EA:n Lontoossa järjestämässä tapahtumassa oli lehdistön lisäksi paikalla Battlefield 3:n vastaava tuottaja Patrick Bach. Jolt.co.uk:n haastattelema Bach kertoo, että valitsemalla PC:n pelin pääalustaksi, on samalla keksitty uusia keinoja ottaa konsoleista enemmän tehoa irti. Näin tilanteesta hyötyvät kaikki, kun PC-versiota ei tarvitse tehdä konsolien perusteella.
Kysyttäessä, onko riski valita PC johtavaksi alustaksi, toteaa Bach, että riski on aina olemassa. Hän sanoo suurimmaksi riskiksi sen, että ihmiset pelästyvät, ettei se ole viisain ratkaisu markkinoiden kannalta. Taloudelliset seikat eivät heitä kuitenkaan juuri kiinnosta, vaan motiivina on pelaamisen kehittäminen.
Tarkoituksena ei kuitenkaan ole rakentaa uutta Battlefield 2:ta vaan täysin uusi osa Battlefield-pelisarjaan. Jotkut saattavat olla siitä pettyneitä, mutta he voivat ostaa BF2:n halvalla.
Battlefield 3:sta suunnitellessa haluttiin pelistä tehdä realistisempi, kokemukseltaan fyysisempi ja syvällinen. Mukana ovat Battlefieldien peruselementit kuten kivi-sakset-paperi-periaate mutta uudella tavalla toteutettuna. Koska näitä tavoitteita ei ollut mahdollista saavuttaa olemassaolevalla tekniikalla, täytyi sellainen toteuttaa. Lähes kolmen vuoden työn tuloksena syntyi Frostbite 2.0. Sen avulla Battlefield 3:sta voidaan luoda paras mahdollinen Battlefield-peli.
Lue koko haastattelu
Battlefield 3 -kanava irkissä: #Battlefield.fi
On mielenkiintoista huomata, että kun kehitämme peliä huipputason PC:lle ja tosissaan panostamme PC:hen, opimme itse asiassa paljon konsoleista. Monet uskovat, että konsolien tehokatto on jo saavutettu, koska ne ovat viisi vuotta vanhoja, mutta me löydämme uusia asioita, joita konsoleilla on mahdollista toteuttaa. Koska tähtäämme korkeammalle kuin mihin konsolit kykenisivät, keksimme keinoja ottaa niistä enemmän irti.
Kysyttäessä, onko riski valita PC johtavaksi alustaksi, toteaa Bach, että riski on aina olemassa. Hän sanoo suurimmaksi riskiksi sen, että ihmiset pelästyvät, ettei se ole viisain ratkaisu markkinoiden kannalta. Taloudelliset seikat eivät heitä kuitenkaan juuri kiinnosta, vaan motiivina on pelaamisen kehittäminen.
Olemme pelinkehittäjiä ja emme oikeastaan ole kiinnostuneita siitä (taloudesta). Jos teemme hyvän pelin, uskomme, että joku saan sen myymään. Jos me haluamme pelata sitä, sitten muutkin haluavat. Joten emme tee tätä, koska se olisi viisas liike rahallisesti, vaan ennemminkin haluamme epätoivoisesti ajaa pelaamista eteenpäin, eikä se onnistu kopioimalla edellistä peliä, oli se sitten oma tai kilpailijan.
Tarkoituksena ei kuitenkaan ole rakentaa uutta Battlefield 2:ta vaan täysin uusi osa Battlefield-pelisarjaan. Jotkut saattavat olla siitä pettyneitä, mutta he voivat ostaa BF2:n halvalla.
Emme halua rakentaa Batlefield 2:ta, haluamme uuden pelin. Jotkut saattavat pettyä, kun se ei olekaan kopio vanhasta pelistä. Sen on tarkoitus olla uusi, koska se on uusi. On ok, jos haluat pelata vanhaa peliä - se on itse asiassa hyvin halpa!
Battlefield 3:sta suunnitellessa haluttiin pelistä tehdä realistisempi, kokemukseltaan fyysisempi ja syvällinen. Mukana ovat Battlefieldien peruselementit kuten kivi-sakset-paperi-periaate mutta uudella tavalla toteutettuna. Koska näitä tavoitteita ei ollut mahdollista saavuttaa olemassaolevalla tekniikalla, täytyi sellainen toteuttaa. Lähes kolmen vuoden työn tuloksena syntyi Frostbite 2.0. Sen avulla Battlefield 3:sta voidaan luoda paras mahdollinen Battlefield-peli.
Lue koko haastattelu
Battlefield 3 -kanava irkissä: #Battlefield.fi
MAINOS
MAINOS
<<12>>
10.04.2011 17:36
#21
En ymmärrä miks pelin tekijät nykyään karttaa tuota perinteistä hp järjestelmää, ei se ampumahaava siitä mihinkään parane ilman ensiapua (ei oikesti juuri silläkään mutta pelistä kyse niin kivempi jättää se täysi realistisuus pois), niinkun BC2:ssa saat barretista rintaan, 10sec puun takana ja olet kunnossa, meh. Mielummin kiinteä hp niinku ennenvanhaa, ja lisäävät siihen vaikka raskaan hengityksen kun matala hp jos jotain realistista fiilistä haluavat välittää.
Tuo bandage systeemi vois olla silleen toimiva että jokaisella sotilaalla olisi bandage, niinkuin oikeastikkin ainakin kun minä kävin jääkärinä intin ni jokaisella oli ensi-apu side taskussa. Tosin tulis medickistä vähän turhake.
Ehkä paras vaihtoehto olis erittäin hitaasti regeneroituva health, ei mitään 10 - 20 sec niinkun bc2 vaan pari minuuttia. Semmonen että kiven taakse piiloutumalla ei saa healttia täyteen -kesken- taistelun, mutta taistelun jälkeen pääsee full hp ilman medicciä, toisaalta jos sattuu medicki viereen niin pääsee full hp kesken taistelunkin.
Tuntuu ainakin turhalta että joutuu aina tappamaan full hp jätkiä vaikka ne ois jo pariin kertaa ampunu paskaks.
1) Opettele ampuun
2) Pelaa HC
3) Pelaa Red Orcestraa tai jotain muuta kihnuttelupeliä jos sellasta kaipaat, BF ja CoD ei sitä oo koskaan ollu eikä tuu oleen
Team: |CPPP|
10.04.2011 18:30
#22
Ehkä paras vaihtoehto olis erittäin hitaasti regeneroituva health, ei mitään 10 - 20 sec niinkun bc2 vaan pari minuuttia. Semmonen että kiven taakse piiloutumalla ei saa healttia täyteen -kesken- taistelun, mutta taistelun jälkeen pääsee full hp ilman medicciä, toisaalta jos sattuu medicki viereen niin pääsee full hp kesken taistelunkin.
Toi olis se paras vaihtoehto.
ps. HP:n täydellinen palautuminen BC2:ssa vie yli puoli minuuttia, jos on käynyt ihan nollilla (6 sek odotusta, jonka jälkeen 3 hp/sek). :) Ja oikeastaan senkin ajan viettää kykkien jossain seinän takana, ehtii tapahtua aika paljon asioita ja SPM laskemaan :D
10.04.2011 18:54
#23
10.04.2011 19:05
#24
En ymmärrä miks pelin tekijät nykyään karttaa tuota perinteistä hp järjestelmää, ei se ampumahaava siitä mihinkään parane ilman ensiapua (ei oikesti juuri silläkään mutta pelistä kyse niin kivempi jättää se täysi realistisuus pois), niinkun BC2:ssa saat barretista rintaan, 10sec puun takana ja olet kunnossa, meh. Mielummin kiinteä hp niinku ennenvanhaa, ja lisäävät siihen vaikka raskaan hengityksen kun matala hp jos jotain realistista fiilistä haluavat välittää.
Tuo bandage systeemi vois olla silleen toimiva että jokaisella sotilaalla olisi bandage, niinkuin oikeastikkin ainakin kun minä kävin jääkärinä intin ni jokaisella oli ensi-apu side taskussa. Tosin tulis medickistä vähän turhake.
Ehkä paras vaihtoehto olis erittäin hitaasti regeneroituva health, ei mitään 10 - 20 sec niinkun bc2 vaan pari minuuttia. Semmonen että kiven taakse piiloutumalla ei saa healttia täyteen -kesken- taistelun, mutta taistelun jälkeen pääsee full hp ilman medicciä, toisaalta jos sattuu medicki viereen niin pääsee full hp kesken taistelunkin.
Tuntuu ainakin turhalta että joutuu aina tappamaan full hp jätkiä vaikka ne ois jo pariin kertaa ampunu paskaks.
1) Opettele ampuun
2) Pelaa HC
3) Pelaa Red Orcestraa tai jotain muuta kihnuttelupeliä jos sellasta kaipaat, BF ja CoD ei sitä oo koskaan ollu eikä tuu oleen
Wut :D opettele sinä vaan lukeen :) en mielestäni sanonu et haluun et vihu kuolee yhteen laukaukseen. Ei battlefield 2:aan ollut kihnuttelu peli vaikka siinä ei hp regeneroidukkaa.
10.04.2011 23:49
#25
pois ne hitmarkerit
Hitmarkerit ovat olleet battlefieldeissä jo ekasta pelistä lähtien, miksi ne pitäisi nyt ottaa pois..?
10.04.2011 23:53
#26
pois ne hitmarkerit
Hitmarkerit ovat olleet battlefieldeissä jo ekasta pelistä lähtien, miksi ne pitäisi nyt ottaa pois..?
11.04.2011 00:40
#27
pois ne hitmarkerit
Hitmarkerit ovat olleet battlefieldeissä jo ekasta pelistä lähtien, miksi ne pitäisi nyt ottaa pois..?
Ja ootko montakin kertaa tolla satunnaisella räiskinnällä tappoja saanu?
Team: |CPPP|
11.04.2011 06:42
#28
pois ne hitmarkerit
Hitmarkerit ovat olleet battlefieldeissä jo ekasta pelistä lähtien, miksi ne pitäisi nyt ottaa pois..?
Ja ootko montakin kertaa tolla satunnaisella räiskinnällä tappoja saanu?
Kyllä sillä saa, jos näkee pienen vilauksen, sohasee vaan sinne päin ja ampuu kohtiin, joista saa markerreita. Sitten vaan ampuu niin paljon, että se kuolee. :) Mutta kyllä mä ite kannatan hitmarkereita, vaikka ovatkin erittäin epärealistia.
11.04.2011 10:54
#29
pois ne hitmarkerit
Hitmarkerit ovat olleet battlefieldeissä jo ekasta pelistä lähtien, miksi ne pitäisi nyt ottaa pois..?
Ja ootko montakin kertaa tolla satunnaisella räiskinnällä tappoja saanu?
Kyllä sillä saa, jos näkee pienen vilauksen, sohasee vaan sinne päin ja ampuu kohtiin, joista saa markerreita. Sitten vaan ampuu niin paljon, että se kuolee. :) Mutta kyllä mä ite kannatan hitmarkereita, vaikka ovatkin erittäin epärealistia.
Juuri näin, eli vaikka seinän takaata kuuluu ääniä, niin sinne vain tulta munille ja katsoo mistä kohtaa tulee se hitmarker. Jos (esim bc2) ei tiedä, että onko tuon puskan takana sniper vai ei, niin laittaa sinne pari panosta ja katsoo taas tuleeko sitä hitmarkeria.
11.04.2011 12:16
#30
Juuri näin, eli vaikka seinän takaata kuuluu ääniä, niin sinne vain tulta munille ja katsoo mistä kohtaa tulee se hitmarker. Jos (esim bc2) ei tiedä, että onko tuon puskan takana sniper vai ei, niin laittaa sinne pari panosta ja katsoo taas tuleeko sitä hitmarkeria.
Ton takia siis Vietnam on pelikelvotonta paskaa kun kokoajan kuolee johonkin random tulitukseen. Itsehän en ammu kun kohteita jotka nään.
11.04.2011 12:40
#31
Activision, joka on sopeutunut nykymarkkinastandardeihin tuottamalla pelejä sunnuntaiviihteeksi ja olemalla osa viihdemassaa, tulisi ottaa mallia ei niinkään kilpailevan pelitalon lupauksista hardcore pelaajille?
Suurin osa pelaajista ovat tattien sunnuntainäprääjiä, jotka ovat ns. the prime kuluttajat.
Eli BF-jonnet haluaisivat sitä, että Activison laskeutuisi alemmalle tasolle ja keskittyisi siihen murto-osaan pelaajista, jotka narisevat kaikesta uudesta mitä annetaan pöydän eteen ja kaikki pitää olla niinkuin ennenvanhaan? Uusia pelejä saisi tehdä max kolmen vuoden välein.
Get real, oikeesti.
Myös EA/DICE on huomannut tämän asian ja pyrkinyt tuottamaan vastineita ( MoH,BCeet ), mutta nimi ei ole ollut tarpeeksi tunnettu.
Se mikä myy on singlestä löytyvät syvät tunnelmat ja draama, mitä sitten ahdataan mainoksiin ja trailereihin uusien aseiden kaveriksi. Eli ei mikään ihme, että BF3 kohdalla pyritään täyttämään myös nämä kohdat ja saamaan sunnuntaipelaajat liikkeelle ällistyttävällä 12h singlellä.
11.04.2011 14:03
#32
11.04.2011 14:09
#33
Nyt kun ne oppii optimoimaan konsoliraudalle näitä, niin millon ne oppis optimoimaan PC:lle? Eipä varmaan milloinkaan kun prosessori ja näytönohjain valmistajat puskevat uutta tehokkaampaa mallia jatkuvasti markkinoille. Sieltä mennään mistä aita on matalin.
Konsoleille on paljon helpompikin optimoida kun ei oo miljoonaa erilaista kokoonpanoo vaan kaikilla on se tasan sama laite.
Team: |CPPP|
11.04.2011 16:45
#34
Nyt kun ne oppii optimoimaan konsoliraudalle näitä, niin millon ne oppis optimoimaan PC:lle? Eipä varmaan milloinkaan kun prosessori ja näytönohjain valmistajat puskevat uutta tehokkaampaa mallia jatkuvasti markkinoille. Sieltä mennään mistä aita on matalin.
Ja mistäs sitä koskaan tietää, maksaako nämä firmat pelien tekijöille, jotta he optimoisivat paskasti, jotta saataisiin paremmat näyttikset myytyä henkilöille, jotka haluavat pelata pelejä hyvällä suoristuskyvyllä.
11.04.2011 19:21
#35
Activision, joka on sopeutunut nykymarkkinastandardeihin tuottamalla pelejä sunnuntaiviihteeksi ja olemalla osa viihdemassaa, tulisi ottaa mallia ei niinkään kilpailevan pelitalon lupauksista hardcore pelaajille?
Suurin osa pelaajista ovat tattien sunnuntainäprääjiä, jotka ovat ns. the prime kuluttajat.
Eli BF-jonnet haluaisivat sitä, että Activison laskeutuisi alemmalle tasolle ja keskittyisi siihen murto-osaan pelaajista, jotka narisevat kaikesta uudesta mitä annetaan pöydän eteen ja kaikki pitää olla niinkuin ennenvanhaan? Uusia pelejä saisi tehdä max kolmen vuoden välein.
Get real, oikeesti.
Myös EA/DICE on huomannut tämän asian ja pyrkinyt tuottamaan vastineita ( MoH,BCeet ), mutta nimi ei ole ollut tarpeeksi tunnettu.
Se mikä myy on singlestä löytyvät syvät tunnelmat ja draama, mitä sitten ahdataan mainoksiin ja trailereihin uusien aseiden kaveriksi. Eli ei mikään ihme, että BF3 kohdalla pyritään täyttämään myös nämä kohdat ja saamaan sunnuntaipelaajat liikkeelle ällistyttävällä 12h singlellä.
Tiedän että yksinpelit on nykyään myyvä tekijä ei se mua haittaa ja tykkään itekki pelailla yksinpelejä. Lähinnä meinasin sitä ku noi codit on ollu cod 4 jälkee iha samanlaisia ja toi
Team: |CPPP|
11.04.2011 20:35
#36
Köyhän ei kannata ostaa huonoa.
Eikä ihmisen kannata olla köyhä. xP
11.04.2011 21:00
#37
Köyhän ei kannata ostaa huonoa.
Eikä ihmisen kannata olla köyhä. xP
Eipähän pääse kusi nousee päähä... =)
<<12>>