Unohditko salasanan?

Valikko
  • Etusivu
  • Keskustelu
  • Artikkelit
  • Tiedostot
  • Galleria
  • Yhteisöt
  • Käyttäjät
  • Palaute
Suodata sisältöä:
  • » BF3
  • » BF4
  • » CoD:BO2
  • » CoD:Ghosts
  • » CS:GO
  • » Dota 2
  • » Indie
  • » Lanit
  • » LoL
  • » SC2
  • » Yleinen
  • » KAIKKI PELIT
Online: 205
Uutiset > Battlefield 3

BF42 10 vuotta: Päivä Battlefield-veteraanien kanssa

jaa kirjanmerkki
Battlefield 3 / 29.09.2012 12:55 / Kirjoittanut yonzzuoffline
kuvaBattlefield-pelisarjan kymmenvuotisen taipaleen kunniaksi on Battlefield Blogissa julkaistu säännöllisesti muisteluita menneisyyteen ja muita aiheeseen liittyviä artikkeleita. Uusinta juttua varten on koottu saman ruokapöydän ääreen Battlefield 1942:n ydinnelikkö, jota voi kiittää ja syyttää pelin ominaispiirteistä.

Pitkän pitkässä artikkelissa yhä DICE:llä työskentelevät Mats Dal, Lars Gustavsson, Magnus Walterstrad ja Stefan Vukanovic keskustelevat ajasta ennen Battlefield-sarjaa ja ensimmäisen pelin kehitysvaiheista. Pelisarjan historiasta kiinnostuneille artikkeli on ehdottomasti lukemisen arvoinen, joskin sitä varten on hyvä varata aikaa puolisen tuntia.

Tiivistetympää versiota kaipaaville poimimme muutaman ydinkohdan. Battlefield 1942:sta tuli menestys, koska EA ei vaatinut sille kunnollista yksinpeliä. Tämä koitui Codename Eaglen kohtaloksi, sillä siinä yksinpelin tekeminen varasti aikaa bugien metsästämiseltä ja viimeistelemiseltä. Samaa virhettä ei haluttu tehdä uudestaan. Ensimmäiset BF42:sta julkisesti näytetyt videot lavastettiin, sillä siinä vaiheessa pelimoottorissa ei ollut juuri mitään toimivaa osaa. Kamerakikoilla ja lyhyillä koodinpätkillä kaikki saatiin silti näyttämään oikealta.

Alunperin kartan päädyn ylittäessä jatkui matka päinvastaisesta päädystä, jolloin esimerkiksi tarkka-ampujalla pystyi ampumaan itseään vaikka takaraivoon. Jostain syystä tästä kuitenkin luovuttiin. Toinen hylätty piirre koski kulkuneuvojen respawnia, sillä niiden haluttiin tulevan ulos tehtaista. Jopa lentotukialusta varten tehtiin satamaan suuri halli, josta se lipui ulos. Joidenkin eriskummallisuuksien annettiin ajanpuutteen vuoksi olla semmoisinaan - parhaana esimerkkinä wingwalk, josta muodostui merkittävä taktiikka klaanipeleissä ja kelpo keino stunttien tekemiseen. Stuntit muutenkin ovat olleet jo Codename Eaglesta asti suosiossa niin pelaajien kuin pelintekijöiden keskuudessa. Se on yksi piirteistä, joka on pidetty mukana tähän päivään saakka.

Nelikkö sanoo Battlefield 1942:n olleen hankalin projekti koskaan. Peli pysyi julkaisun aikaankin kasassa vain hädintuskin.

Walterstrad kokee, että Battlefield 3 on ensimmäinen peli, jossa on aito Battlefield-meininki jokaisella alustalla. Tulevaisuudessa olemus on aikomus säilyttää. Aikakausi voi sen sijaan vaihtua, sillä nelikko toteaa yhteen ääneen paluun toiseen maailmansotaan kiehtovan. Moditukikin haluttaisiin palauttaa. "Se olisi coolia ja pidentäisi pelin elinikää."

Siistiä se olisi meistäkin.

Ihan tosi, käy lukemassa artikkeli kokonaisuudessaan. Löydät sen täältä.
Uusimmat
Arvostelussa Battleborn
Arvostelussa HyperX Cloud Revolver
Arvostelussa Quantum Break
Arvostelussa Rainbow Six: Siege
Finnwars-pelin joukkorahoitus alkoi
Suomi maailmanmestariksi IeSF:n SC2-turnauksessa
BlizzConissa turnauksia ja uusia pelijulkistuksia
Tamperelaisen peliyhtiö Vasara Entertainmentin Stardust Galaxy Warriors valittu Unite Boston Showcase -näyttelyyn
Killing Floor 2 ja Evolve kokeiltavissa viikonloppuna
Arvostelussa Asus ROG GR8

MAINOS

MAINOS



Edellinen uutinen
Perjantaikevennys, vk. 39
Seuraava uutinen
Kilpailu: Voita World of Warcraft: Mists of Pandaria
Haku aihepiirin uutisista
Suomen pelimuseo Tampereelle
Killing Floor 2:sta läpipeluuvideo
Perjantaikevennys, vk. 42
Steamissä pelirikas kokeiluviikonloppu
Destinystä tyylikäs Live Action traileri
Avainsanat: Battlefield 1942 DICE historia
Tiedätkö aiheen, josta emme ole uutisoineet? Lähetä uutisvinkki!

KOMMENTIT (6)

1

avatar
Insomniumeroffline
29.09.2012 13:51
#1
Tuosta kulkuneuvojen respawnista oli joskus aikojen saatossa puhetta, että se tosiaan diskattiin sen ankaran bugisuuden vuoksi.

Sitä testattiin esim. niillä factory rakennuksilla, joista olis tullut shermanneja yms. ulos.

Varmasti lukemisen arvoinen, täytyneen vaan löytää se puolisen tuntia aikaa.

E: Jep, sitähän se oli. Katsotaan mitä muutama seuraava vuosi tuo tullessaan. Tuleeko niitä modtoolseja tai palataanko takaisin WWII? Mielenkiinnolla odotellen... Täytyy kuitenkin huomioida, että DICE on nykyään melko iso lafka ja pari miestä ei enää peliä rakenna juurta myöten.
Viestiä on muokattu: 30.09.2012 14:54 Ylläpitäjä
avatar
edeoffline
29.09.2012 16:50
#2
Ei battlefield fiilistä voi tuoda konsoleille. Testattu on. 64 pelaajaa on sen ensimmäinen vaatimus.
avatar
suomiTAPPAJAoffline
29.09.2012 19:35
#3
Eipä noi mulle muistanut lähettää kutsua muisteleen ;) mutta kyllä zimba on silti askel parempaan ;) sitä on mukava kävästä vetäään, ku haluaa pika räiskintää.

Mitähän helekattia ne keksii 4:seen? lämpökamerat, seinientaakse räjähtävät luodit, laser matkamittarit, kännykät, että voi soittaa sqadin porukalle "elä mee sinne, ota suppo ja tuu antaa ammoo", vois oikeesti raahta sen kaverin turvaan ja viprata siellä ;), kaivaa maahan monttuja !!!!, LAPIOI JUOKSUHAUTAAA, <- ois oikeesti siisti, ne huukit,vaijerit, ja valot niikö BF2 lisäristä ja se YÖ mappi, <- vuorokaudenvaihtelu, paaaljon eri ilmeitä ja hupasia sellaisia ja ne huumori huudot! + muuta kivaa jollon voi vähän naurahdella väsyneenä ;)

Juu, pitkästä aikaa. Tulee vahän pelitaukoja nykyäään..
avatar
sarjamurhaajaoffline
01.10.2012 18:47
#4
Pitäisi kyllä ihan kasvokkain päästä näkemään ja kysymään mitä ne oikein ajattelee siitä BF3:sen yksinpelistä ja pistää ne samalla pelaamaan sitä. Ei voi uskoa että se on hyvä edes heidänkään mielestä.
Tai sitten pistää pelaamaan Red Faction ykköstä ja sitten BF3 ja kysyä kummassa parempi tuhoutuvuus.
No, taito lähtenyt koko studiolta siinä vaiheessa kun yritettiin tehdä saman laajuinen peli konsolille ja PC:lle eli BF3.
avatar
NahkaSukkaoffline
01.10.2012 20:22
#5
sarjamurhaaja sanoo:

Pitäisi kyllä ihan kasvokkain päästä näkemään ja kysymään mitä ne oikein ajattelee siitä BF3:sen yksinpelistä ja pistää ne samalla pelaamaan sitä. Ei voi uskoa että se on hyvä edes heidänkään mielestä.
Tai sitten pistää pelaamaan Red Faction ykköstä ja sitten BF3 ja kysyä kummassa parempi tuhoutuvuus.
No, taito lähtenyt koko studiolta siinä vaiheessa kun yritettiin tehdä saman laajuinen peli konsolille ja PC:lle eli BF3.


Tässä odotellaan vielä sitä ennennäkemättömän hienoa tuhoutumista, jota ei ole vieläkään näkynyt, vaikka kuinka sitä mainostettiin. Kaikin puolin paskempaa mitä BC2 oli. Sitten kun tankeillakin on vielä mikroauton verran massaa ja ne lentelee pikkukivistä ympäri ja ihan miten sattuu niin hieman alkaa kyrpimään tuo tankillakin ajo.
avatar
ropsu67offline
02.10.2012 23:13
#6
NahkaSukka sanoo:

sarjamurhaaja sanoo:

Pitäisi kyllä ihan kasvokkain päästä näkemään ja kysymään mitä ne oikein ajattelee siitä BF3:sen yksinpelistä ja pistää ne samalla pelaamaan sitä. Ei voi uskoa että se on hyvä edes heidänkään mielestä.
Tai sitten pistää pelaamaan Red Faction ykköstä ja sitten BF3 ja kysyä kummassa parempi tuhoutuvuus.
No, taito lähtenyt koko studiolta siinä vaiheessa kun yritettiin tehdä saman laajuinen peli konsolille ja PC:lle eli BF3.


Tässä odotellaan vielä sitä ennennäkemättömän hienoa tuhoutumista, jota ei ole vieläkään näkynyt, vaikka kuinka sitä mainostettiin. Kaikin puolin paskempaa mitä BC2 oli. Sitten kun tankeillakin on vielä mikroauton verran massaa ja ne lentelee pikkukivistä ympäri ja ihan miten sattuu niin hieman alkaa kyrpimään tuo tankillakin ajo.


No kyllähän se täydellinen tohoutuminen on siellä, mutta he vain "unohtivat" mainita että se on vain yksin pelissä ja co-op missioneissa, sillä siinä fire from the sky co-op missionissa tuhoutuu katot ja muutenkin on parempi tuhouminen.

Osallistu keskusteluun ja rekisteröidy sivustolle.
Lukossa alkuun 

1

© Copyright 2004 - 2021 Finnish Gaming Community ry
Contact » Mediatiedot » Rekisteriseloste » Käyttöehdot » Ylläpitäjät » Yhteistyössä » Palaute » Uutisvinkki » Hae ylläpitoon » RSS » 0.0728 sekuntia
Nebula
EA
SEUL ry
Battlefield 1942
Uutiset
Pelitiedot
Tiedostot
Battlefield: Vietnam
Uutiset
Pelitiedot
Tiedostot
Battlefield 2
Uutiset
Pelitiedot
Tiedostot
Battlefield 2142
Uutiset
Pelitiedot
Tiedostot
Battlefield Heroes
Uutiset
Pelitiedot
Tiedostot
Battlefield: Bad Company
Uutiset
Pelitiedot
Tiedostot
Battlefield 1943
Uutiset
Pelitiedot
Tiedostot
Battlefield: Bad Company 2
Uutiset
Pelitiedot
Battlefield 3
Uutiset
Pelitiedot
Battlefield 4
Uutiset
Call of Duty
Uutiset
Pelitiedot
Tiedostot
Call of Duty: United Offensive
Uutiset
Pelitiedot
Tiedostot
Call of Duty 2
Uutiset
Pelitiedot
Tiedostot
Call of Duty 4
Uutiset
Pelitiedot
Tiedostot
Call of Duty: World at War
Uutiset
Pelitiedot
Tiedostot
Modern Warfare 2
Uutiset
Pelitiedot
Call of Duty: Black Ops
Uutiset
Pelitiedot
Call of Duty: Modern Warfare 3
Uutiset
Call of Duty: Black Ops 2
Uutiset
Half-Life 2
Pelitiedot
Tiedostot
Counter-Strike
Uutiset
Pelitiedot
Counter-Strike: Source
Uutiset
Pelitiedot
Counter-Strike: Global Offensive
Uutiset
Team Fortress 2
Uutiset
Pelitiedot
Tiedostot
Left 4 Dead
Uutiset
Pelitiedot
Tiedostot
Left 4 Dead 2
Uutiset
Pelitiedot
Portal 2
Uutiset
Pelitiedot
Indie-pelit
Uutiset
Lanit
Uutiset
Medal of Honor: Warfighter
Uutiset
ShootMania
Uutiset
Starcraft 2
Uutiset
Pelitiedot