Kotimainen Red Orchestra 2 -joukkue =RAGE= voitti TWI Ladderin tämän vuotisen Stalingrad Cupin viime sunnuntaina, jolloin pelattiin finaalia Iron Crossia vastaan. =RAGE= on tuttu joukkue myös aikaisemmasta haastattelussamme, jolloin perustajajäsen Suugi kertoi mietteitään ennen tuhannen dollarin palkintopotin mittaisen turnauksen alkua. Tällä kertaa otimme saman joukkueen perustajajäsenen Otto "KarhuWaari" Liukkosen haastateltavaksi.
The 2014 Stalingrad Cup loppusijoitukset ja palkinnot:
Lisätietoja turnauksesta
Tervehdys, KarhuWaari ja onnittelut tiiminne voitosta TWI Ladderin 2014 Stalingrad Cupissa! Esittelisitkö aluksi itsesi ja roolisi RAGEssa?
Tuliko voittonne yllätyksenä?
Miten finaali Iron Crossia vastaan meni kaiken kaikkiaan?
Kuka oli mielestänne paras turnauspelaaja?
Mitä odotatte seuraavalta kaudelta? Kuinka TWI Ladderin tulisi vielä kehittää peliä?
Miten ottaisitte vastaan kilpailut, jossa modina on Rising Storm? Onko eri modien pelaaminen ollut kiinnostavaa?
Arveletko, että skenen suuruus riittäisi tällä hetkellä johonkin suuren palkintopotin kilpailun järjestämiseen, vai tullaanko niitä järjestämään pienempinä, kuten tähän asti?
Kiitos haastattelusta, loppusanat?
The 2014 Stalingrad Cup loppusijoitukset ja palkinnot:
- 1. =RAGE=, $500
2. +IRON CROSS+, $300
3. GULAG pod shuboi, $100
4. Lost Squad, $100
Lisätietoja turnauksesta
Tervehdys, KarhuWaari ja onnittelut tiiminne voitosta TWI Ladderin 2014 Stalingrad Cupissa! Esittelisitkö aluksi itsesi ja roolisi RAGEssa?
Hei, olen Otto "KarhuWaari" Liukkonen ja olen yksi =RAGE= -klaanin perustajajäsenistä. Vastaan joukkueemme taktiikoista sekä tiimin koordinoinnista matsien aikana ja pelaan komentajan roolissa G41 ja SVT-40 puoliautomaattikivääreillä.
Tuliko voittonne yllätyksenä?
Kyllä ja ei. Viime syksyn perusteella tiesimme olevamme ennakkosuosikkeja tässäkin turnauksessa, mutta emme silti lähteneet soitellen sotaan vaan jokaista ottelua varten tuli harjoiteltua paljon. Finaalissa voitto varsinaisella peliajalla tuli kyllä yllätyksenä, olimme nimittäin etukäteen odottaneet, että ottelu ratkeaa jatkoajalla.
Miten finaali Iron Crossia vastaan meni kaiken kaikkiaan?
Lyhyesti sanottuna erittäin hyvin. Saimme heti ensimmäisessä erässä tärkeän voiton kun onnistuimme pitämään Stalingrad Kesselin puolustuksen loppuun asti vaikka vastustaja puski erittäin aggressiivisesti päälle. Red Orchestrassa puolustaminen yleensä on huomattavasti vaikeampaa kuin hyökkääminen, joten tuo ensimmäinen erä antoi meille hyvät eväät voittaa koko ottelu ilman jatkoajalle menemistä. Kesselin ja Mamayev Kurganin hyökkäys erien jälkeen olimmekin jo voittaneet ottelun, mutta IC suostui silti pelaamaan vielä viimeisenkin erän, jossa Mamayevin puolustuksemme ei ihan pitänyt loppuun asti.
Kuka oli mielestänne paras turnauspelaaja?
Minä (hehheh). Omassa tiimissämme etenkin WengWongChu kiväärillään ja Siitosori konekiväärillään olivat todella tärkeä osa taktiikoitamme ja menestystämme. Finaalissa etenkin IC:n Doom_schneider antoi kovan vastuksen.
Mitä odotatte seuraavalta kaudelta? Kuinka TWI Ladderin tulisi vielä kehittää peliä?
Seuraavalle kaudelle on ollut puhetta sääntömuutoksista ja etenkin on ollut puhetta erien pituuden lyhentämisestä muutamalla minuutilla. Nykyään hyökkääjä voittaa lähes aina ellei tasoero ole melkoinen. Otteluiden streamaamista onneksi kehitetään jo nyt, Finalize klaanistamme valittiin juuri TWI Ladderin streamaustiimin johtoon ja on ollut puhetta, että Tripwire Interactive yrittäisi kehittää peliin paremmat spectator-ominaisuudet, jotta otteluiden seuraamisesta tulisi viihdyttävämpää.
Joukkueena odotamme uutta kautta innolla, ja etenkin uusi Search & Destroy -pelimuoto kiinnostaa pienemmän joukkueiden koon ja nopeamman tempon takia.
Joukkueena odotamme uutta kautta innolla, ja etenkin uusi Search & Destroy -pelimuoto kiinnostaa pienemmän joukkueiden koon ja nopeamman tempon takia.
Miten ottaisitte vastaan kilpailut, jossa modina on Rising Storm? Onko eri modien pelaaminen ollut kiinnostavaa?
Viime syksynä voittamamme Pacific Cup keskittyi pelkästään Rising Stormiin ja olihan se hyvää vaihtelua. Rising Stormin ongelmana on lähinnä kenttien soveltuminen enemmän publalle kuin klaanimatseihin. Sinänsä meillä ei ole eri pelimuotoja vastaan mitään, Red Orchestra 2:n ilmestymisen aikoihin klaaniskene pelasi lähes yksinomaan vain Countdown-pelimuotoa. Ongelmana on lähinnä pienen skenen pirstaloituminen, jos samaan aikaan olisi ladder Territorylle, Countdownille, Search&Destroylle sekä Rising Stormille.
Arveletko, että skenen suuruus riittäisi tällä hetkellä johonkin suuren palkintopotin kilpailun järjestämiseen, vai tullaanko niitä järjestämään pienempinä, kuten tähän asti?
Tällä hetkellä suurin ongelma on Red Orchestran surkea spectator-näkymä, jonka johdosta otteluiden streamaus ja seuraaminen ei ole niin viihdyttävää kuin se voisi olla. Skenen taso etenkin parhaiden tiimien osalta kyllä riittäisi tekemään otteluiden seuraamisesta viihdyttävää, mutta ilman riittävää näkyvyyttä suuremmista palkintopoteista on ehkä turha unelmoida.
Kiitos haastattelusta, loppusanat?
Toivottaisin kaikkia kiinnostuneita kokeilemaan Red Orchestraa ja harkitsemaan klaanitouhuihin liittymistä. Hyvää kesää!
MAINOS
MAINOS
1
1