Miltä FH2 maistuu?
Kauan odotettu Forgotten Hope 2 on saapunut!
Modi on aivan mahtava! Mukavaa kun patruunasta kuolee ettei koko lipasta henkilöä kohden tartte käyttää. Snipulla oli tosi kiva ampua kun muilla (vastustajan sniper poikkeus) sitä kiikaria ollut. Ajoneuvoista en osaa sanoa juuta enkä jaata, mutta olivat ne ihan ok. Inffi on se tässä modissa parasta.
Kertokaa omia mielipiteitä kyseisestä modista.
Modi on aivan mahtava! Mukavaa kun patruunasta kuolee ettei koko lipasta henkilöä kohden tartte käyttää. Snipulla oli tosi kiva ampua kun muilla (vastustajan sniper poikkeus) sitä kiikaria ollut. Ajoneuvoista en osaa sanoa juuta enkä jaata, mutta olivat ne ihan ok. Inffi on se tässä modissa parasta.
Kertokaa omia mielipiteitä kyseisestä modista.
Aihetta on muokattu: 18.12.2007 20:34
MAINOS
MAINOS
Tylsä tuli eilen mieleen itsellänikin kun ensimmäistä kertaa koitin. Mutta nyt kun on vähän kerennyt perehtymään niin on kyllä loistava modi! Äänetkin on kyllä ehkä parhaimmat mitä olen vähään aikaan kuullut missään.
Laajat kentät missä panssarivaunut ottavat mittaa toisistanta, tietenkään jalkaväkeä unohtamatta, on sitä mitä olen odottanut ties kuinka kauan. Kannattaa koittaa jos FH ei ole tuttu :)
Laajat kentät missä panssarivaunut ottavat mittaa toisistanta, tietenkään jalkaväkeä unohtamatta, on sitä mitä olen odottanut ties kuinka kauan. Kannattaa koittaa jos FH ei ole tuttu :)
Piiloutuminen inffeillä on kusista puuhaa. Jätkät näkee 1000KM päähän ja inffit erottuvat ruutijälkiä myöten. Se kusee. kulkurista tehtiin kuningas.
Viestiä on muokattu: 15.12.2007 20:41
aah kun on hjyvä paranee vaan. Spitfirellä ampumassa stukia alas alam halfassa. Ja sit tulee ilmatorjuntaa ja räjähtelee ja kone syttyy palamaan ja pittä hidastaa et canopy aukeaa. Hyppään alas ja kaveri vanaamas siel mua. Siis lentäminen on täs modis niin pwn. Ja riflettäminen... ja snipaaminen... ja arty... ja kaikki. Kun tottuu peliin ja alkaa osaamaan niin paremmaksi muuttuu. Ainoo mikä on huonoa on kaatuminen mappien latausten välissä.
#37 EVO. Jos rupeet vaihtamaan paukkuja kesken kaiken sen pitää ain laittaa uus pati sisään.
#37 EVO. Jos rupeet vaihtamaan paukkuja kesken kaiken sen pitää ain laittaa uus pati sisään.
Viestiä on muokattu: 15.12.2007 21:00
Kaiken hypetyksen arvoinen eli aivan loistava.
Modi pyörii itselläni kevyesti ja on TODELLA hyvän näköinen. Ja kyllä ne omat tunnistaa helposti vihollisista jos osaa käyttää mini-mappia ja pelaa korkealla resolla.
Tuntuma panssareissa ja inffinä on jopa parempi kuin vanillassa, lentokoneita en ole vielä ehtinyt koittamaan.
Crusader-Tank <3
Modi pyörii itselläni kevyesti ja on TODELLA hyvän näköinen. Ja kyllä ne omat tunnistaa helposti vihollisista jos osaa käyttää mini-mappia ja pelaa korkealla resolla.
Tuntuma panssareissa ja inffinä on jopa parempi kuin vanillassa, lentokoneita en ole vielä ehtinyt koittamaan.
Crusader-Tank <3
Viestiä on muokattu: 15.12.2007 21:19
Se on juuri kuin odotin
Pääsin vasta pelaan FH2:sta 3 tuntia myöhemmin kuin muut,koska nettini katkesi juuri kivasti tasan 21.00, että kiitos vaan Sonera!Mutta FH2 on aivan mahtava modi varsinkin tankki battle El Alameinissa sherman Vs panzer.
Pääsin vasta pelaan FH2:sta 3 tuntia myöhemmin kuin muut,koska nettini katkesi juuri kivasti tasan 21.00, että kiitos vaan Sonera!Mutta FH2 on aivan mahtava modi varsinkin tankki battle El Alameinissa sherman Vs panzer.
SuomiPoika[FIN] sanoo:
Piiloutuminen inffeillä on kusista puuhaa. Jätkät näkee 1000KM päähän ja inffit erottuvat ruutijälkiä myöten. Se kusee. kulkurista tehtiin kuningas.
Piiloutuminen inffeillä on kusista puuhaa. Jätkät näkee 1000KM päähän ja inffit erottuvat ruutijälkiä myöten. Se kusee. kulkurista tehtiin kuningas.
Haha, eli 15min pelisession, jossa yritit jostain syystä piiloutua keskelle aavikkoa olettaen että kukaan ei sitten näe sinua, modi on huono? GJ.
Kyllä löytyy kaupunkimappeja ja 16 kokoisia mappeja, joka sopii hyvin jalkaväkimätölle. Älä itse yritä tehdä kuninkaasta kulkuria.
Viestiä on muokattu: 16.12.2007 11:56
Täytyy opetella tavallaan uusi tapa pelata koska vanillan bunny hoppailulla ei pitkälle pärjää.
Tankki vs inffi taisto on kyllä tuskaa koska AT kivääri on mielestäni liian tehoton. Mutta eiköhän ne panssarinyrkit sieltä vielä tule joskus.
Alkuun ihmettelin miten Crusader pystyi kurmottamaan sakemannien PanzerIV:n niin helposti mutta kun unohtaa realismin niin pärjää hyvin
Kokonaisuudessa modi on hidastempoisempi kuin vanilla ja sehän sopii tälläiselle wanhalle jermulle kun nuo refleksitkin on vuosien saatossa hävinneet jonnekkin.
Tankki vs inffi taisto on kyllä tuskaa koska AT kivääri on mielestäni liian tehoton. Mutta eiköhän ne panssarinyrkit sieltä vielä tule joskus.
Alkuun ihmettelin miten Crusader pystyi kurmottamaan sakemannien PanzerIV:n niin helposti mutta kun unohtaa realismin niin pärjää hyvin
Kokonaisuudessa modi on hidastempoisempi kuin vanilla ja sehän sopii tälläiselle wanhalle jermulle kun nuo refleksitkin on vuosien saatossa hävinneet jonnekkin.
Onhan se sellainen ok. ~ ~ ~ po po po . (the joulukalenteri, jos nyt joku ei ymmärtänyt)
Thors Brigade servulla olin 10 minuuttia ja 18 / 3 tapot, rifle on hyvä.
No voi olla etten löytänyt mistään Panssarinyrkkiä tai sitten brittien vastaavaa, joten tankkia vastaan oli helvettiä taistella. Eli et voinut tehdä mitään, tankki vaan pöristelee ympyrää lipun ympärillä.
AT tykit oli joissain kentissä huonosti sijoiteltu, ja liikkuvat todella hitaasti, vissiin pojat (modin tekijät) ei tiedä kuinka nopeasti sellainen AT tykki kääntyy (tietty, että siihen tarvitsee ainakin 2 henk kääntämään, lataaja ja ampuja ja riippuu mistä tykistä on kyse plää plää plää)
Noh, sitten kun tuossa kerkeää, niin kokeilla enemmän....
Thors Brigade servulla olin 10 minuuttia ja 18 / 3 tapot, rifle on hyvä.
No voi olla etten löytänyt mistään Panssarinyrkkiä tai sitten brittien vastaavaa, joten tankkia vastaan oli helvettiä taistella. Eli et voinut tehdä mitään, tankki vaan pöristelee ympyrää lipun ympärillä.
AT tykit oli joissain kentissä huonosti sijoiteltu, ja liikkuvat todella hitaasti, vissiin pojat (modin tekijät) ei tiedä kuinka nopeasti sellainen AT tykki kääntyy (tietty, että siihen tarvitsee ainakin 2 henk kääntämään, lataaja ja ampuja ja riippuu mistä tykistä on kyse plää plää plää)
Noh, sitten kun tuossa kerkeää, niin kokeilla enemmän....
Yllättävän monet ei tunnu tykkäävän tästä
Ihan huippu modi! Ei ne parit bugit siellä haittaa kun hyvät puolet voittaa. Ainut huono asia mitä keksin on se, että mun kone joka on ajalta miekka ja kilpi, ei jaksa pyörittää kunnolla. On hyvä meininki. Oli vielä parempi kun osasin odottaa
Ja vaikka tuo olisikin huono homma toi kaluston vähyys, niin tuleehan sekin ajan kanssa lisääntymään, eli se ei ole ongelma
Ihan huippu modi! Ei ne parit bugit siellä haittaa kun hyvät puolet voittaa. Ainut huono asia mitä keksin on se, että mun kone joka on ajalta miekka ja kilpi, ei jaksa pyörittää kunnolla. On hyvä meininki. Oli vielä parempi kun osasin odottaa
Ja vaikka tuo olisikin huono homma toi kaluston vähyys, niin tuleehan sekin ajan kanssa lisääntymään, eli se ei ole ongelma
Ei se tankkien tuhoaminen niin vaikeaa ole. Ei sillä itse PST-kiväärillä niin paljoa tee, paitsi panzer kakkosesta alaspäin, mutta niillä AT-kiteillä on ne kasapanokset/no. 74:t joilla isoinkin vehje lähtee hetkessä. Joka nurkassa lojuu myös jos jonkinnäköistä panssarintorjuntatykkiä, ne pitää vaan muistaa pitää kunnossa engillä. Ja kannattaa myös muistaa miinottaa aivan helvetisti.
Betassa kuulemma testattiin hieman tehokkaampia panssarintorjuntakivääreitä, oli aivan naurettavaa touhua kun tankilla ajaessa alkaa vaan ottamaan vahinkoa ilman että on pienintäkään hajua kuka ampuu ja mistä.
Koko homman ideahan on, että tankkeille saadaan pientä pelotearvoa jalkaväkeä vastaan. Vanhassa FH:ssa ennen PST-kiväärien ja kasapanosten lisäämistä homma oli välillä aika naurettavaa, kun joka nurkalla makaili jannu panzerfaustin/bazookan kanssa. Erehdyit ajamaan alle 100m päähän lipusta niin nokkaan kolisi rakettia niin että paikat tippui hampaista.
FH2:n tankit vaativat vähän eri käsittelyä kuin esimerkiksi vanillan kun ei ole ylihelposti osuvia PST-ohjuksia tai frisbeemiinoja. :)
Betassa kuulemma testattiin hieman tehokkaampia panssarintorjuntakivääreitä, oli aivan naurettavaa touhua kun tankilla ajaessa alkaa vaan ottamaan vahinkoa ilman että on pienintäkään hajua kuka ampuu ja mistä.
Koko homman ideahan on, että tankkeille saadaan pientä pelotearvoa jalkaväkeä vastaan. Vanhassa FH:ssa ennen PST-kiväärien ja kasapanosten lisäämistä homma oli välillä aika naurettavaa, kun joka nurkalla makaili jannu panzerfaustin/bazookan kanssa. Erehdyit ajamaan alle 100m päähän lipusta niin nokkaan kolisi rakettia niin että paikat tippui hampaista.
FH2:n tankit vaativat vähän eri käsittelyä kuin esimerkiksi vanillan kun ei ole ylihelposti osuvia PST-ohjuksia tai frisbeemiinoja. :)
groowagon sanoo:
hieno modi kieltämättä, mutta loppujen lopuksi, ei oo vieläkään vanillan voittanutta.
hieno modi kieltämättä, mutta loppujen lopuksi, ei oo vieläkään vanillan voittanutta.
Siis hei älä viitti naurattaa. Vanilla bf2 o semmosta paskaa että sitä ei jaksa viittä minuuttia kauempaa. Jetit spawnaa 30 sekunnissa ja sitte karkandissa hyppii 10 snipua, 10 supporttia ja loput on medikkejä.
Olihan tuo FH2 iha kohtuullinen mutta eritoten tuo spawnisysteemi lipuille ja lyhyet spawniajat huonontavat niin paljon että ei oikee iske. Sitte toine on se että tässäkin on lentokoneilla ihan liian lyhyet spawniajat, sillä kun kuset koneen->synnyt baseen ja kävelet koneen luo niin siihenhän se syntyy 10 sekunnin kuluttua. Tällöinhän on melkein turha käyttää anti airia, koska kone tulee vaan takaisin täyden panoslastin kanssa alle minuutin sisällä.
Lisäksi tuntu siltä että joihinkin kenttiin ainakin oli laitettu ihan liikaa ajoneuvoja, ku on varsinki maini täynnä autoja niin että kaikki saa vaikka oman.
Oma mielipide on että on se nyt vanillaa parempi(tosin mikä tahansa modi on), mutta ei kyllä oo paraskaan. Ois parantunu paljon jos ois laitettu PR:n tyylinen spawnisysteemi, pidemmät spawniajat ukoille ja ajoneuvoille ja vähän pidemmät valtausajat lipuille, kun eihän siellä nyt tarvi kuin pari sekuntia kykkiä niin se onkin jo vallattu.
Lyönpä vaikka vetoa että hitaampia spawneja on jossain vaiheessa betaa testattu ja todettu nykyinen systeemi paremmin toimivaksi. Kyllähän erilaisia spawnisysteemejä ideoitiin aluksi ja siti päätyivät nykyiseen. Ideana on kuitenkin saada taisteluihin massiivisuutta ja raskautta, ja se ei varmasti oikein onnistuisi PR-tyylisillä nysväspawneilla. Jos spawnia tarvisi odottaa liian kauan, porukka ei koskaan lähtisi sieltä juoksuhaudasta kiväärihuoraamasta.
Lisäksi niitä tankkeja on niin paljon koska suurimassa osassa noista taisteluista oli aikoinaan todella massiivisia panssariarmeijoita, ja se tunne on haluttu peliin mukaan. Mielestäni esimerkiksi Aberdeen on aivan loistavaa menoa, koko ajan jossain räjähtelee vaunuja, savua on joka paikassa ja niitä harvoja kaupunkeja saa oikeasti varoa. Jalkaväelläkin on osansa, kannattaa vaan muistaa liftata kyyti jonkun vaunun kannella tai nykäistä kuorma-auto basessta ja edetä fiksummin kuin "kaasu pohjassa suoraa linjaa keskellä aavikkoa, ei ne kuitenkaan osu".
Kuitenkin, kannattaa aina muistaa FH2:sta pelatessa, että pääpainona on historiallinen tarkkuus. Mikä meinaa sitä, että tankit teurastaa jalkaväen avoimella mutta ottaa satanolla kakkoseen kaupungeissa, pitkät 75mm tykit ovat ylivoimaisia sekä jalkaväkeä että tankkeja vastaan ja niin edelleen. Kuten aikoinaan joku fiksu mies sanoi "vanilla on kivi - paperi - sakset, FH on sakset - sakset - sakset".
Lisäksi niitä tankkeja on niin paljon koska suurimassa osassa noista taisteluista oli aikoinaan todella massiivisia panssariarmeijoita, ja se tunne on haluttu peliin mukaan. Mielestäni esimerkiksi Aberdeen on aivan loistavaa menoa, koko ajan jossain räjähtelee vaunuja, savua on joka paikassa ja niitä harvoja kaupunkeja saa oikeasti varoa. Jalkaväelläkin on osansa, kannattaa vaan muistaa liftata kyyti jonkun vaunun kannella tai nykäistä kuorma-auto basessta ja edetä fiksummin kuin "kaasu pohjassa suoraa linjaa keskellä aavikkoa, ei ne kuitenkaan osu".
Kuitenkin, kannattaa aina muistaa FH2:sta pelatessa, että pääpainona on historiallinen tarkkuus. Mikä meinaa sitä, että tankit teurastaa jalkaväen avoimella mutta ottaa satanolla kakkoseen kaupungeissa, pitkät 75mm tykit ovat ylivoimaisia sekä jalkaväkeä että tankkeja vastaan ja niin edelleen. Kuten aikoinaan joku fiksu mies sanoi "vanilla on kivi - paperi - sakset, FH on sakset - sakset - sakset".
Turisti sanoo:
Alkuun ihmettelin miten Crusader pystyi kurmottamaan sakemannien PanzerIV:n niin helposti mutta kun unohtaa realismin niin pärjää hyvin
Crusader III:ssa on 6 pounder tykkinä, se on aikasta jyty vehje panssaria vastaan. Ykköscrusaderilla saakin sitten koputella luukkuihin kauemmin. Alkuun ihmettelin miten Crusader pystyi kurmottamaan sakemannien PanzerIV:n niin helposti mutta kun unohtaa realismin niin pärjää hyvin
Paha pettymys.Sekavaa koheltamista ja omien jatkuvaa ampumista,kun ei tunnista vihollista kuin metrin päästä.
Panssarivaunut liikkuvat ja kääntyvät kuin uudet leopardit.
Paljon parannettavaa jotta jaksaa pelata.Missä on panssarinyrkki ja kauhu yms.kyllä BF1942 on paras aivan orginaalina näihin rävellyksiin verrattuna.Pelkillä grafiikkapäivityksillä ei pitkälle pötkitä.
Panssarivaunut liikkuvat ja kääntyvät kuin uudet leopardit.
Paljon parannettavaa jotta jaksaa pelata.Missä on panssarinyrkki ja kauhu yms.kyllä BF1942 on paras aivan orginaalina näihin rävellyksiin verrattuna.Pelkillä grafiikkapäivityksillä ei pitkälle pötkitä.
Mansku sanoo:
Paha pettymys.Sekavaa koheltamista ja omien jatkuvaa ampumista,kun ei tunnista vihollista kuin metrin päästä.
Panssarivaunut liikkuvat ja kääntyvät kuin uudet leopardit.
Paljon parannettavaa jotta jaksaa pelata.Missä on panssarinyrkki ja kauhu yms.kyllä BF1942 on paras aivan orginaalina näihin rävellyksiin verrattuna.Pelkillä grafiikkapäivityksillä ei pitkälle pötkitä.
Faustit ja rakettipohjaset tuli käyttöön vasta afrikan kampanjan jälkeen joten niitä tietysti niitä ei ole. Ja sitten pieni tietoisku: Oikeat 40-luvun tankit kääntyvät todella ketterästi, sitä ei uskoisikaan miten vikkeliä kintuistaan ne ovat. Toki BF2:n moottori tekee hommasta liiankin sujuvaa, mutta mielestäni paljon parempi noin kuin esimerkiksi BGF:ssä...Paha pettymys.Sekavaa koheltamista ja omien jatkuvaa ampumista,kun ei tunnista vihollista kuin metrin päästä.
Panssarivaunut liikkuvat ja kääntyvät kuin uudet leopardit.
Paljon parannettavaa jotta jaksaa pelata.Missä on panssarinyrkki ja kauhu yms.kyllä BF1942 on paras aivan orginaalina näihin rävellyksiin verrattuna.Pelkillä grafiikkapäivityksillä ei pitkälle pötkitä.
Omien ampuminen vähenee heti kun porukka tottuu tagien puutteeseen. Itsellä meni noin tunti oppia tunnistamaan sakki kypärästä ja uniformusta, kartan vilkuilu auttaa asiaa paljon. Kannattaa myös heittää vanillatyylin frägäysasenne nurkkaan ja keskittyä vähän katsomaan mitä ampuu.
Elos sanoo:
...
Omien ampuminen vähenee heti kun porukka tottuu tagien puutteeseen. Itsellä meni noin tunti oppia tunnistamaan sakki kypärästä ja uniformusta, kartan vilkuilu auttaa asiaa paljon.
Mansku sanoo:
Paha pettymys.Sekavaa koheltamista ja omien jatkuvaa ampumista,kun ei tunnista vihollista kuin metrin päästä.
...
Paha pettymys.Sekavaa koheltamista ja omien jatkuvaa ampumista,kun ei tunnista vihollista kuin metrin päästä.
...
...
Omien ampuminen vähenee heti kun porukka tottuu tagien puutteeseen. Itsellä meni noin tunti oppia tunnistamaan sakki kypärästä ja uniformusta, kartan vilkuilu auttaa asiaa paljon.
Monilla tuo omien tunnistaminen parantunu kuulemma huomattavasti myös resoluution suurentamisella.
Osallistu keskusteluun ja rekisteröidy sivustolle.