Pelaamisen taito ja taitava pelaaja?
Niin, ajattelin tässä työpäivän ratoksi pohtia ääneen kysymystä:"Mitä on taito?". Näin.
Eli, otetaanpa esimerkkinä ja tarkastelun kohteeksi pelaaja. Nimetään hänet nyt sitten Keijo Keskiverroksi, jonka pelaajanimenä olisi vaikka "Slayer666" tai jotain "1337.pr0.g4m3rzZz" suuntaista, no hällä väli.
Keijo-poika on kova pelaamaan, pelannut ennen BF2:n hankkimista monia nettiräiskintöjä, kuten esimerkiksi vaikkapa Counterstrikea, Call of Dutya ja Tribes:a. Keijo on proo. Keijo osaa.
Keijo pelaa BF2:sta enimmäkseen Assault:na. Keijo osaa nakata M203:lla kranun, vaikkapa vastaantulevan jeepin pakoputkeenkin hypystä. Keijo öynää. Keijolla on statsit ja rankit kunnossa.
Keijo ei sprinttaa, Keijo menee kuin kenguru kentän päästä päähän. Keijo ei myöskään turhia seisoskele. Keijo sukeltaa joka hypyssä. Keijoon ei osuta, kun Keijo öynää.
Keijo ei myöskään vaivaudu kahta laukausta samasta paikkaa ampumaan. Keijo tietää, että prone-ylös-tähtäys-laukaus-prone-sivulle-ylös-laukaus-jne on paras tapa kasata frageja. Keijo öynää edelleen.
Jos Keijo nyt on uskomattoman pummin heittänyt, että kulman takaa tullut vihu ei M203:n kranusta kuollutkaan, alkaa automatisoitu itsepuolustusmekanismi toimia. Keijon hahmo pelissä hyppii entistäkin epileptisemmin, keijo daivaa kuin Dio:n biisin kuuluisa "Holy Diver" itse. Keijo spreijaa sua naamaan ja öynää.
Keijolla ottaa eteen katsoa, kuinka hän osaa käyttää kaikki pelin paskimmat mahdolliset glitchit hyväkseen, ja muita vituttaa. Keijohan öynää, Keijon statsit ovat murskaavan kovat.
Mutta mitä Keijo ei osaa? Keijo ei osaa katsoa muuta kuin statseja, Keijo ei siis osaa pelata hauskanpidon vuoksi. Keijo ottaa tosissaan. Keijolle voittaminen keinolla millä hyvänsä on tärkeää, Keijon ei tietenkään cheatata tarvitse, kunhan osaat vain käyttää pelin puutteet hyväksesi!
Vaikka Keijo pistää meitä kaikki silmään, sanoisin, että Keijo ei todellakaan ole taitava pelaaja. Keijo on vain keijo. Keijoja näkee valitettavan paljon peliservereillä, sekä matseissa. Hyppivää Keijoa, prone-huoraaja-Keijoa, jnejne. Keijoa ei ole vaikea tappaa, kun Keijoa vastaan pelataan 1 vastaan 1, joissa noilla proo-kikoilla ei pärjää, Keijo on silloin itse asiassa vain perus tykinruokaa.
Kumpi siis on taitoa vaativa tehtävä BF2:ssa? Osata proo-kikat, eli hyppiä ja sukellella kuin edellämainitsemani kohtauksen saanut kenguru? Vaiko se, että pystyt laittamaan Keijolle kudin silmään, ilman M203:n tai kenguru-efektin antamaa suojaa?
Minä väitän, että taidon merkitys BF2-pelisuorituksessa on hyvin vähäinen. Se ei todellakaan vaadi taitoa, että tappoja saa varmasti. Ei todellakaan. Voittaminenkin on helppoa, kunhan vain mennään koko ajan sieltä, missä aita on matalin. Ikävä kyllä, EA ja Dice konsensuksessaan ovat päättäneet, että annetaan aloittelijallekin mahdollisuus. Nettikoodi ja muutamat epäkohdat pelissä, antavat Keijolle loputtomat resurssit ammentaa. Mutta miksi taidon merkitys pitää minimoida? On olemassa pelaajia, jotka ovat mielestäni taitavia pelaamaan. He eivät ala turhaan opettelemaan kaikkia peelo-kikkoja (huom. aiemmin käytin samaisista keinoista nimitystä "pro-kikat", mutta nyt palataan totuuteen), vain jotta voisivat sellaisia käyttäviä vastaan pärjätä. Ilman hyppimistä ja sukelteluakin pärjää, siksi en pidä Keijoa taitavana pelaajana. Onko Keijo sinun mielestäsi taitava pelaaja?
(Tämä keskustelunavaus on jo nyt itsessään hieman syöttinä sille, että pian tässä käydään kahta asiaa läpi. Pelin epäkohtia, ja mitä pelinkehittäjät aikovat niille tehdä? Ei kuitenkaan vielä mennä siihen, sillä sille on oma ketjunsakin minun käsittääkseni. Toisena melko oletettavana peitsenvääntämisen kohteena tullee sitten se, että joku random-Keijo käy pian puolustelemaan omaa tapaansa pelata, itsetuntonsa huippulukemissaan tämä kasvoton Keijo käy heitä taitavampiaan tylyttämään... saas nähdä. ;)
Eli, otetaanpa esimerkkinä ja tarkastelun kohteeksi pelaaja. Nimetään hänet nyt sitten Keijo Keskiverroksi, jonka pelaajanimenä olisi vaikka "Slayer666" tai jotain "1337.pr0.g4m3rzZz" suuntaista, no hällä väli.
Keijo-poika on kova pelaamaan, pelannut ennen BF2:n hankkimista monia nettiräiskintöjä, kuten esimerkiksi vaikkapa Counterstrikea, Call of Dutya ja Tribes:a. Keijo on proo. Keijo osaa.
Keijo pelaa BF2:sta enimmäkseen Assault:na. Keijo osaa nakata M203:lla kranun, vaikkapa vastaantulevan jeepin pakoputkeenkin hypystä. Keijo öynää. Keijolla on statsit ja rankit kunnossa.
Keijo ei sprinttaa, Keijo menee kuin kenguru kentän päästä päähän. Keijo ei myöskään turhia seisoskele. Keijo sukeltaa joka hypyssä. Keijoon ei osuta, kun Keijo öynää.
Keijo ei myöskään vaivaudu kahta laukausta samasta paikkaa ampumaan. Keijo tietää, että prone-ylös-tähtäys-laukaus-prone-sivulle-ylös-laukaus-jne on paras tapa kasata frageja. Keijo öynää edelleen.
Jos Keijo nyt on uskomattoman pummin heittänyt, että kulman takaa tullut vihu ei M203:n kranusta kuollutkaan, alkaa automatisoitu itsepuolustusmekanismi toimia. Keijon hahmo pelissä hyppii entistäkin epileptisemmin, keijo daivaa kuin Dio:n biisin kuuluisa "Holy Diver" itse. Keijo spreijaa sua naamaan ja öynää.
Keijolla ottaa eteen katsoa, kuinka hän osaa käyttää kaikki pelin paskimmat mahdolliset glitchit hyväkseen, ja muita vituttaa. Keijohan öynää, Keijon statsit ovat murskaavan kovat.
Mutta mitä Keijo ei osaa? Keijo ei osaa katsoa muuta kuin statseja, Keijo ei siis osaa pelata hauskanpidon vuoksi. Keijo ottaa tosissaan. Keijolle voittaminen keinolla millä hyvänsä on tärkeää, Keijon ei tietenkään cheatata tarvitse, kunhan osaat vain käyttää pelin puutteet hyväksesi!
Vaikka Keijo pistää meitä kaikki silmään, sanoisin, että Keijo ei todellakaan ole taitava pelaaja. Keijo on vain keijo. Keijoja näkee valitettavan paljon peliservereillä, sekä matseissa. Hyppivää Keijoa, prone-huoraaja-Keijoa, jnejne. Keijoa ei ole vaikea tappaa, kun Keijoa vastaan pelataan 1 vastaan 1, joissa noilla proo-kikoilla ei pärjää, Keijo on silloin itse asiassa vain perus tykinruokaa.
Kumpi siis on taitoa vaativa tehtävä BF2:ssa? Osata proo-kikat, eli hyppiä ja sukellella kuin edellämainitsemani kohtauksen saanut kenguru? Vaiko se, että pystyt laittamaan Keijolle kudin silmään, ilman M203:n tai kenguru-efektin antamaa suojaa?
Minä väitän, että taidon merkitys BF2-pelisuorituksessa on hyvin vähäinen. Se ei todellakaan vaadi taitoa, että tappoja saa varmasti. Ei todellakaan. Voittaminenkin on helppoa, kunhan vain mennään koko ajan sieltä, missä aita on matalin. Ikävä kyllä, EA ja Dice konsensuksessaan ovat päättäneet, että annetaan aloittelijallekin mahdollisuus. Nettikoodi ja muutamat epäkohdat pelissä, antavat Keijolle loputtomat resurssit ammentaa. Mutta miksi taidon merkitys pitää minimoida? On olemassa pelaajia, jotka ovat mielestäni taitavia pelaamaan. He eivät ala turhaan opettelemaan kaikkia peelo-kikkoja (huom. aiemmin käytin samaisista keinoista nimitystä "pro-kikat", mutta nyt palataan totuuteen), vain jotta voisivat sellaisia käyttäviä vastaan pärjätä. Ilman hyppimistä ja sukelteluakin pärjää, siksi en pidä Keijoa taitavana pelaajana. Onko Keijo sinun mielestäsi taitava pelaaja?
(Tämä keskustelunavaus on jo nyt itsessään hieman syöttinä sille, että pian tässä käydään kahta asiaa läpi. Pelin epäkohtia, ja mitä pelinkehittäjät aikovat niille tehdä? Ei kuitenkaan vielä mennä siihen, sillä sille on oma ketjunsakin minun käsittääkseni. Toisena melko oletettavana peitsenvääntämisen kohteena tullee sitten se, että joku random-Keijo käy pian puolustelemaan omaa tapaansa pelata, itsetuntonsa huippulukemissaan tämä kasvoton Keijo käy heitä taitavampiaan tylyttämään... saas nähdä. ;)
Aihetta on muokattu: 01.01.1970 02:00
MAINOS
MAINOS
MuuGi sanoo:
Nautitko tappamisesta?
=BF2= sanoo:
...tulee iloinen olo kun tapan...
...tulee iloinen olo kun tapan...
Nautitko tappamisesta?
nautin tappamisesta battlefield 2:ssa. Tuo sun edit oli hieman harhaanjohtava, koska editoit vain osan lauseestani...no mutta bf2:ssa on kaikki keinot sallittu...("naureskelee miettien cs:än pelaajia: "you f***ing noob, stop aimbotting")
Bleim sanoo:
Oli sen pitunen romaani etten jaksanut edes lukea =D
Oli sen pitunen romaani etten jaksanut edes lukea =D
*tapu tapu tapu*, sitten vielä pitää ihan kaikelle kansalle kertoa, kuinka lapsraukalla ei riitä keskittymiskyky noin vähäiseen. ADHD?
Ei voi käsittää. Tulee ihan mieleen mielikuva jostakin ala-asteen pihalta, missä luokan kovanaamat ja kuudesluokkalaiset juonivat jotain ringissä, paikalle pelmahtaa joku oravahampainen alempiluokkalainen hönöttämään jotain vastaavaa...
Sanomattakin selvää, että kyseistä kaveria leipoo koko porukka nekkuun, mutta se nyt ei ole relevanttia tässä.
Keijolla ei ole ADHD:ta, korkeintaan AC/DC:tä.
Eilen oli lystiä palailla pelailemaan jahtilomilta. Inffimatsiakin oli ohjelmassa, ja johan sai kaikilla servuilla nauraa. Ilmeisesti hypyn ja pronettamisen on nyt oppinut sitten kaikki. Onnitteluni.
Ei vaan näemmä silläkään ollut mitään tekoa, kyllä Keijo on säkki.
Surullisinta asiassa on että Keijot määrää. Jos joku tulee sen kranu heittimen kanssa ja tappaa sinut, mitä teet? Itket? Jos Keijon tyyli tappaa, se on tehnyt tehtävänsä. Minulle opetettiin että on vain ihmisiä, jotka on parempia. Paremmat tekee näitä supa liikkeitä vaikka hauskaa se ei ole.
Loppujen lopuksi tälle Keijo pisnekselle emmä maha yhtään mittään. Keijot haalii pisteitä kotiin ja se on siinä. Ja yleensä Keijot osaa hyvin tappaa 1v1 tilanteissakin. Ne samat hyppy ja Holy Diveritkin määräävät siellä.
Itketään porukalla mikx me ei voiteta Keijoa meijän haulikolla ja mennään pimeään nurkkaan masentuneina höpäätämään runoja kunnes seotaan.
Loppujen lopuksi tälle Keijo pisnekselle emmä maha yhtään mittään. Keijot haalii pisteitä kotiin ja se on siinä. Ja yleensä Keijot osaa hyvin tappaa 1v1 tilanteissakin. Ne samat hyppy ja Holy Diveritkin määräävät siellä.
Itketään porukalla mikx me ei voiteta Keijoa meijän haulikolla ja mennään pimeään nurkkaan masentuneina höpäätämään runoja kunnes seotaan.
Ruhanga sanoo:
Surullisinta asiassa on että Keijot määrää. Jos joku tulee sen kranu heittimen kanssa ja tappaa sinut, mitä teet? Itket? Jos Keijon tyyli tappaa, se on tehnyt tehtävänsä. Minulle opetettiin että on vain ihmisiä, jotka on parempia. Paremmat tekee näitä supa liikkeitä vaikka hauskaa se ei ole.
Surullisinta asiassa on että Keijot määrää. Jos joku tulee sen kranu heittimen kanssa ja tappaa sinut, mitä teet? Itket? Jos Keijon tyyli tappaa, se on tehnyt tehtävänsä. Minulle opetettiin että on vain ihmisiä, jotka on parempia. Paremmat tekee näitä supa liikkeitä vaikka hauskaa se ei ole.
Ehei, ehei. Päätä pystyyn! Sinulle on opetettu väärin. Älä tyydy keskinkertaisuuteen, vaan nouse sen yli. Eli lyhykäisyydessään: ammu se Keijo siitä vetkuilemasta.
Ruhanga sanoo:
Loppujen lopuksi tälle Keijo pisnekselle emmä maha yhtään mittään. Keijot haalii pisteitä kotiin ja se on siinä. Ja yleensä Keijot osaa hyvin tappaa 1v1 tilanteissakin. Ne samat hyppy ja Holy Diveritkin määräävät siellä.
Loppujen lopuksi tälle Keijo pisnekselle emmä maha yhtään mittään. Keijot haalii pisteitä kotiin ja se on siinä. Ja yleensä Keijot osaa hyvin tappaa 1v1 tilanteissakin. Ne samat hyppy ja Holy Diveritkin määräävät siellä.
Olet mielestäni väärässä. Keijot eivät todellakaan määrää, Keijot vastaavat pelaajatyyppinä nykyään sitä klaaneissa nähtyä:"No mene sinä nyt sitten sinne tekemään vaikka sitä... kunhan pysyt poissa edestä!" -pelaajaa. Keijo-style ei todellakaan määrää, se vain on vallalla oleva harhakäsitys.
Ruhanga sanoo:
Itketään porukalla mikx me ei voiteta Keijoa meijän haulikolla ja mennään pimeään nurkkaan masentuneina höpäätämään runoja kunnes seotaan.
Itketään porukalla mikx me ei voiteta Keijoa meijän haulikolla ja mennään pimeään nurkkaan masentuneina höpäätämään runoja kunnes seotaan.
Lähetä minulle pari niitä runoja sitten kun olet niitä saanut valmiiksi. :)
Keijo-ilmiö on valitettavan laaja. Varsinkin kismittävät "spawn-campperit" jotka odottavat vastustajan spawnauspaikalla ja hoitelevat kaikki pahaa-aavistamattomat vihut alle sekunnin syntymästä.
Tosin jos saat paukutettua Keijosta puoliksi ilmat pihalle ennen kuolemaasi ja pääset nappaamaan Keijon seuraavalla elämälläsi, on se varsin mukava kosto-fiilis.
Tosin jos saat paukutettua Keijosta puoliksi ilmat pihalle ennen kuolemaasi ja pääset nappaamaan Keijon seuraavalla elämälläsi, on se varsin mukava kosto-fiilis.
Jos ajatellaan tätä pelinä, on keijo "taitava" pelaamaan, koska pelien heikkoutena on se että ne ovat vain pelejä. Ei siis oikeita taistelukenttiä joissa keijo ei osaisi yhtään.
Annetaan keijoille vapaus edes säälistä olla keijoja, koska pelit ovat vain pelejä.
Kun keijo sitten isona poikana menee armeijaan kehuskellen kavereille kuinka hän on pelannut monta vuotta BF2ta, CSää ja CODia, ja kuinka hän tietää miten oikeasti toimitaan, hän huomaa että asia ei olekkaan näin, ja että hän on taitava vain pelissä, millä ei oikeastaan ole merkitystä missään muualla kuin pelissä. Ja onko silläkään nyt sitten merkitystä, jos hän on ainut kuka pitää sitä ansiona. Muut, ei-keijot pelaajat, kun eivät tuota pidä ansiona tai eivät edes jaksa välittää. Yritän nyt pidättää nauruani ajattelemassa keijoa tekemässä kyykkyhyppyjä raskas varustus päällään ja juoksemassa nappi pohjassa..
Veikkaan että n00 pitää taitavaa pelaaja semmoisena, kuka toimii kuten oikea sotilas. Valitettava tosiseikka on, että pelit ovat vain pelejä, joissa kilpailutetaan toiset statseilla. Vastapainoksi keijoille valitettava tosiseikka on, että noilla statseilla ei ole oikeassa elämässä mitään merkitystä. Valitettava tosiseikka on myös se, että vaikka ei pelaisi kuten keijo, niin ei pelaamisella siltikkään olisi merkitystä oikeassa elämässä, välttämättä. Ei-keijot pelaajat kuitenkin pääsevät lähemmäs todellisuutta ja hauskuutta, mitä peleissä haetaan, ja sitä tunnelmaa, mitä ei saa keijoilullaa.
hajanaisia mietelmiä mitä tuli mieleen
Annetaan keijoille vapaus edes säälistä olla keijoja, koska pelit ovat vain pelejä.
Kun keijo sitten isona poikana menee armeijaan kehuskellen kavereille kuinka hän on pelannut monta vuotta BF2ta, CSää ja CODia, ja kuinka hän tietää miten oikeasti toimitaan, hän huomaa että asia ei olekkaan näin, ja että hän on taitava vain pelissä, millä ei oikeastaan ole merkitystä missään muualla kuin pelissä. Ja onko silläkään nyt sitten merkitystä, jos hän on ainut kuka pitää sitä ansiona. Muut, ei-keijot pelaajat, kun eivät tuota pidä ansiona tai eivät edes jaksa välittää. Yritän nyt pidättää nauruani ajattelemassa keijoa tekemässä kyykkyhyppyjä raskas varustus päällään ja juoksemassa nappi pohjassa..
Veikkaan että n00 pitää taitavaa pelaaja semmoisena, kuka toimii kuten oikea sotilas. Valitettava tosiseikka on, että pelit ovat vain pelejä, joissa kilpailutetaan toiset statseilla. Vastapainoksi keijoille valitettava tosiseikka on, että noilla statseilla ei ole oikeassa elämässä mitään merkitystä. Valitettava tosiseikka on myös se, että vaikka ei pelaisi kuten keijo, niin ei pelaamisella siltikkään olisi merkitystä oikeassa elämässä, välttämättä. Ei-keijot pelaajat kuitenkin pääsevät lähemmäs todellisuutta ja hauskuutta, mitä peleissä haetaan, ja sitä tunnelmaa, mitä ei saa keijoilullaa.
hajanaisia mietelmiä mitä tuli mieleen
Viestiä on muokattu: 01.01.1970 02:00
Eipäs hukata tätä topikkia.
Oletteko huomannut että tämä topikki herätti "uuden" huippuunsa hiotun ja viritetyn pelimuodon... Keijon! Keijottaminen on pelimuodoista kaikkein vaarallisin pelimuoto mitä voit servuilla kohdata.
Mieti itseäsi väsyneenä pelaamassa pimeässä... Sekunnin murto-osassa eteesi hyppää valosta tämä uljas ja tarunhohtonen hahmo KEIJO. Elämäsi pysähtyy kuin matrix elokuvissa hidastus kohtauksissa.. Kranaatin heitin sylkien tulta ja kuolemaa jalkojesi juureen. Sitä ei voi kuin kunnioittaa ihaillen ja peläten.
KEIJO(ja) on syntynyt... Keijo(t) lyö kuin tuhat salamaa.
Keijo... Keijo... Keijo...
Oletteko huomannut että tämä topikki herätti "uuden" huippuunsa hiotun ja viritetyn pelimuodon... Keijon! Keijottaminen on pelimuodoista kaikkein vaarallisin pelimuoto mitä voit servuilla kohdata.
Mieti itseäsi väsyneenä pelaamassa pimeässä... Sekunnin murto-osassa eteesi hyppää valosta tämä uljas ja tarunhohtonen hahmo KEIJO. Elämäsi pysähtyy kuin matrix elokuvissa hidastus kohtauksissa.. Kranaatin heitin sylkien tulta ja kuolemaa jalkojesi juureen. Sitä ei voi kuin kunnioittaa ihaillen ja peläten.
KEIJO(ja) on syntynyt... Keijo(t) lyö kuin tuhat salamaa.
Keijo... Keijo... Keijo...
Viestiä on muokattu: 01.01.1970 02:00
Kenguru apinas!
Viimeksi kun vaivauduin BF2:sta pelaamaan joku kenguru apinas huuteli että enkö osaa kuin tankilla ajella. Mahto harmittaa kun on niin hankala hypätä telan alta enää ylös.
Turhauduin tietenkin tuosta hieman ja seuraavan kerran kun tankki tuhottiin palasin paikkaan missä muistelin nähneeni elävän Assault kengurun. Siellähän se.
Puukkoo niskaan ja seuraava logiin tallentunut tieto olikin kuinka suupaltti poistui serveriltä.
Keijo, osaa kenties frägää niin maan taitavasti m203:lla, pomppia korkeammalle kuin minä - mutta - tuo prone pomppu hyppely ei vaadi kuin nappien bindaus taitoa.
Ei muuta kuin editori kätee ja joka napin taa erilainen pomppu kuvio.. jooh - kenties Keijolla on taitoo säätää ja on sikanopeet nakittomat sormet mutta enpä sanoisi tuota taidoksi.
- Oppii apinat lentämäänkin kun tunkee raketin selkään ja painaa nappia.
Kaikkein ärsyttävintä on bf2:ssa tuo hemmetin kenguru hyppely. En nähnyt aikaisemmissa battleissä tätä kyseistä "ongelmaa".
Paras oli tämä eräs ulkomaalainen joka pelasi suomalaisella servolla ja tuumasi (vapaa suomennos):
"yleensä muilla servereillä ammutaan mutta täällä vaan hypitään kuin kengurut"
Itsekkin on pakko olla samaa mieltä koska näin se näyttää osalla olevan. Hyppy mahalleen-ylös-hyppy-mahalleen-ylös jne..
Tietty armeijassahan opeteteaan syöksymistä tuohon tyyliin mutta ei ihminen oikeasti koko ajan niin jaksa tehdä. Pelit on tietysti pelejä jossa melkein kaikki on mahdollista.
Ja noista keijoista, kyllä minä pyrin pelaamaan vain pelaamisen ilosta mutta tuntuu tietysti hyvältä jos pääsee vaikka pisteissä kolmen sakkiin. Silloin tietää että peli on mennyt hyvin ja olet ollut tarpeellinen joukkueellesi. Moniko pelaisi jos ei pisteitä tai rank-haastetta olisi ollenkaan? Pelit ovat myös yleensä kilpailua toista vastaan ja siksi suurin osa pelaa. Jos se olisi vain tappamista ilman järkeä niin epäilen että pelaaja määrä tipahtaisi nopeasti.
Tietysti nämä verenmaku suussa vääntävät, pisteet silmissä kiiluen tyypit, ovat erikseen ja harvemmin saavat minulta mitään kunnioitusta.
Kaikissa meissä asuu jonkulainen "keijjo"
joka haluaa näyttää taitonsa olevansa ykkönen, se on sitä tervettä kilpailuviettiä.
jokainen tyylillään, toiset on kranunheitin miehiä, toiset snipereitä ja jotkut mediccejä.
Tämmöinen topikki ei tule ikinä loppumaan niin pitkään aikaan kun on erilaisia ihmisiä
Paras oli tämä eräs ulkomaalainen joka pelasi suomalaisella servolla ja tuumasi (vapaa suomennos):
"yleensä muilla servereillä ammutaan mutta täällä vaan hypitään kuin kengurut"
Itsekkin on pakko olla samaa mieltä koska näin se näyttää osalla olevan. Hyppy mahalleen-ylös-hyppy-mahalleen-ylös jne..
Tietty armeijassahan opeteteaan syöksymistä tuohon tyyliin mutta ei ihminen oikeasti koko ajan niin jaksa tehdä. Pelit on tietysti pelejä jossa melkein kaikki on mahdollista.
Ja noista keijoista, kyllä minä pyrin pelaamaan vain pelaamisen ilosta mutta tuntuu tietysti hyvältä jos pääsee vaikka pisteissä kolmen sakkiin. Silloin tietää että peli on mennyt hyvin ja olet ollut tarpeellinen joukkueellesi. Moniko pelaisi jos ei pisteitä tai rank-haastetta olisi ollenkaan? Pelit ovat myös yleensä kilpailua toista vastaan ja siksi suurin osa pelaa. Jos se olisi vain tappamista ilman järkeä niin epäilen että pelaaja määrä tipahtaisi nopeasti.
Tietysti nämä verenmaku suussa vääntävät, pisteet silmissä kiiluen tyypit, ovat erikseen ja harvemmin saavat minulta mitään kunnioitusta.
Kaikissa meissä asuu jonkulainen "keijjo"
joka haluaa näyttää taitonsa olevansa ykkönen, se on sitä tervettä kilpailuviettiä.
jokainen tyylillään, toiset on kranunheitin miehiä, toiset snipereitä ja jotkut mediccejä.
Tämmöinen topikki ei tule ikinä loppumaan niin pitkään aikaan kun on erilaisia ihmisiä
f sanoo:
Kenguru apinas!
Viimeksi kun vaivauduin BF2:sta pelaamaan joku kenguru apinas huuteli että enkö osaa kuin tankilla ajella. Mahto harmittaa kun on niin hankala hypätä telan alta enää ylös.
Turhauduin tietenkin tuosta hieman ja seuraavan kerran kun tankki tuhottiin palasin paikkaan missä muistelin nähneeni elävän Assault kengurun. Siellähän se.
Puukkoo niskaan ja seuraava logiin tallentunut tieto olikin kuinka suupaltti poistui serveriltä.
Keijo, osaa kenties frägää niin maan taitavasti m203:lla, pomppia korkeammalle kuin minä - mutta - tuo prone pomppu hyppely ei vaadi kuin nappien bindaus taitoa.
Ei muuta kuin editori kätee ja joka napin taa erilainen pomppu kuvio.. jooh - kenties Keijolla on taitoo säätää ja on sikanopeet nakittomat sormet mutta enpä sanoisi tuota taidoksi.
- Oppii apinat lentämäänkin kun tunkee raketin selkään ja painaa nappia.
Kenguru apinas!
Viimeksi kun vaivauduin BF2:sta pelaamaan joku kenguru apinas huuteli että enkö osaa kuin tankilla ajella. Mahto harmittaa kun on niin hankala hypätä telan alta enää ylös.
Turhauduin tietenkin tuosta hieman ja seuraavan kerran kun tankki tuhottiin palasin paikkaan missä muistelin nähneeni elävän Assault kengurun. Siellähän se.
Puukkoo niskaan ja seuraava logiin tallentunut tieto olikin kuinka suupaltti poistui serveriltä.
Keijo, osaa kenties frägää niin maan taitavasti m203:lla, pomppia korkeammalle kuin minä - mutta - tuo prone pomppu hyppely ei vaadi kuin nappien bindaus taitoa.
Ei muuta kuin editori kätee ja joka napin taa erilainen pomppu kuvio.. jooh - kenties Keijolla on taitoo säätää ja on sikanopeet nakittomat sormet mutta enpä sanoisi tuota taidoksi.
- Oppii apinat lentämäänkin kun tunkee raketin selkään ja painaa nappia.
Ei ei ei! Kyseinen kuvaamasi henkilö oli warez-Keijo, ei aito KEIJO. Todennäköisesti punkbusteri potki sen pois pelistä. KEIJO ei mene noin helppoon juttuun. KEIJO ei kuole puukoniskusta. KEIJO Elää!
"Kun KEIJO liikahtaa, niin tankkikuskikin on hidas kuin etana".
-Vanha viidakon sanonta-
Viestiä on muokattu: 01.01.1970 02:00
Miten Keijon M203-jänistemppuilu eroaa siitä, että öynää tankilla pahimmassa mahdollisessa huorauspaikassa tai murhaa väkeä tusinamäärin monen sadan metrin korkeudelta, en tiedä. Lasken nämä samaan kastiin, tankilla ei vain voi ainakaan toistaiseksi hyppiä. Keijolla ei ole ainakaan montaa tuumaa panssaria luotien ja itsensä välissä.
Keijo osaa tappaa, mutta BF2 on siitä kiva peli, että siinä on oikeasti ryhmätyöstä hyötyä enemmän kuin pelkästä frägäämisestä. Paras pelaaja ei ole se, joka on tappotilastojen ykkösenä pelin lopussa, vaan se, joka auttoi ryhmänsä johtajana/osana joukkueensa voittoon. Sanoisin, että BF2:n pelitaito vaatii myös taitoa ottaa ryhmästään ja joukkueestaan kaikki mahdollinen irti. Harvempi arvostaa keijomaista hypi-pompi surmakonetta, mutta moni arvostaa sitä ryhmänjohtajaa, joka oikeasti ottaa johtamisen ja joukostaan huolehtimisen asiakseen.
Mielestäni pelitaito siis vaatii pelisilmää, pelitaitoa, tilannetajua ja strategista älyä. Tapot eivät ole mikään miehen mitta.
Vielä voisin lisätä, että jos jonkin asian voisin Battlesta muuttaa, niin ottaisin hyppiviltä tähtäimen pois. Jos kerran sprintatessa ei voi ampua, niin miksi herrajumala hypätessä voi
Keijo osaa tappaa, mutta BF2 on siitä kiva peli, että siinä on oikeasti ryhmätyöstä hyötyä enemmän kuin pelkästä frägäämisestä. Paras pelaaja ei ole se, joka on tappotilastojen ykkösenä pelin lopussa, vaan se, joka auttoi ryhmänsä johtajana/osana joukkueensa voittoon. Sanoisin, että BF2:n pelitaito vaatii myös taitoa ottaa ryhmästään ja joukkueestaan kaikki mahdollinen irti. Harvempi arvostaa keijomaista hypi-pompi surmakonetta, mutta moni arvostaa sitä ryhmänjohtajaa, joka oikeasti ottaa johtamisen ja joukostaan huolehtimisen asiakseen.
Mielestäni pelitaito siis vaatii pelisilmää, pelitaitoa, tilannetajua ja strategista älyä. Tapot eivät ole mikään miehen mitta.
Vielä voisin lisätä, että jos jonkin asian voisin Battlesta muuttaa, niin ottaisin hyppiviltä tähtäimen pois. Jos kerran sprintatessa ei voi ampua, niin miksi herrajumala hypätessä voi
Vonreuter sanoo:
Vielä voisin lisätä, että jos jonkin asian voisin Battlesta muuttaa, niin ottaisin hyppiviltä tähtäimen pois. Jos kerran sprintatessa ei voi ampua, niin miksi herrajumala hypätessä voi
Vielä voisin lisätä, että jos jonkin asian voisin Battlesta muuttaa, niin ottaisin hyppiviltä tähtäimen pois. Jos kerran sprintatessa ei voi ampua, niin miksi herrajumala hypätessä voi
Jumalauta, hyvä idea! Vaviskaa Keijot, nuubituubi voi pian olla historiaa...
n00 sanoo:
Jumalauta, hyvä idea! Vaviskaa Keijot, nuubituubi voi pian olla historiaa...
Vonreuter sanoo:
Vielä voisin lisätä, että jos jonkin asian voisin Battlesta muuttaa, niin ottaisin hyppiviltä tähtäimen pois. Jos kerran sprintatessa ei voi ampua, niin miksi herrajumala hypätessä voi
Vielä voisin lisätä, että jos jonkin asian voisin Battlesta muuttaa, niin ottaisin hyppiviltä tähtäimen pois. Jos kerran sprintatessa ei voi ampua, niin miksi herrajumala hypätessä voi
Jumalauta, hyvä idea! Vaviskaa Keijot, nuubituubi voi pian olla historiaa...
Mutta tosi KEIJO piirtää tähtäinkuvion ohuella kalvopunakynällä monitoriin ja taas KEIJO ounaa hyppiessään. KEIJOA ei pidätele edes uudet päivityksetkään... KEIJO tulee aina takaisin.
Viestiä on muokattu: 01.01.1970 02:00
no keijo ei varmaan onnistuisi noin hyvin jos hänellä ei olisi hauskaa. olen huomannut, että kun pelaa rennolla mielellä niin kaikki menee putkeen, mutta kun vituttaa niin peliä ei saa sujumaan millään. tämä on ihan yleinen mielipide jotka monet ovat maininneet. noita rankkejahan on ihan mukava kalastella ja täältä paikasta melkein kaikki pelaavat rankingeista eli älkää väittäkö ettette pelaisi rankeista kun kaikki tuntuvat sanovan, että eivät muka pelaa rankingin puolesta. tästä voimme päätellä, että keijolla on myös hauskaa pelatessaan.
Osallistu keskusteluun ja rekisteröidy sivustolle.