
Tuona päivänä Game Developers Conferencessa julkistetaan jotain. Battlefield 4:ään kutsussa viittaa värimaailma, joka on kuin suoraan Battlefield 3:n kannesta. Sinistä, oranssia ja valkoista. Eikä tule unohtaa, että kahtena aiempana vuotena samassa tapahtumassa on julkistettu BF3 (2011) ja Medal of Honor: Warfighter (2012).
17 päivää jäljellä. Joko kuumottaa?
MAINOS
MAINOS
<<123>>
09.03.2013 14:40
#1
09.03.2013 15:15
#2
09.03.2013 16:13
#3
09.03.2013 16:19
#4
09.03.2013 17:14
#5
09.03.2013 18:40
#6
Mutta pakko se BF4 on silti ostaa vaikka olisi kuinka kuraa
Team: JAN
09.03.2013 18:55
#7
Saattaa olla ensimmäinen Battlefield joka jää kaupan hyllylle. On semmoista vitun bugista kuraa tämä kolmonen että melkein itkettää. Bugeja ei korjata mutta jaksetaan vääntää DLC syöpää kyllä. RIP Battlefield 2002-2011.
Korjaisin tota sun tekstiäs vähäsen, RIP Battlefield 2002-?
Team: -dfn-
09.03.2013 19:12
#8
Ei mitään havaintoa mitä DICE voisi enää kehitellä lisää jos ajatellaan Battlefield 3:sta, kaikki siitä jo löytyy, tietenkin jonkun verran parempi pelimoottori, bugit korjattu, uudet aseet ja kentät -__-
Mutta pakko se BF4 on silti ostaa vaikka olisi kuinka kuraa
Pelimoottorihan on tällä hetkellä Battlefieldissä hyvä, mutta kyllä kehitettävää löytyy.
Lisää tiimityöelementtejä, spectator moodi ja battlerecorderi saisi eksyä tuohon seuraavaan laitokseen.
Jokatapauksessa Bf3 on hyvä pohja lähteä kehittämään peliä. Kyseessä on kuitenkin hyvä moninpeli vaikka täällä aina nämä pari jamppaa käy vastaan väittämässä(voisitko Teppo pitää turpasi kiinni, kun ei muuta kuin onelinereitä löydy joka uutiseen). Kylmä totuus on ettei pelejä voi kehittää enää pienen nörttiporukan ehdoilla, vaikka nämä kuinka todistelisivat pelanneensa sarjaa vuodesta X.
Näistä bugeista puhutaan, niin onko niitä edelleen? Itse en ole lähemmäs vuoteen törmännyt niihin satunnaisia punkbusterv*ttuiluja lukuunottamatta.
09.03.2013 20:11
#9
Ei mitään havaintoa mitä DICE voisi enää kehitellä lisää jos ajatellaan Battlefield 3:sta, kaikki siitä jo löytyy, tietenkin jonkun verran parempi pelimoottori, bugit korjattu, uudet aseet ja kentät -__-
Mutta pakko se BF4 on silti ostaa vaikka olisi kuinka kuraa
Pelimoottorihan on tällä hetkellä Battlefieldissä hyvä, mutta kyllä kehitettävää löytyy.
Lisää tiimityöelementtejä, spectator moodi ja battlerecorderi saisi eksyä tuohon seuraavaan laitokseen.
Jokatapauksessa Bf3 on hyvä pohja lähteä kehittämään peliä. Kyseessä on kuitenkin hyvä moninpeli vaikka täällä aina nämä pari jamppaa käy vastaan väittämässä(voisitko Teppo pitää turpasi kiinni, kun ei muuta kuin onelinereitä löydy joka uutiseen). Kylmä totuus on ettei pelejä voi kehittää enää pienen nörttiporukan ehdoilla, vaikka nämä kuinka todistelisivat pelanneensa sarjaa vuodesta X.
Näistä bugeista puhutaan, niin onko niitä edelleen? Itse en ole lähemmäs vuoteen törmännyt niihin satunnaisia punkbusterv*ttuiluja lukuunottamatta.
Oot ihan oikeassa kaikesta!!!!!!!!
Team: =BFP=
09.03.2013 20:24
#10
Jokatapauksessa Bf3 on hyvä pohja lähteä kehittämään peliä. Kyseessä on kuitenkin hyvä moninpeli vaikka täällä aina nämä pari jamppaa käy vastaan väittämässä(voisitko Teppo pitää turpasi kiinni, kun ei muuta kuin onelinereitä löydy joka uutiseen).
Kuten edelleenkin sanon, BF3 on aivot narikkaan ammuskelupelinä iha menettelevää kamaa (joka silti kärsii client-side hit detectionista), mutta aika paska Battlefieldinä, sen jälkeen miten BF2 ja 2142 pelisarjaa uudisti ja tasapainotti. (BF3 tuntuu enemmän BF 1.5:lta). Jos pelisarjasta poistetaan tiimityöelementtejä ja niitä vähintäänkin rampautetaan, ja peli muutetaan enemmän ADHD-paahtamiseksi, on helppo huomata minkä porukan perään EA on lähtenyt. BF3 sysäsi koko pelisarjan siihen tuttuun ja turvalliseen "mindless military shooter" kategoriaan.
On myös turhaa laukoa faktana sitä että "BF3 on hyvä moninpeli" kun kyse on mielipiteestä. Mun mielestä saatavilla on tällä hetkellä parempia ammuskelupelejä ja BF3 on mun mielestä aika tylsä perusräiskintä joka ei kunnolla erotu massasta.
Aika ontuva argumentti. Vaikka valtaosa pelaajista haluaa blue tintin pois ja parempia tiimityökaluja kehiin, (ja niistä ehdotuksista ei ole kukaan vielä valittanut) niin DICE on ainoastaan haistattanut yhteisölle paskat. Ei ainoastaan sille pienelle nörttiporukalle, vaan koko yhteisölle..
Peli on kaatunut mulla viimeiset 9 kk putkeen niin, että ekalla yhteydenmuodostamisella ei kerkeä pelaamaan 2 minuuttia enempää ennenkuin monoa tulee. Lisäksi vaulttaamis, hitbox jne. ongelmat on aika helvetin ärsyttäviä ja ne ovat olleet pelissä siitä julkaisupäivästä lähtien.
Mitä itselleni BF4:n tulee, varmaa on etten ainakaan ennakkotilaa. Säästyy ainakin BF3:n kaltaiselta pettymykseltä.
Team: «AI»
09.03.2013 20:51
#11
Mutta sanotaan nyt sitten, että ei ole minullakaan hirveitä odotuksia bf4:n suhteen, onneksi tulee oikea armeija estämään kaverien painostuksen tuon ostamiseen.
Mitä pitäisi muuttaa bf3:sta jotta kiinnostuisin nelosesta: ihan alkuun ea/dice asenne yhteisöä kohtaa (sis. esport tuki), sitten voisivat parantaa vaikka nettikoodia ja hit detectionia, sitten jos saataisiin lisää tiimipelaamista parantavia ominaisuuksia niin publailukin olisi mielekkäämpää, eikä pelkästään scoreboard tappelua.
Team: -dfn-
09.03.2013 21:32
#12
Kuten edelleenkin sanon, BF3 on aivot narikkaan ammuskelupelinä iha menettelevää kamaa (joka silti kärsii client-side hit detectionista), mutta aika paska Battlefieldinä, sen jälkeen miten BF2 ja 2142 pelisarjaa uudisti ja tasapainotti. (BF3 tuntuu enemmän BF 1.5:lta). Jos pelisarjasta poistetaan tiimityöelementtejä ja niitä vähintäänkin rampautetaan, ja peli muutetaan enemmän ADHD-paahtamiseksi, on helppo huomata minkä porukan perään EA on lähtenyt. BF3 sysäsi koko pelisarjan siihen tuttuun ja turvalliseen "mindless military shooter" kategoriaan.
On myös turhaa laukoa faktana sitä että "BF3 on hyvä moninpeli" kun kyse on mielipiteestä. Mun mielestä saatavilla on tällä hetkellä parempia ammuskelupelejä ja BF3 on mun mielestä aika tylsä perusräiskintä joka ei kunnolla erotu massasta.
Tiimityöelementtien vähäisyys on vakava puute, olen samaa mieltä ja olisin halunnut niitä tähän peliin. Sinun kohdallasi se rikkoo pelin, minun ja monen muun kohdalla ei.
Itse pelaan Battlefieldiä sen monimuotoisuuden vuoksi. Voi lentää, pelata tankilla, pelata jalkaväellä. Peli toimii pienillä grand bazaar-tyylisillä mapeilla ja armored killin isoilla kartoilla. Pelillisesti meno ei ole mitään codia (sprintti pohjaan Jumala ohjaa) eikä armaa (kävele 5km saadaksesi harhaluodin päähäsi) vaan sopivasti siitä välistä.
Omalla kohdalla tämä toimii, pyrin pelaamaan tiimin hyväksi, oli siellä sitten commanderia käskemässä minua tai ei. Idiootteja ja kusipäitä pelistä tuntuu löytyvän pilvin pimein, se on seuraus pelaajakunnan laajentumisesta. Omalla laillaan hyvä ettei sellainen ole päättämässä mistään.
Tällä hetkellä kyseessä on minun mielestä paras online räiskintä ja oikeasti, vaikka markkinoilta löytyisi parempiakin ammuskelupelejä sinun mielestäsi, niin silti aika turvallisesti voi puhua hyvästä moninpelistä. Kyseessä on kuitenkin teknisesti hieno peli ja jos jaksaa vähän löysätä ja lakata vertaamasta kaikkea BF2, niin on se kuitenkin aika hauska peli.
Enemmän tarkoitin tuolla sanomallani tosiaan niitä vaatimuksia, jotka on nimenomaan annettu Bf2 koulukunnan edustajilta. Siis koskien health regenin tapaisia ominaisuuksia ja jotkut olivat kiivaasti close quarters julkaisua vastaan.
Tiimityöelementtien puolelta on yritetty tulla vastaan uudistetun commo rosen myötä, mutta se nyt ei paljon lohduttanut. Suuremmat uudistukset olisivat kalliita, ja niitä tuskin olisi taloudellisesti ollut järkeä lähteä rakentamaan jo julkaistuun peliin.
Blue tint oli tyylillinen valinta ja paska sellainen. Dice kuitenkin halusi pitää siitä kiinni jo julkaistujen mappien osalta, mitä en täysin ymmärrä. Ilmeisesti tekijät näkevät itsensä jonkinasteisena artisteina ja haluavat pitää tällaisista kiinni. Tajusivat kuitenkin lisäreissä asian korjata, joten uskon vakaasti, ettei Bf4 osalta tinttiä enää nähdä.
Itse en kylläkään kiinnittänyt asiaan mitään huomiota, ennen kuin siitä alettiin valittaa. Ei se minun peliäni pilannut.
Niin ja käsittääkseni kuulun Bf3 yhteisöön. Ei minulle ole Dicen puolelta haistatettu paskoja.
Onko?
Onko kyseessä siis punkbuster joka potkii vai kaatuuko peli?
Pari kertaa noin käyny, niin punkbuster päivitys korjannu tilanteen. Pahimmillaan on joutunu koneen käynnistämään uudelleen.
Oletko edes yrittänyt korjata ongelmaa vai vain todennut että paska peli?
09.03.2013 21:49
#13
Team: -dfn-
09.03.2013 22:03
#14
Edelleenkään kun sillä ei ole mitään väliä onko se peli kuinka hyvä jos siellä on se suppression, että kun näyttö menee sumeaksi niin osumatarkkuus laskee eli peli ei rekisteröi kaikkea vahinkoa mitä aiheutat. Youtubesta löytää ihan hyviä videoita tästäkin ruotsalaisesta suunnittelusta.
Supression on sinällään ihan hyvä elementti luomaan jotain hyötyä tulituelle pelissä, jossa se lyijynpelko on huomattavasti oikeaa elämää vähäisempi. Ruudun sumeneminen on ihan hyvä elementti, mutta tarkkuuden pieneminen onkin sitten toinen juttu. Siinä kohtaa, kun suppression oli suurimmillaan, taipui oma pyssy vastustajan tulituksessa 45 astetta satunnaiseen suuntaan.
Tuota tajuttiin kuitenkin paikata parempaan suuntaan, minkä jälkeen kritiikkikin aiheesta on huomattavasti vähentynyt. Suppressionia voisi olla vähemmänkin, mutta se on varsin ok tasolla atm. Sinällään ihan ok, että jonkin verran laskee osumatarkkus kun tulee luotia naamalle.
En sitten tiedä oletko kokeillut peliä supressionin vähentämisen jälkeen. Ilmoitit aikoja sitten jo poistaneesi pelin.
Muuten kyllä todella hyvä, että heitit edes jonkinnäköistä argumentointia viestiin.
Tähän astihan ulosanti on ollu tyyliä: Bf3 ja ea on paska höhöhö..
edit. lähteenä tuolle pelin poistolle ja esimerkkinä Tepon tyypillisestä viestistä:
Ainii mullahan on bf3 koneella ! Poistoon--->
http://www.gaming.fi/keskustelu.php?kat_id=9998&ketju_id=7209&kat_id=9998#j128304
Team: =BFP=
09.03.2013 22:30
#15
Tiimityöelementtien vähäisyys on vakava puute, olen samaa mieltä ja olisin halunnut niitä tähän peliin. Sinun kohdallasi se rikkoo pelin, minun ja monen muun kohdalla ei.
Ei se suoraan ns. "riko" peliä mutta huonontaa sitä radikaalisti. Client-side hit detection on yksi taas joka sen tekee.
Tässä päästään yhteen asiaan johon petyin. Monimuotoisuus on aina hyvä juttu, mutta BF3 tekee sen vain puolittain oikein. BF2:ssa ja 2142:ssa (mainitsen niitä usein, tiedän, mutta niissä oli niin monta peli-iloa lisäävää juttua) oli jokaiselle kartalle 3 varianttia, joista jokainen tarjosi hieman erilaista näkökulmaa ja pelitapaa kenttiin. Pienimuotoisempaa ja inffipitoisempaa meininkiä haluavat saattoivat valita pienimmän variaation kentästä jolloin toiminta keskittyi vain ja ainoastaan jalkaväkitaisteluun. Jos taas tykkäsi monipuolisuudesta ja isosta karttakoosta, valitsi isoimmalle pelaajamäärälle tarkoitetun variaation.
BF3:ssa näitä on vain kaksi ja niissäkin kartan koko itsessään ei muutu, vain lippujen määrä. Se variaatio voitaisiin helposti tuoda monipuolisemmaksi ylläolevalla esimerkillä. Itse kun OP metroa inhoan sydämestäni, olisin ollut todella iloinen jos DICE olisi tuonut karttaan vaihtoehtoja. Vaikka isoimmalle pelaajamäärälle tarkoitetun variantin jossa pariisin kadut, puistoalue ja metro itsessään olisi yhdistetty uniikiksi kokonaisuudekseen.
Vaikka pelaajakunta laajenee, tyhmentäminen ei saisi olla vaihtoehto. Idiootteja pystyy ohjaamaan paremmilla tiimityökaluilla.
Vaikka en vertaisikaan, client-side hit detection ja surkeasti tehty suppression syövät peli-iloa.
Uudistettu on aika rohkea sana, sillä käytännössä command roseen lisättiin vain 2 vai 3 komentoa, jotka nekin olivat jo tuttuja BF2:n vastaavassa. Text feediä ei ole ja command rosen pyynnöt hukkuvat hahmojen muihin, täysin turhiin lauseisiin. Nykyään aivan yhtä turha kuin julkaisussa.
Onko?
Viittasinkin tällä juuri tuohon blue tinttiin ja esimerkiksi zh1nt0n lausahdukseen jossa hän kehotti laajaa palautetta (rakentavaa) pelaajaa painumaan helvettiin ja totesi että mieluummin hirttäisi itsensä kun lukisi moista saastaa. Idea on siinä että tuskin kukaan olisi ollut pahoillaan jos olisi tullut vaihtoehto poistaa laajasti haukuttu blue tint.
Pari kertaa noin käyny, niin punkbuster päivitys korjannu tilanteen. Pahimmillaan on joutunu koneen käynnistämään uudelleen.
Oletko edes yrittänyt korjata ongelmaa vai vain todennut että paska peli?
Peli kaatuu ja kyllähän noita ratkaisuja on yrittänyt löytää.
Jos random spread poistettaisiin, se olisi ihan hyvä ominaisuus.
10.03.2013 00:36
#16
- Erilliset hiiren sensitivityt ajoneuvojen ajajalle ja gunnerille, tai sitten niin, että gunner käyttää infantry sensitivityä.
- Helikopterin YAW input tulisi muuttaa analogiseksi, kuten roll ja pitch. Lennän itse helikopterilla niin, että hiiren X akseli on YAW, ja se näyttäisi olevan digitaalinen.
- Suppressionin ei pitäisi vaikuttaa spreadiin, ruudun blurrautuminen ja aseiden vahvistunut potku riittää mielestäni.
- Tankeilla pitäisi olla mahdollisuus valita ns. realistinen peruutusohjaus, eli vasemmalle kääntyminen kääntäisi aina alusta vastapäivään, menit eteen tai taakse. Aivot huutavat erroria kun peruuttaessa tankki reversaa kääntymisnapit.
10.03.2013 01:42
#17
10.03.2013 02:38
#18
10.03.2013 10:06
#19
DICE hehkutti bf3:sta tulevan PC-peli, mutta ei se ainakaan alussa niin mennyt...
10.03.2013 10:38
#20
Itsellä on vielä tänä päivänäkin ongelmia originin kanssa, josta on saanut vääntää EA:n ylläpidon kanssa aina välillä... Myös kunnon commanderin ja modityökalujen puuttuminen harmittaa. MOH:n ennakkotilaus bäfää varten oli myös yksi suuri vitsi, miten monta päivää aikaisemmin sitä betaa nyt sitten päästiinkään pelaamaan.
DICE hehkutti bf3:sta tulevan PC-peli, mutta ei se ainakaan alussa niin mennyt...
Oppitunti nro 1: älä luota siihen mielikuvaan, minkä EA:n mainosmateriaali tuottaa :) Aina lupaillaan pari planeettaa taivaalta, mutta harvemmin sieltä on tullu muuta ku lyhyen välähdyksen meteoriittejä.
<<123>>