykseen enemmän huojuntaa ja sumennusefektiä pienemmäksi.
- UAV:n ohjuksiin suurempi räjähdysalue.
- Shock Paddlet toimimaan vain kyykystä. (Toimii nyt myös seisaaltaan)
- Record mahdollisuus
- Erillinen chatbox esim. pistetaulun yhteyteen
- Nimihaku serverilistaan
- Play Now -nappi huomioimaan serverin viiveen
- Hiiren herkkyysasetukset jalkaväelle ja kulkupeleille erikseen
- Asetus veren määrälle
- Objective talot kestävimmiksi
- Asetuksiin mahdollisuus ottaa lumi- ja hiekkamyrskyt pois päältä
- Talojen lattiat tuhoutuviksi
- Ennaltamäärätyt kuolema-animaatiot takaisin ragdolleiksi
- Servereihin jonotussysteemi kuten ET/CS/TF jne.
- Shockpaddlejen ei pitäisi kaataa aitoja
- Spectator mode
- Pultattuihin aseisiin kuumenemismittari
- Pelinsisäinen mp3-soitin
- Tehtävälaatikkoja pitäisi pystyä korjaamaan.
Aihetta on muokattu: 12.02.2010 19:20
MAINOS
MAINOS
Lauluuk sanoo:
-Kevyillä ajoneuvvoilla ei voi ajaa vihollisen yli.
-Muilla mediceillä defiblaattorit samassa kädessä vaikka pitäisi olla yksi kummassakin.
-Kevyillä ajoneuvvoilla ei voi ajaa vihollisen yli.
-Muilla mediceillä defiblaattorit samassa kädessä vaikka pitäisi olla yksi kummassakin.
Todellaki kevyillä ajoneuvoilla, kuten mönkkäreillä voi ajaa vihollisen yli. Mieti ittes siihe tilanteesee ku joku satasta vetää sun yli mönkkärillä, mikä on lopputulos??
Joo noi defibit ois hyvä kans näkyy molemmis käsis :D
-Talojen lattia tuhottavaksi
-Talojen metallirakenteet rikkoontuvaksi
-puita voisi katkoa myös tavallisilla aseilla( ei vain mounted mg, tankki, gl, sinko yms)
-helikopterilla pitää pystyä enemmän kaartamaan (ei vain tasosuunnassa)
Viestiä on muokattu: 01.02.2010 14:19
*EemeLi* sanoo:
Todellaki kevyillä ajoneuvoilla, kuten mönkkäreillä voi ajaa vihollisen yli. Mieti ittes siihe tilanteesee ku joku satasta vetää sun yli mönkkärillä, mikä on lopputulos??
Joo noi defibit ois hyvä kans näkyy molemmis käsis :D
-Talojen lattia tuhottavaksi
-Talojen metallirakenteet rikkoontuvaksi
-puita voisi katkoa myös tavallisilla aseilla( ei vain mounted mg, tankki, gl, sinko yms)
-helikopterilla pitää pystyä enemmän kaartamaan (ei vain tasosuunnassa)
Lauluuk sanoo:
-Kevyillä ajoneuvvoilla ei voi ajaa vihollisen yli.
-Muilla mediceillä defiblaattorit samassa kädessä vaikka pitäisi olla yksi kummassakin.
-Kevyillä ajoneuvvoilla ei voi ajaa vihollisen yli.
-Muilla mediceillä defiblaattorit samassa kädessä vaikka pitäisi olla yksi kummassakin.
Todellaki kevyillä ajoneuvoilla, kuten mönkkäreillä voi ajaa vihollisen yli. Mieti ittes siihe tilanteesee ku joku satasta vetää sun yli mönkkärillä, mikä on lopputulos??
Joo noi defibit ois hyvä kans näkyy molemmis käsis :D
-Talojen lattia tuhottavaksi
-Talojen metallirakenteet rikkoontuvaksi
-puita voisi katkoa myös tavallisilla aseilla( ei vain mounted mg, tankki, gl, sinko yms)
-helikopterilla pitää pystyä enemmän kaartamaan (ei vain tasosuunnassa)
Mitenniin ei voi mönkijällä ajaa päältä? Mut ainaki tapettii ku yks tuli täysii päi.. :O
Pystyyhä helikopterilla kaartaa tarpeeksi? ainaki minusta.. tosin ei sitä kaarteluu tarvii oikein paljo ellei kohtaa sitä it-tulta sieltä tankin katolta tai parista mounted gunista ja nekin saa apachin pilottina tuhottuu napakalla ohjus-sarjalla. ;)
Viestiä on muokattu: 01.02.2010 15:55
V1r00z sanoo:
-Olen samaa mieltä veren suhteen. Vaikka säädettäväksi, mutta kuitenkin samalla lailla kuin ps3 Betassa.
-Optimointi kuntoon.
-Health mittaria ei missään nimessä.
-Tappo tekstit isommalle fontille.
-Tankit liian kestäviä.
-FPS heittely.
-Senssin parempi säätö.
janbba_ sanoo:
HC-pelimuoto on tulossa. Se on ilmoitettu tässä ps3 betan aikana.
Parannusehdotuksia:
- Veri on vähennetty ps3 betasta melkein kokonaan, joten toisi tunnelmaa jos saatais se takas täys versioon, tai säädettyyn muotoon.
-Aseiden tasapainotus kohilleen
-Senssi kuntoon
-Ei Sniperiin huojuntaa, koska menee liian cod tyyliseksi ja sitten pitäis viel pidättää hengitystä... ei kuulu frostbiteen :D
-Pronea ei mielellään peliin koska menee liian BF2 tyyliin, et porukat hyppii siellä maasta maahan ja joudut aina ampumaan vihua maahan.
-Pikku kynnys bugit kuntoon
Pakko sanoa et tuo veren tulo on vienyt tunnelmaa, jos ei sitä tule (Sniperissä)
HC-pelimuoto on tulossa. Se on ilmoitettu tässä ps3 betan aikana.
Parannusehdotuksia:
- Veri on vähennetty ps3 betasta melkein kokonaan, joten toisi tunnelmaa jos saatais se takas täys versioon, tai säädettyyn muotoon.
-Aseiden tasapainotus kohilleen
-Senssi kuntoon
-Ei Sniperiin huojuntaa, koska menee liian cod tyyliseksi ja sitten pitäis viel pidättää hengitystä... ei kuulu frostbiteen :D
-Pronea ei mielellään peliin koska menee liian BF2 tyyliin, et porukat hyppii siellä maasta maahan ja joudut aina ampumaan vihua maahan.
-Pikku kynnys bugit kuntoon
Pakko sanoa et tuo veren tulo on vienyt tunnelmaa, jos ei sitä tule (Sniperissä)
-Olen samaa mieltä veren suhteen. Vaikka säädettäväksi, mutta kuitenkin samalla lailla kuin ps3 Betassa.
-Optimointi kuntoon.
-Health mittaria ei missään nimessä.
-Tappo tekstit isommalle fontille.
-Tankit liian kestäviä.
-FPS heittely.
-Senssin parempi säätö.
Semmonen tuli vielä huomattua nuihin Kehitysehdotuksiin:
- Hahmon kuolemis-animaatio on ps3 betasta vaihdettu tietyn liikkeen/säännönmukaiseksi, eli saatais se ps3 betan aikanen vapaa pudotus ragdoli takaisin. (oli hienompi ps3 betassa).
- Kranaatin/Kranaatinheittimen vaikutus tehokkaammaksi
- UAV helikopterin ohjukset tehokkaammaksi.
Viestiä on muokattu: 01.02.2010 16:31
GoldenLines sanoo:
Mitenniin ei voi mönkijällä ajaa päältä? Mut ainaki tapettii ku yks tuli täysii päi.. :O
Pystyyhä helikopterilla kaartaa tarpeeksi? ainaki minusta.. tosin ei sitä kaarteluu tarvii oikein paljo ellei kohtaa sitä it-tulta sieltä tankin katolta tai parista mounted gunista ja nekin saa apachin pilottina tuhottuu napakalla ohjus-sarjalla. ;)
*EemeLi* sanoo:
Todellaki kevyillä ajoneuvoilla, kuten mönkkäreillä voi ajaa vihollisen yli. Mieti ittes siihe tilanteesee ku joku satasta vetää sun yli mönkkärillä, mikä on lopputulos??
Joo noi defibit ois hyvä kans näkyy molemmis käsis :D
-Talojen lattia tuhottavaksi
-Talojen metallirakenteet rikkoontuvaksi
-puita voisi katkoa myös tavallisilla aseilla( ei vain mounted mg, tankki, gl, sinko yms)
-helikopterilla pitää pystyä enemmän kaartamaan (ei vain tasosuunnassa)
Lauluuk sanoo:
-Kevyillä ajoneuvvoilla ei voi ajaa vihollisen yli.
-Muilla mediceillä defiblaattorit samassa kädessä vaikka pitäisi olla yksi kummassakin.
-Kevyillä ajoneuvvoilla ei voi ajaa vihollisen yli.
-Muilla mediceillä defiblaattorit samassa kädessä vaikka pitäisi olla yksi kummassakin.
Todellaki kevyillä ajoneuvoilla, kuten mönkkäreillä voi ajaa vihollisen yli. Mieti ittes siihe tilanteesee ku joku satasta vetää sun yli mönkkärillä, mikä on lopputulos??
Joo noi defibit ois hyvä kans näkyy molemmis käsis :D
-Talojen lattia tuhottavaksi
-Talojen metallirakenteet rikkoontuvaksi
-puita voisi katkoa myös tavallisilla aseilla( ei vain mounted mg, tankki, gl, sinko yms)
-helikopterilla pitää pystyä enemmän kaartamaan (ei vain tasosuunnassa)
Mitenniin ei voi mönkijällä ajaa päältä? Mut ainaki tapettii ku yks tuli täysii päi.. :O
Pystyyhä helikopterilla kaartaa tarpeeksi? ainaki minusta.. tosin ei sitä kaarteluu tarvii oikein paljo ellei kohtaa sitä it-tulta sieltä tankin katolta tai parista mounted gunista ja nekin saa apachin pilottina tuhottuu napakalla ohjus-sarjalla. ;)
Ehkä selitin huonosti. Yritin litistää kaksi vihollista auton ja tankin väliin ja vihollisille ei tapahtunut mitään. Autona oli VODN ja tankki BMD3.
-Windowed mode heti, kun pelin käynnistää. Saa normaaliksi vaihtamalla resoluution ensin joksikin muuksi kuin se jo on ja sen jälkeen halutulle resoluutiolle. Vaihtoehtoina on tässä tapauksessa ainoastaan näyttöni resoluutio 1680x1050, koska muilla resoilla esiintyy taas windowed modea.
+ jo listatut windowed mode ongelmat.
-Muokatut näppäinasetukset häviävät, kun peli sammutetaan.
+ jo listatut windowed mode ongelmat.
-Muokatut näppäinasetukset häviävät, kun peli sammutetaan.
Jantsad sanoo:
Tätä samaa.
-Aselistan rullaus ympäri pyöriväksi ja oikein päin kiitos
toki on jo osittain korjauslistassa, mutta tuo että se pyörisi ympäri eikä ees-taas.
Puukko turhan tehokas (kaataa aidat, ovet) myös defiblaattorilla menee aidat kumoon.
Tätä samaa.
-Aselistan rullaus ympäri pyöriväksi ja oikein päin kiitos
toki on jo osittain korjauslistassa, mutta tuo että se pyörisi ympäri eikä ees-taas.
Puukko turhan tehokas (kaataa aidat, ovet) myös defiblaattorilla menee aidat kumoon.
milläs sit aitoja kaadat kun ei ole puukkoa? minusta juuri sopiva tuo nykyinen.
Nabina sanoo:
Tällänen löytyi Twitteristä: BFBC2 Lead Designer RT @locust9: Fyi we will not add prone based on anything. You can stop asking now, but share your feedback with me. :)
Tällänen löytyi Twitteristä: BFBC2 Lead Designer RT @locust9: Fyi we will not add prone based on anything. You can stop asking now, but share your feedback with me. :)
Betan avauspäivänähän olin tuota pronea vaatimassa mutta näin muutaman päivän pelailun jälkeen on itse asiassa ihan hyvä etteivät lisää kyseistä ominaisuutta. Voi sitä snipereiden maastoutumista ja pelaajien itkua. Eihän siellä pojat enää muuta tekisi kuin ryömisi turpeessa.
Ja en itse kaipaa bf2:n kilpailua siitä kuka ehtii ensimmäisenä maahan..
ukkis sanoo:
mielestäni snipun tähtäystä vois hidastaa, jotta ne ei olis niin hyviä lähietäisyydellä ja on hyvä että noi aidat ja ovet voi hajottaa, mutta hienommaltaha se näyttäs jos ne pitäs potkasta eikä lyödä puukolla.
mielestäni snipun tähtäystä vois hidastaa, jotta ne ei olis niin hyviä lähietäisyydellä ja on hyvä että noi aidat ja ovet voi hajottaa, mutta hienommaltaha se näyttäs jos ne pitäs potkasta eikä lyödä puukolla.
Kuka tähtää snipulla lähitaistelussa? Se menee tässä järjestyksessä: ensin ammutaan lonkalta snipulla ja toivotaan osumaa --> ammutaan pistoolilla lippaallinen --> viimeistellään puukolla.
Snipulle ei tarvii mitään muutoksia, nyt se on täydellinen.
Viestiä on muokattu: 01.02.2010 20:37
yli 22h x360 demoo takana ja ihan mahtavat fiilikset. siinä bugas scoreboard jotenkin kun olin top 1000 ja sitten puolet mun pisteistä hävis ja olinkin yhtäkkiä yli 6000 listalla.
->fffffffffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...
aseiden teho on hyvä, pieni sarja tappaa kaikilla aseilla. snipoilla noscope ja quickscope on hyvä lähitaistelussa. välillä haulikolla pystyy yksin hyökkään/puolustamaan objektivea kun se tappaa niin hyvin läheltä ja lataa uuden kudin nopeammin kuin snipa.
tässä pari parannusehdotusta
-tankkeihin ja mounted weaponeihin voisi lisätä ylikuumentumismittarin
- aseet menee seinien läpi, näyttää killcamissa typerältä
-osa seinistä/katoista ei hajoa
-lattiat hajoaviksi
-jenkit on paskoja pelaamaan
-defibrilaattori toimii seinien läpi :P
+jotain mitä en muista nyt, kirjoitan myöhemmin jos tulee mieleen
->fffffffffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...
aseiden teho on hyvä, pieni sarja tappaa kaikilla aseilla. snipoilla noscope ja quickscope on hyvä lähitaistelussa. välillä haulikolla pystyy yksin hyökkään/puolustamaan objektivea kun se tappaa niin hyvin läheltä ja lataa uuden kudin nopeammin kuin snipa.
tässä pari parannusehdotusta
-tankkeihin ja mounted weaponeihin voisi lisätä ylikuumentumismittarin
- aseet menee seinien läpi, näyttää killcamissa typerältä
-osa seinistä/katoista ei hajoa
-lattiat hajoaviksi
-jenkit on paskoja pelaamaan
-defibrilaattori toimii seinien läpi :P
+jotain mitä en muista nyt, kirjoitan myöhemmin jos tulee mieleen
tiiä nyt sitte miten valmiissa pelissä, mut mielestäni ois ihan jos menis tuo kuoleminen bf2:n tyyliin, eli tarkotan siis et jos joku "revivaa", niin siit ei tulis kuolemaa herätetylle pelaajalle... :D if u know what i mean :D jos joku muu huomannut näppiksen näytöllä näkyvistä statseista, ni deaths lisääntyy samantien ku äijä tippuu...
JepuHD sanoo:
Onko se vaan mulla vai onko se muillakin,että betassa ei pääse lvl 11 pidemälle ja ei saa enempää kun ne tietyt unlockit ? Vai onko pisteytyksissä jotain häikkää kun saa lvl 11 ?
Onko se vaan mulla vai onko se muillakin,että betassa ei pääse lvl 11 pidemälle ja ei saa enempää kun ne tietyt unlockit ? Vai onko pisteytyksissä jotain häikkää kun saa lvl 11 ?
no hommaa ne pisteet ja pääset ylemmäs. sama aseissa kun kehität.
Osallistu keskusteluun ja rekisteröidy sivustolle.