Ensi viikonloppuna on kuukausittaisen tuplapisteviikonlopun aika. Battlefield 3:n Premium-jäsenet pääsevät napsimaan kahden päivän ajan kaikki pisteet kaksinkertaisina kassaansa, muiden katsellessa kateellisina vierestä. Viikonloppu on hyvä tapa lämmitellä Armored Killiä varten, sillä PS3:lla sen julkaisu on vain reilua viikkoa myöhemmin 4. syyskuuta. Muilla alustoilla julkaisua saa odottaa 14. päivään asti.
Elokuun tuplapisteviikonloppu
Milloin: 25. - 26.8.2012
Missä: Kaikilla alustoilla
Kenelle: Premium-jäsenille
Elokuun tuplapisteviikonloppu
Milloin: 25. - 26.8.2012
Missä: Kaikilla alustoilla
Kenelle: Premium-jäsenille
MAINOS
MAINOS
1
19.08.2012 15:45
#1
19.08.2012 16:51
#2
Saapa nähdä milloin kuullaan siitä elokuun bonuspaketista. Päivät loppuu kohta kesken.
varmaan saa Close Quartersin? :D niinkuin viimeksi sai B2K.lisärin.
19.08.2012 21:57
#3
Saapa nähdä milloin kuullaan siitä elokuun bonuspaketista. Päivät loppuu kohta kesken.
Samaa olen itsekin miettinyt.
Mitähän lie tulossa, camoja, dog tageja?
20.08.2012 02:10
#4
20.08.2012 18:28
#5
Joopa joo, jaksaiskohan sitä taas. Olen pääosin pettynyt BF3:seen ennen kaikkea kenttäsuunnittelun takia. Kunnollista hauskuutta ei tunnu irtoavan kuin OP Metrossa.
Taidat pelata väärän pelisarjan peliä, jos kentistä ainoastaan metro kelpaa.
Pelin PASKIN mappi.
20.08.2012 20:38
#6
20.08.2012 20:56
#7
Saapa nähdä milloin kuullaan siitä elokuun bonuspaketista. Päivät loppuu kohta kesken.
varmaan saa Close Quartersin? :D niinkuin viimeksi sai B2K.lisärin.
Mitäs hyötyä siitä ois ku se premiumeilla kuitenki on jo? :D Ei se karkandikaan ollu bonus content. Se vaan tuli kun premium sisältää kaikki.
Todennäköstä olis että sieltä tulee jotain camoja ym turhaa. Tai jos oikeen hyvin käy niin joku uus ase tai osa aseeseen. Esim 20x scope L96
21.08.2012 02:08
#8
Taidat pelata väärän pelisarjan peliä, jos kentistä ainoastaan metro kelpaa.
Pelin PASKIN mappi.
Ei niitä pelisarjoja yhtään liikaa olekaan. CoDit ei kelpaa ja CS 1.6 on ikäloppu. Metro on hauska sillä ehdolla että palvelimella on team balance käytössä eikä homma jää junnaamaan liian kauaksi aikaa rappusiin/liukuportaisiin. Ei vain inspaa hehtaarijuoksu ja ajoneuvoilla rymistely. Muut kentät ovat liian isoja edes 64 pelaajalla. Ostin ammuntapelin enkä juoksentelupeliä. Ja kuten olen sanonut, en enää kehtaa hypätä hekon tai jetin puikkoihin koska romutan ne kuitenkin 15 sekunnin päästä. Oppimiskäyrä on niissä liian jyrkkä, eikä single playerissäkään saanut harjoitella lentämistä.
21.08.2012 15:20
#9
Taidat pelata väärän pelisarjan peliä, jos kentistä ainoastaan metro kelpaa.
Pelin PASKIN mappi.
Ei niitä pelisarjoja yhtään liikaa olekaan. CoDit ei kelpaa ja CS 1.6 on ikäloppu. Metro on hauska sillä ehdolla että palvelimella on team balance käytössä eikä homma jää junnaamaan liian kauaksi aikaa rappusiin/liukuportaisiin. Ei vain inspaa hehtaarijuoksu ja ajoneuvoilla rymistely. Muut kentät ovat liian isoja edes 64 pelaajalla. Ostin ammuntapelin enkä juoksentelupeliä. Ja kuten olen sanonut, en enää kehtaa hypätä hekon tai jetin puikkoihin koska romutan ne kuitenkin 15 sekunnin päästä. Oppimiskäyrä on niissä liian jyrkkä, eikä single playerissäkään saanut harjoitella lentämistä.
itselläni oli vaikeuksia jetin lennossa, mutta eihän siihen menny kiun 2h(ilmassa) kun flaret tuli ja nyt 5 kuukauden päästä on jo 3 service staria.
Team: =BFP=
21.08.2012 17:10
#10
Ei niitä pelisarjoja yhtään liikaa olekaan. CoDit ei kelpaa ja CS 1.6 on ikäloppu. Metro on hauska sillä ehdolla että palvelimella on team balance käytössä eikä homma jää junnaamaan liian kauaksi aikaa rappusiin/liukuportaisiin. Ei vain inspaa hehtaarijuoksu ja ajoneuvoilla rymistely. Muut kentät ovat liian isoja edes 64 pelaajalla. Ostin ammuntapelin enkä juoksentelupeliä. Ja kuten olen sanonut, en enää kehtaa hypätä hekon tai jetin puikkoihin koska romutan ne kuitenkin 15 sekunnin päästä. Oppimiskäyrä on niissä liian jyrkkä, eikä single playerissäkään saanut harjoitella lentämistä.
Taidat tosiaankin pelata väärää pelisarjaa sillä itse BF2 veteraanina koen että kentät ovat päinvastoin liian pieniä. Metro on aivan karmea viritys ja se sotii kaikkea sitä vastaan mitä aikaisemmissa BF-peleissä rakastettiin.
Jos BF3:n kokee hehtaarijuoksuksi niin kannattaa suosiolla siirtyä johonkin muuhun peliin. Ei tämä ole tarkoitettu peliksi jossa saa nauttia kokoaikaisesta ADHD-mäiskeestä.
22.08.2012 02:29
#11
Taidat tosiaankin pelata väärää pelisarjaa sillä itse BF2 veteraanina koen että kentät ovat päinvastoin liian pieniä. Metro on aivan karmea viritys ja se sotii kaikkea sitä vastaan mitä aikaisemmissa BF-peleissä rakastettiin.
Jos BF3:n kokee hehtaarijuoksuksi niin kannattaa suosiolla siirtyä johonkin muuhun peliin. Ei tämä ole tarkoitettu peliksi jossa saa nauttia kokoaikaisesta ADHD-mäiskeestä.
En ole siirtymässä mihinkään koska vaihtoehtoja ei käytännössä ole. Mielestäni pelikenttä on huono jos aikaa menee enemmän juoksemiseen kuin ampumiseen. Odotin CQ:sta jonkinlaista pelastajaa, mutta ei tosiaan inspaa sellainenkaan touhu että vihut spawnivat selän taakse. Siinä menee pelitaidot ihan hukkaan.
En ole luonteeltani ADHD-pelaaja ensinkään, vaan päinvastoin harkitseva ja rauhallinen taktikko/strategisti. CQ on ADHD-räiskintää ja siksi en tykkää siitä. Metro on siltä väliltä ja siinä on juuri sopiva tempo. Seine olisi toinen hyvä ehdokas, mutta siinä on se pirun joki välissä ja ajoneuvoja rymistelemässä ahtailla kaduilla.
Ja voisi vielä lisätä että onhan BF3:ssa muitakin kaupunkikenttiä, mutta ne ovat kaikki sellaisia helvetin sekavia labyrintteja joissa ei ole mitään järkeä. Bazaar olisi muuten siedettävä kenttä, mutta siinäkin on ajoneuvoja rymistelemässä ahtailla kaduilla. Ja se vain on helvetin epäreilua että tankkikuski voi hitsipillillä korjata romunsa takaisin ajokuntoon käden käänteessä, sen jälkeen kun joku ensin suurella riskillä ja vaivalla sen tuhoaa. Ei inffinä ole mitään mahiksia tankkeja vastaan, ja tankit puolestaan ovat ilmavoimien tykinruokaa.
Arvaa monta kertaa on tehnyt mieli heittää lopullisesti hyvästit pelaamiselle. Viimeksi saattoi hyvillä mielin kutsua itseään pelaajaksi 90-luvulla ja 2000-luvun alussa. Sen jälkeen ala on mennyt koko ajan päin helvettiä.
Perusteluja löytyy enemmänkin tuolle kenttäsuunnittelun huonoudelle, jos jotakuta kiinnostaa lukea:
Caspian Border
Lähes puhdasta hehtaarijuoksua. Ensimmäinen lippu on niin kaukana ettei huvita lähteä edes tukikohdasta. Erikoisuutena hirmuisen korkea torni jossa sniperit tykkäävät lymytä (lue: v-i-t-t-u-m-a-i-s-t-a).
Tehran Highway
Labyrintti, jossa kukkulalta aloittavat (US?) eivät halua lähteä edes tukikohdastaan koska sinne johtaa vain yksi tie (choke point), ja ketäpä huvittaisi lähteä labyrinttiin seikkailemaan. Yläpuolella olevan maantiesillan taktiset mahdollisuudet on haaskattu täysin.
Strike at Karkand
Labyrintti, ja täyttä helvettiä varsinkin (RU?)-joukoille. Siinä ei yksi tiellä nököttävä kornet launcher paljoa auta kun joku päättää tulla jollain ajoneuvolla baserapettamaan (vaikka kerran tuhosin sillä jonkun ajoneuvon). Jos lähdet tukikohdasta, niin ensin ylität veden ja jokitörmän, sitten junaradan ja aukean ja sitten taistelet vielä ylämäkeen. Ja kukapa sinne labyrinttiin haluaisi edes lähteä.
Wake Island
Juokse, poika, juokse. 5 kilometriä tuohon suuntaan. Helikopterit raiskaavat ja sniperit väijyvät munat turpeessa tai paahtavat niitä aaltopeltikattojen lämmössä. Minimaalinen määrä hauskuutta. Rape Island on melko hyvin ansaittu pilkkanimi.
Kharg Island
Hehtaarijuoksua, ja keskellä kenttää todella vastenmielinen labyrinttihökötys (öljynjalostamo). Ylenmääräisellä rojulla yritetään peitellä kentän ammottavaa tyhjyyttä ja paskuutta.
Operation Firestorm
Ensin pitkä ja vaarallinen matka alukselta rannalle, ja siellä toivoton teurastus Normandian maihinnousun tyyliin jos vastustaja vähänkään osaa asiansa. Sitten huoltoasema jonka pihassa _älytön_ määrä rojua, sen jälkeen helvetisti lisää rojua ja rakennuksia joissa kämpperit voivat lymytä. Parhaimmillaan tästä irtoaa jonkin verran hauskuutta, mutta ei voi silti hyväksi kehua.
Damavand Peak
Järjetön määrä rojua alhaalla ja myös tunnelissa. Olen pelannut tätä liian vähän jotta voisin antaa lopullisen tuomion, mutta paskalta vaikuttaa.
Sharqi Peninsula
Labyrintti. Ei muuta.
Gulf of Oman
Normandian maihinnousu, muutama labyrintti ja paljon niitä tyhjiä hehtaareja. Korkeita rakennuksia joissa sniput väijyvät. RU-joukoissa ei huvita lähteä tukikohdasta, US-joukoissa ei tahdo päästä rantaa pidemmälle ruikuttamaan kun tankit raiskaavat heti vesirajan jälkeen.
Noshahr Canals
Normandian maihinnousu, labyrintti, helvetisti rojua, junarata, hehtaarijuoksua, tankit ja hekot raiskaavat ja sniperit juhlivat. Selkeästi pelin paskin kenttä, oikeastaan kaikki mainitsemani synnit yhdessä ja samassa kentässä.
Sitten se Operation Metro. Kenttä joka on täynnä taktisia mahdollisuuksia pitkittäin, poikittain ja vertikaalisilla tasoilla, jossa voi edetä maaten, kyykyssä tai seisten, jossa on hyvin rajoitetusti piilopaikkoja kämppereille, ja jossa ei voi oikeastaan koukata selustaan vaan puhdas pelitaito ratkaisee. Ammuntapeliä parhaimmillaan, ja juuri sellaista minä arvostan.
Toki miljoona kärpästä voi olla väärässä, mutta Metro on tietääkseni suosituin kenttä isolla marginaalilla. Kyllä siitä jotain voi päätellä. Mutta ei yhtä kenttää silti jaksa loputtomiin tahkota. Seuraavaksi on sitten Armored Kill:n vuoro yrittää pelastaa tämä raina.
Ylenmääräisellä rojun sijoittelulla pitkin kenttiä yritetään vain peitellä sitä tosiasiaa että kenttäsuunnittelu on perseestä. Lisäksi, jos haluaisin pelata tankeilla ja niiden likaisilla vihreillä linsseillä, pelaisin World of Tanksia. Ilma-aluksiin en luultavasti koske enää pitkään aikaan. Kyllä vain esim. FSX:ssä sujuu lentäminen, mutta tässä se lentely on tehty niin veemäiseksi että ei herranjestas tee mieli enää edes koskea. Se on aina joko nokinen kraatteri, sukellusreissu tai kentältä ulos.
22.08.2012 12:02
#12
Sitten se Operation Metro. Kenttä joka on täynnä taktisia mahdollisuuksia pitkittäin, poikittain ja vertikaalisilla tasoilla, jossa voi edetä maaten, kyykyssä tai seisten, jossa on hyvin rajoitetusti piilopaikkoja kämppereille, ja jossa ei voi oikeastaan koukata selustaan vaan puhdas pelitaito ratkaisee. Ammuntapeliä parhaimmillaan, ja juuri sellaista minä arvostan.
Nyt kyllä oikeasti pelaat aivan väärää peliä jos vähänkään isommat mapit on "hirveän monimutkaisia labyrintteja joissa voi koukata" ja joku Metron pökäle on paras kenttä. Taitaisi oikeasti Cod tai joku muu peli missä on tulitikkurasian kokoiset mapit sopia sulle paremmin.
Team: =BFP=
22.08.2012 14:03
#13
Caspian Border
Lähes puhdasta hehtaarijuoksua. Ensimmäinen lippu on niin kaukana ettei huvita lähteä edes tukikohdasta. Erikoisuutena hirmuisen korkea torni jossa sniperit tykkäävät lymytä (lue: v-i-t-t-u-m-a-i-s-t-a).
Käytä autoja, käytä niitä autoja herrantähden. Ja hehtaarijuoksu? Caspian Borderin juoksumatkat vastaavat ehkä BF2:n pienintä kenttää. Voi pojat kun välillä joutui Dragon Valleyssa juoksemaan pitkiä matkoja mutta eipä siinä okeassakaan sodassa ruveta vaatimaan bussikuljetusta taistelupaikoille vaan välillä vain kävellään.
Ja tuossa kävelyssä onkin yksi sotapelien hyvä puoli. Sitä paskaa kun ei koko ajan sada niskaan. BF3:ssa tämä taktiikka ei ole niin paljoa läsnä mutta voi pojat kun BF:n aikaisemmissa peleissä sai koukata rauhassa joukkojen taakse ja yllättää, juurikin sillä puhtaalla taidolla commanderit ja muut. Olisitte pitäneet huolta selästä!
Ja tulipa vain mieleen että Caspian Border on yksi BF3:n suosituimpia ja kiiteltyimpiä mappeja.
Labyrintti, ja täyttä helvettiä varsinkin (RU?)-joukoille. Siinä ei yksi tiellä nököttävä kornet launcher paljoa auta kun joku päättää tulla jollain ajoneuvolla baserapettamaan (vaikka kerran tuhosin sillä jonkun ajoneuvon). Jos lähdet tukikohdasta, niin ensin ylität veden ja jokitörmän, sitten junaradan ja aukean ja sitten taistelet vielä ylämäkeen. Ja kukapa sinne labyrinttiin haluaisi edes lähteä.
Noh, Strike at Karkand oli BF2:n ylivoimaisesti suosituimpia kenttiä joten aika monet sitä labyrinttia rakastaa. Jos ei tunne mappia, ei voi mitään mutta itse kun tunnen mapin kuin omat taskuni (kuten tuhannet muut omansa), navigointi on pirun helppoa. Ja tuo "labyrintti" auttaa niihin ajoneuvoihin. Pysy piilossa ja räimi tankit paskaksi C4:lla/singolla. Toimi ja toimii edelleen.
Sama juttu pätee sekä Firestormini että Kharg islandiinkin. Suosittuja ja hyviä mappeja.
Labyrintti. Ei muuta.
Taas yksi suosittuja mappeja ja kaukana labyrintista.
Normandian maihinnousu, muutama labyrintti ja paljon niitä tyhjiä hehtaareja. Korkeita rakennuksia joissa sniput väijyvät. RU-joukoissa ei huvita lähteä tukikohdasta, US-joukoissa ei tahdo päästä rantaa pidemmälle ruikuttamaan kun tankit raiskaavat heti vesirajan jälkeen.
Vinkki: Koptereilla kannattaa lentää matalalla sieltä USA:n basesta katsottuna vasemmalta/oikealta reunasa. Koukkaamaan päsee ja valtaamaan baseja.
Normandian maihinnousu, labyrintti, helvetisti rojua, junarata, hehtaarijuoksua, tankit ja hekot raiskaavat ja sniperit juhlivat. Selkeästi pelin paskin kenttä, oikeastaan kaikki mainitsemani synnit yhdessä ja samassa kentässä.
Ei todellakaan paskin mutta ei tosin ole meikäläisenkään omia suosikkeja.
Tässä kyllä tuli päätä pudisteltua usempaan otteeseen vaikka kyse on toki mielipiteestä. Tuo taktisien mahdollisuukein ylistäminen on suoraan sanottuna täyttä roskaa. Muissa kentissä sitä taktiikkaa voi hyödyntää maalta mereltä ja ilmasta. Koukata kaukaa muiden selustaan, käydä sissitaktiikalla ottamassa tankki helvettiin tai vaikka rynniä C4 autolla kimppuun. Metrossa ei ole kuin ainoastaan 2-3 ahdasta loukkua joista voi mennä.
Ja puhdas pelitaito ratkaisee? Puhut siitä että on hyvä ettei pääse oikeastaan mistään selkään. Siihen puhtaaseen pelitaitoon vaikuttaa se että pääseekö viholliset selkään vai ei.
Tiedätkös mikä se syy on 64-slottisille Metro servuille?
Pisteiden huoraus. Ylivoimaisesti nopeinta expaa ja se on ainoa syy miksi sitä Metroa oikeastaan pelataan. Metrossa saa nopeammin avattua niitä siistejä unlockeja kuin esimerkiksi Caspian Borderissa. Kranaatteja, sinkopanoksia ja c4:ssa vain spämmitään käytävään ja toivotaan että jos se piruparka nyt siellä olisi kohdalla. Rundin alussa toinen tiimi cappaa keskilipun ja sitten loppurundi onkin pelkkää samaan reikään spämmimistä.
Jos kritisoi BF:ää sen takia että ajoneuvot omistavat, ihan oikeasti, ei tämä oikein ole sellaista pelaajaa varten. BF3:ssa ajoneuvot ovat teholtaan ja kestävyydeltään (varsinkin tankit) suunnilleen vitsi. Tankit omistaa erittäin helposti jos ei ole erittäin osaava pelaaja kyydissä. Katselin tuossa sun Battlelog tunnusta ja sulla on 44 h pelitunnin jälkeen 33 ajoneuvoa tuhottuna kun meikäläisellä 137 h:n jälkeen niitä on tuhottuna 1,333 kappaletta. harjoitus tekee tässäkin asiassa mestarin ja kun harjoittelee, huomaa että ajoneuvot menevätkin alas ihan mukavasti. Tarvitaan vain peliälyä ja varsinkin oveluutta noissa tankkien jujuttamisessa. Olet pelannut toki paljon assaultia mutta siinä on syynä oman roolinsa uhri. Assault on hyvä jalkaväkeä vastaan ja tiimityössä (parantaminen ja elvyttäminen), mutta ajoneuvoja sillä ei tuhota. Eli kannattaa vaihtaa supportin C4:n tai Engineerin sinkoihin.
Ajoneuvot ja varsinkin isot kentät ovat suuri osa BF:ää ja ne eivät ole menossa minnekään. BF tuli suosituksi juuri edellämainittujen asioiden takia, ei sen takia että räimitään jossain tunnelissa 64 pelaajan spämmiä.
Armored kill on tulossa ja siitä on ihmiset innoissaan. Juuri sen takia että kentät ja peli itsessään on palaamassa sille oikeutetulle paikalleen, eli suuren mittakaavan sotaan.
Battlefield nimenkin pitää viitata ison mittakaavan taisteluun, ei ahtaaseen tunneliin.
22.08.2012 21:37
#14
Kharg Island ja Strike At Karkand ovat parhaita mappeja. Casbian Borderista en tykkää sen takia että Checkpointille ei spawnaa jeeppiä, sillä se helpottaisi hieman pelaamista varsinkin jos on lähdössä Gas Stationille.
22.08.2012 22:00
#15
1