Battlefield: Bad Company 2:ta enemmän pelanneet tietävät, että pelin rankit ja unlockit ovat melko nopeasti aukaistuina, minkä jälkeen varsinaista tavoiteltavaa ei ole enää juuri jäljellä. Kaikkia unlockit eivät jaksa kiinnostaa, mutta monelle ne ovat suuri motivaation lähde.
Ehkäpä juuri motivaation ylläpitämisen vuoksi Battlefield 3:ssa tulee tavoiteltavaa riittämään enemmän kuin yhdessäkään aikaisemmassa Battlefield-pelissä. DICE:n tiimiin on erikseen palkattu henkilöitä varmistamaan, että pelissä riittää tekemistä vielä kahden vuodenkin päästä. Suunnittelijat ovat ahkeroineet unlockeja kymmenkertaisesti Bad Company 2:een verrattuna.
Valtavalla määrällä erilaista avattavaa luodaan laajoja kustomointimahdollisuuksia, joita hyödyntämällä jokainen pelaaja saa aseluokastaan haluamansa kaltaisen. Elvytystaidosta piittaamaton Assault voi ottaa Medkitin sijasta käyttöönsä kranaatinheittimen, josta on hyökkäyksen kannalta selvästi enemmän apua. Eivätkä avattavat ominaisuudet rajoitu vain aseluokkiin, vaan jokaiselle kulkuneuvolle on monihaarainen unlock-puu, jolla laitteen toimivuutta saa säädeltyä kunkin tilanteen mukaan.
Tavanomaiseen tapaan pelaaja palkitaan erinäisistä suorituksilla mitaleilla, nauhoilla tai ansiomerkeillä. Erinomaisuuttaan voi osoittaa taidolla, sitoutumisella sekä tiimipelaamisella ja kaikki palkinnot on suunniteltu siten, että suorittaessaan niitä pelaaja tulee vaivihkaa silti toimineeksi tiiminsä hyväksi.
Pelaajat luokitellaan rankeilla, joka on karkea vastine pelissä edistymiselle. Korkeammalla arvoasteikossa oleva ei välttämättä ole taitavampi mutta todennäköisesti kokeneempi. Viimeisen rankin jälkeenkin tekemistä tulee riittämään uusien ansiomerkkien, Service Starien vuoksi. Niistä ensimmäisenkin saaminen on jo suoritus ja mikä pahinta - tai parasta - tähtiä on yhteensä 100. Tähtiä kerätään asetaidoissa, kulkuneuvoille, aseluokalle ja kokonaisrankille.
Suunnittelufilosofia palkitsee samojen laitteiden käyttäjiä. Keräämällä pisteitä aseella X, saa lisää unlockeja juuri sille aseelle. Vastaavasti käy aseluokkien ja kulkuneuvojen kanssa.
Battleblogissa todetaan vielä lopuksi, että pelityylistä riippumatta ei ole ollut parempaa hetkeä olla Battlefield-pelaaja kuin nyt.
Lähde
Ehkäpä juuri motivaation ylläpitämisen vuoksi Battlefield 3:ssa tulee tavoiteltavaa riittämään enemmän kuin yhdessäkään aikaisemmassa Battlefield-pelissä. DICE:n tiimiin on erikseen palkattu henkilöitä varmistamaan, että pelissä riittää tekemistä vielä kahden vuodenkin päästä. Suunnittelijat ovat ahkeroineet unlockeja kymmenkertaisesti Bad Company 2:een verrattuna.
Valtavalla määrällä erilaista avattavaa luodaan laajoja kustomointimahdollisuuksia, joita hyödyntämällä jokainen pelaaja saa aseluokastaan haluamansa kaltaisen. Elvytystaidosta piittaamaton Assault voi ottaa Medkitin sijasta käyttöönsä kranaatinheittimen, josta on hyökkäyksen kannalta selvästi enemmän apua. Eivätkä avattavat ominaisuudet rajoitu vain aseluokkiin, vaan jokaiselle kulkuneuvolle on monihaarainen unlock-puu, jolla laitteen toimivuutta saa säädeltyä kunkin tilanteen mukaan.
Tavanomaiseen tapaan pelaaja palkitaan erinäisistä suorituksilla mitaleilla, nauhoilla tai ansiomerkeillä. Erinomaisuuttaan voi osoittaa taidolla, sitoutumisella sekä tiimipelaamisella ja kaikki palkinnot on suunniteltu siten, että suorittaessaan niitä pelaaja tulee vaivihkaa silti toimineeksi tiiminsä hyväksi.
Pelaajat luokitellaan rankeilla, joka on karkea vastine pelissä edistymiselle. Korkeammalla arvoasteikossa oleva ei välttämättä ole taitavampi mutta todennäköisesti kokeneempi. Viimeisen rankin jälkeenkin tekemistä tulee riittämään uusien ansiomerkkien, Service Starien vuoksi. Niistä ensimmäisenkin saaminen on jo suoritus ja mikä pahinta - tai parasta - tähtiä on yhteensä 100. Tähtiä kerätään asetaidoissa, kulkuneuvoille, aseluokalle ja kokonaisrankille.
Suunnittelufilosofia palkitsee samojen laitteiden käyttäjiä. Keräämällä pisteitä aseella X, saa lisää unlockeja juuri sille aseelle. Vastaavasti käy aseluokkien ja kulkuneuvojen kanssa.
Battleblogissa todetaan vielä lopuksi, että pelityylistä riippumatta ei ole ollut parempaa hetkeä olla Battlefield-pelaaja kuin nyt.
Lähde
MAINOS
MAINOS
<<12>>
07.08.2011 00:52
#21
07.08.2011 11:37
#22
07.08.2011 13:44
#23
Kyllähän se hauska on kun on lirputtimia monia. Ei haittaa.
07.08.2011 15:17
#24
Ja tää uutinen taas todisti sen, että ollaan muutamaa askelta kauempana siitä kilpapelaamista tukevasta pelistä. Mitehän mahtaa unlockkien ja rankkien hallinta olla noin servun päästä.
Team: =BFP=
07.08.2011 18:39
#25
woehan unlock.. Vieläpä bf2 oli se hienous, että unlockit oli niin paskoja ettei niitä ollu järkeä käyttää..
Phöhhöh. Ainakin BF2:n unlockeista PKM vei mun sydämen sen verran täysin että sitä tuli käytettyä enemmän kuin RPK:tä ja M249:ä yhteensä :P.
07.08.2011 20:58
#26
08.08.2011 12:47
#27
08.08.2011 14:31
#28
Team: |CPPP|
08.08.2011 15:39
#29
Eikö bf3 pitäisi tulla että saa valita herääkö henkii jos medic revvaa et jos on vaikka panokset lopussa ni ei tuu turhia kuolemia sen takia.
Hyvä juu kun täsmensit, oli jo unohtunut vaikka Alphassa tulikin hetki pelattua.
Kyllähän niitä bad comapnyssakin riittää, jos haluaa kaikki aseet platinalle :D
Mutta platinasta ei vaan saa mittään.
parempi et on jotai mitä "kerätä" ku bc2 loppuu jo siihe ku on n.20 rank saanu nii aseet,mitallit yms
Kovat skillit ollu sulla jos oot keränny kaikki insigniat rank 20 (22) mennessä... Se ei taida edes olla mahdollista.
08.08.2011 16:06
#30
parempi et on jotai mitä "kerätä" ku bc2 loppuu jo siihe ku on n.20 rank saanu nii aseet,mitallit yms
Kovat skillit ollu sulla jos oot keränny kaikki insigniat rank 20 (22) mennessä... Se ei taida edes olla mahdollista.
Varmaan tarkottaa et kaikki aseet ja gadgetit on saatu millon käytännössä pelissä ei oo mitään kunnon "kivaa" saavutettavaa...
08.08.2011 16:36
#31
parempi et on jotai mitä "kerätä" ku bc2 loppuu jo siihe ku on n.20 rank saanu nii aseet,mitallit yms
Kovat skillit ollu sulla jos oot keränny kaikki insigniat rank 20 (22) mennessä... Se ei taida edes olla mahdollista.
Varmaan tarkottaa et kaikki aseet ja gadgetit on saatu millon käytännössä pelissä ei oo mitään kunnon "kivaa" saavutettavaa...
no 20lvl et ole saanut edes kaikkea mitalia. ite ku olin 20lvl ei vieläkään puolivälissä vaikka olin pelannut Enimmäkseen reconilla.
Reconin aseista vain 1 puuttuu kultatähti ja kahdella on 2x kultatähti (M93 ja GOL)
et on BC2 ihan hyvin kerättävää. mutta nä keräilyt on ihan kaikkien omien mielipiteitä.
mut jos haluaisi "rankin" perässä juosta samallanimellä niin DICE vois tehdä sinne rankin nollaus tai MW2 tyylisen "prestigen". ja enemmän aseita vain peliin.
09.08.2011 01:25
#32
Team: [013]
09.08.2011 16:43
#33
09.08.2011 23:37
#34
<<12>>