Moni on pohtinut Modern Warfare 2:n pelimoottorin suorituskykyä, ja sitä millaista tekniikkaa Call of Duty -sarjan uusimmassa tulokkaassa tullaan käyttämään.
Nyt Beyond3D tech forums paljastaa että uusimman CoD:n konsoliversio ei yllä täyteen HD-resoluution, kuten ei edeltäjänsäkään.
Infinity Ward haluaa varmistaa tuotteensa tasaisen suorituskyvyn mieluummin kuin kerskailla suurilla resoluutioilla. MW2 tulee käyttämään natiiviresoluutiota 1024 * 600, jonka pitäisi taata se että framerate pysyy tasaisessa 60:ssä.
Se mitä natiiviresoluutio on 600p tarkoittaa käytännössä 720p HD-resoluutioon nähden sitä että pelimoottorilla on 307,200 pikseliä vähemmän laskettavanaan. Pienempi resoluutio auttaa huomattavasti tavoitteessa saada pelille tasainen 60FPS kun yleensä graafisesti näyttävät pelit joutuvat venymään saavuttaakseen 30FPS-ruudunpäivitys nopeuden uusilla konsoleilla.
Lähde
Nyt Beyond3D tech forums paljastaa että uusimman CoD:n konsoliversio ei yllä täyteen HD-resoluution, kuten ei edeltäjänsäkään.
Infinity Ward haluaa varmistaa tuotteensa tasaisen suorituskyvyn mieluummin kuin kerskailla suurilla resoluutioilla. MW2 tulee käyttämään natiiviresoluutiota 1024 * 600, jonka pitäisi taata se että framerate pysyy tasaisessa 60:ssä.
Se mitä natiiviresoluutio on 600p tarkoittaa käytännössä 720p HD-resoluutioon nähden sitä että pelimoottorilla on 307,200 pikseliä vähemmän laskettavanaan. Pienempi resoluutio auttaa huomattavasti tavoitteessa saada pelille tasainen 60FPS kun yleensä graafisesti näyttävät pelit joutuvat venymään saavuttaakseen 30FPS-ruudunpäivitys nopeuden uusilla konsoleilla.
Lähde
MAINOS
MAINOS
<<12>>
28.07.2009 22:34
#1
28.07.2009 22:43
#2
Hyvin toteutettu ja laadukas 720p on aina parempi kuin hätiköidysti sekä kehnosti toteteutettu 1080p!
28.07.2009 22:50
#3
Team: -Pelit-
28.07.2009 23:14
#4
Mutta onhan tässä edeltäjänsä tavoin 720p?
Hyvin toteutettu ja laadukas 720p on aina parempi kuin hätiköidysti sekä kehnosti toteteutettu 1080p!
Koko uutinenhan on juuri siinä, että se ei ole 720p, vaan alle sen.
Team: [PG]
28.07.2009 23:54
#5
Aloin jo epäilemään itsekkin ja googletin hiukan CoD4:en konsoli resoja. CoD4 sub-HD resolution
Eli aika iso osa noista konsolipeleistä ei anna ulos natiivia High Definition resoluutiota joka olisi minimissään 720p. Konsoleissa vaan on niin hyvät skaalaimet että moni ei tätä edes huomaa.
Fakta kuitenkin on että kaikenlainen skaalaaminen aiheuttaa viivettä kuvaan. Pahimmillaan jos käytössä on esim littu-telkun skaalain voi niin kutsuttu input lagi olla jopa 40-60 millisekunttia joka jo tuntuu ja näkyy. Siksi useimmissa telkuissa on oma gaming mode joka kytkee pois päältä telkun prosessointia juurikin tämän input lagin estämiseksi.
Jos aihe alkoi kiinnostaa tässä on erittäin kattava artikkeli aiheesta Exploring input lag inside and out
29.07.2009 08:21
#6
29.07.2009 09:02
#7
Team: [BS]
29.07.2009 09:14
#8
Team: |CPPP|
29.07.2009 09:50
#9
Heh, mitäs me PC-pelaajat tämmöisistä, saadaan justiinsa nii hyvät resot ku halutaankin =)
Jep, vihdoin PC-pelaajia kohdellaan paremmin.
29.07.2009 09:58
#10
Nyt alkaa jo kuulostaa turhalta rahastukselta, jos ei edes hd resoja saa.
Ajattelen nyt vaan että eikö tämä juttu nyt koske enemmän pc pelaajia?
29.07.2009 11:12
#11
Team: [PG]
29.07.2009 11:28
#12
Konsolien tekniikka on tietysti myös hiottu sellaiseksi että sahalaitaa ja skrubua näkyy mahdollisimman vähän. Väitän konsoleille peli on mahdollista tehdä viimeistellympänä ja toiminnaltaan hiotumpana koska laitekanta on yhtenäinen. Oli kyseessä Xbox tai PS nii jokainen laite on suorituskyvyltään samanlainen, kun taas PC maailmassa on miljoonia erilaisia värkkejä. PC puolella joudutaan jättämään paljon enemmän pelivaraa ja säätöä juurikin siksi että peli saadaan toimimaan jollain keskiarvoksi määritellyllä laitekannalla halutulla tavalla.
Ja noista PC:n resoluutioista sen verran että laskettavien pikselien määrä kasvaa myös radikaalisti resoa nostettaessa. Jos haluaa isoa kuvaa pitää konehuoneestakin löytyä aika ruudikasta rautaa.
29.07.2009 12:49
#13
Mulla on 52Tuumanen Full HD tv niin pitääkö mun muuttaa sen kuvan suhde jotain 500P-alle 700P? jos muutan sen alle 1080P niin tulee mustat reunat ruutuun
Ei pidä.
29.07.2009 13:40
#14
Mulla on 52Tuumanen Full HD tv niin pitääkö mun muuttaa sen kuvan suhde jotain 500P-alle 700P? jos muutan sen alle 1080P niin tulee mustat reunat ruutuun
Jos sulla tulee mustat reunat ruutuun niin se tarkoittaa että sekä konsoli että telkku eivät skaalaa sitä kuvaa isommaksi, vaan se jää pieneksi keskelle ruutua... Mutta onpahan tarkka
29.07.2009 13:57
#15
Joku myöskin puhui 52" epäselkeydestä, niin... me kaikkihan katsommekin metrin päästä 52" telkkua ;)
Team: KorpiCod -
29.07.2009 14:04
#16
29.07.2009 15:49
#17
29.07.2009 16:03
#18
29.07.2009 16:37
#19
Mjooh, eikös tuo CoD:n moottori ole paranneltu ja kehitetty vain id Tech 3:sta (aka Quake III moottori)? Tietääkseni CoD (ykkönen) käytti puhdasta Quake III -moottoria, CoD2:ssa sitä moottoria paranneltiin ja päivitettiin ja sama juttu tehtiin myös tuleviin osiin?
Ainakin jotakin id:n pelimoottoria kaikki CoD:t käyttävät, lukeehan CoD4:n takakannessa pienellä, että sisältää id:n tekniikkaa (lukekaa itse jos ette usko). Jos ei ole paranneltu versio id Tech 3:sta, niin onko sitten tässä käytössä id Tech 4, jonka siis PITÄISI yltää kyseiseen resoluutioon?
29.07.2009 17:59
#20
<<12>>