Bf2 tarvii paljon muistia, joskus gigakin tuntuu pelatessa riittämättömältä. Mapit latautuu nopeammin, kun on paljon muistia.
Eli tietokoneen käyttämät ohjelmat latautuvat RAM muistiin. Esim. Windows, joka vie jo 200-300Mt muistia, haittaohjelmista riippuen. Jos RAM loppuu kesken kone alkaa käyttämään kiintolevyä tai jotain ja se on hidasta.
Ja toi DDR
No ehkä siltä osin, että jos RAM on riittävän suuri, niin peli lataa textuurit RAMista. BIOSista saa muutettua AGP aperturen kokoa ja se kannattaa laittaa yhtä suureksi kuin näyttiksen muisti on. Eli kone varaa enemmän RAM muistia näyttikselle, mutta RAMia pitää olla tarpeeksi tietenkin.
Itsellä oli 2400+ amd, 1Gt Ram 266MHz, 6600GT 128Mt ja päivitin 3200+ amd64 2Gt RAM 400MHz, 6600GT 128Mt, niin pystyi nostamaan graffa asetuksia jonkin verran. Suurin piirtein lowlta mediumulle, paitsi valaistuksia ihan varmuuden vuoksi, ettei vain pätkisi kriittisellä hetkellä.
Tietenkin tossa päivittyi myös emolevy, jonka väylät ovat ihan eri luokkaa, kuin siinä vanhassa oli.
eli kun joku vääntää koodia ja haluaa saada vaikka -10 pojon jätkät servulta vittuun menee selkeytettynä tällä tavalla:
jos jätkä TK -> TK_lukumäärä - 2 (=-2)
toi "TK_lukumäärä" pysyy RAMissa ja sit kun taas tulee TK:ta niin hakee sen muistista ja TK_lukumäärä - 2.
sit tuleekin koodissa vaihe
IF TK_lukumäärä >= -10
kick pelaaja_X -> /msg servu jätkä team killas liikaa has been kicked jne
eli jos miinuksia on -10 tai enemmän niin jätkä lentää vittuun. elikkä näin sitä RAMmia kuluu myös. noi tekstuurithan tietenkin vie ihan helvetisti, mut tyyli on sama miten ni tilansa varaa.
ja nyt porukka kuitenkin alkaa whineen "jätkä koodas väärin bla blaa". voin sen koodin oikeinkin laittaa mut oisko kukaan sitä tajunnu?
eli kun joku vääntää koodia ja haluaa saada vaikka -10 pojon jätkät servulta vittuun menee selkeytettynä tällä tavalla:
jos jätkä TK -> TK_lukumäärä - 2 (=-2)
toi "TK_lukumäärä" pysyy RAMissa ja sit kun taas tulee TK:ta niin hakee sen muistista ja TK_lukumäärä - 2.
sit tuleekin koodissa vaihe
IF TK_lukumäärä >= -10
kick pelaaja_X -> /msg servu jätkä team killas liikaa has been kicked jne
eli jos miinuksia on -10 tai enemmän niin jätkä lentää vittuun. elikkä näin sitä RAMmia kuluu myös. noi tekstuurithan tietenkin vie ihan helvetisti, mut tyyli on sama miten ni tilansa varaa.
ja nyt porukka kuitenkin alkaa whineen "jätkä koodas väärin bla blaa". voin sen koodin oikeinkin laittaa mut oisko kukaan sitä tajunnu?
9ball sanoo:
jos 2x 512mb on dualchannel tilassa niin se tuo ~10%
lisää tehoa, koska se lukee nopeemmin kahesta kammasta ku yhestä...
Eli käytännössä ero on mitätön, hyvä jos ees 1 fps tulee lisää peliin.
Ero on kyllä aivan huomattava, suurempi kuin 1:n FPS:sän nousu.
Vai että nousee ne fpssät heti kymmenellä ja latausajat puolittuu, jeesjees. Olettekohan edes kokeilleet ilman dualia ja kanssa, vai oisko muistinne aina ollu Dual Channelilla ja *luulette* vaan että nyt pyörii paljo nopeemmin ku ilman. Jos ero on kerran vaan se 10% mitä jokapaikassa hehkutetaan niin ei se kovin kauheen nopeempi voi olla, ehh. Eli jos mulla kestää verification 1 kanavan muistilla nyt n. puol minsaa pisimmillään, niin dual channelilla saavuttaisin HUIMAN, noin KOLMEN SEKUNNIN nopeutuksen. WOU!
Samaten jos peli pyörii nyt single channelilla vaikkapa n. 40fps keskimäärin niin dual channelihan tuo sitten runsaat 4 FPS LISÄÄ. Ohhoh. Eikä se muistin nopeus nyt muutenkaan ehkä vaikuttane näin suoraviivaisesti pelin pyörivyyteen kuin esim. näyttiksen ja prossun nopeus.
Mutta se siitä.
Viestiä on muokattu: 07.06.2006 14:09
Osallistu keskusteluun ja rekisteröidy sivustolle.
<<12>>
31.05.2006 18:08
#1
Eli tietokoneen käyttämät ohjelmat latautuvat RAM muistiin. Esim. Windows, joka vie jo 200-300Mt muistia, haittaohjelmista riippuen. Jos RAM loppuu kesken kone alkaa käyttämään kiintolevyä tai jotain ja se on hidasta.
Ja toi DDR
31.05.2006 18:17
#2
31.05.2006 18:17
#3
31.05.2006 19:04
#4
Itsellä oli 2400+ amd, 1Gt Ram 266MHz, 6600GT 128Mt ja päivitin 3200+ amd64 2Gt RAM 400MHz, 6600GT 128Mt, niin pystyi nostamaan graffa asetuksia jonkin verran. Suurin piirtein lowlta mediumulle, paitsi valaistuksia ihan varmuuden vuoksi, ettei vain pätkisi kriittisellä hetkellä.
Tietenkin tossa päivittyi myös emolevy, jonka väylät ovat ihan eri luokkaa, kuin siinä vanhassa oli.
Team: n0life
31.05.2006 19:30
#5
Team: Hunis.
31.05.2006 19:39
#6
eli kun joku vääntää koodia ja haluaa saada vaikka -10 pojon jätkät servulta vittuun menee selkeytettynä tällä tavalla:
jos jätkä TK -> TK_lukumäärä - 2 (=-2)
toi "TK_lukumäärä" pysyy RAMissa ja sit kun taas tulee TK:ta niin hakee sen muistista ja TK_lukumäärä - 2.
sit tuleekin koodissa vaihe
IF TK_lukumäärä >= -10
kick pelaaja_X -> /msg servu jätkä team killas liikaa has been kicked jne
eli jos miinuksia on -10 tai enemmän niin jätkä lentää vittuun. elikkä näin sitä RAMmia kuluu myös. noi tekstuurithan tietenkin vie ihan helvetisti, mut tyyli on sama miten ni tilansa varaa.
ja nyt porukka kuitenkin alkaa whineen "jätkä koodas väärin bla blaa". voin sen koodin oikeinkin laittaa mut oisko kukaan sitä tajunnu?
31.05.2006 19:43
#7
vähän in depth tietoutta myös:
eli kun joku vääntää koodia ja haluaa saada vaikka -10 pojon jätkät servulta vittuun menee selkeytettynä tällä tavalla:
jos jätkä TK -> TK_lukumäärä - 2 (=-2)
toi "TK_lukumäärä" pysyy RAMissa ja sit kun taas tulee TK:ta niin hakee sen muistista ja TK_lukumäärä - 2.
sit tuleekin koodissa vaihe
IF TK_lukumäärä >= -10
kick pelaaja_X -> /msg servu jätkä team killas liikaa has been kicked jne
eli jos miinuksia on -10 tai enemmän niin jätkä lentää vittuun. elikkä näin sitä RAMmia kuluu myös. noi tekstuurithan tietenkin vie ihan helvetisti, mut tyyli on sama miten ni tilansa varaa.
ja nyt porukka kuitenkin alkaa whineen "jätkä koodas väärin bla blaa". voin sen koodin oikeinkin laittaa mut oisko kukaan sitä tajunnu?
Älä ny kirjottele mitään "Ufo juttuja" :D
04.06.2006 22:26
#8
04.06.2006 22:32
#9
04.06.2006 22:40
#10
04.06.2006 22:43
#11
#8 2x 512mb ram = 1Gb.
jos 2x 512mb on dualchannel tilassa niin se tuo ~10%
lisää tehoa, koska se lukee nopeemmin kahesta kammasta ku yhestä...
05.06.2006 08:40
#12
06.06.2006 20:19
#13
ja kaksi pientä kampaa ei lämpene niin paljoo ky yks iso
LOL.
06.06.2006 20:21
#14
jos 2x 512mb on dualchannel tilassa niin se tuo ~10%
lisää tehoa, koska se lukee nopeemmin kahesta kammasta ku yhestä...
Eli käytännössä ero on mitätön, hyvä jos ees 1 fps tulee lisää peliin.
06.06.2006 20:30
#15
jos 2x 512mb on dualchannel tilassa niin se tuo ~10%
lisää tehoa, koska se lukee nopeemmin kahesta kammasta ku yhestä...
Eli käytännössä ero on mitätön, hyvä jos ees 1 fps tulee lisää peliin.
Ei todellakaan ole, latausajatkin ovat paljon nopeammat.
Team: [10th]
06.06.2006 20:33
#16
jos 2x 512mb on dualchannel tilassa niin se tuo ~10%
lisää tehoa, koska se lukee nopeemmin kahesta kammasta ku yhestä...
Eli käytännössä ero on mitätön, hyvä jos ees 1 fps tulee lisää peliin.
Ero on kyllä aivan huomattava, suurempi kuin 1:n FPS:sän nousu.
Team: -dfn-
06.06.2006 20:35
#17
06.06.2006 20:43
#18
Offtopic. Itselläni tuli otsikosta mieleen Dance Dance Revolution peli, jota hakkaan silloin tällöin.
ööö....joo ihan kiva kun kerroit..
06.06.2006 20:45
#19
jos 2x 512mb on dualchannel tilassa niin se tuo ~10%
lisää tehoa, koska se lukee nopeemmin kahesta kammasta ku yhestä...
Eli käytännössä ero on mitätön, hyvä jos ees 1 fps tulee lisää peliin.
ei mitään.
07.06.2006 14:02
#20
jos 2x 512mb on dualchannel tilassa niin se tuo ~10%
lisää tehoa, koska se lukee nopeemmin kahesta kammasta ku yhestä...
Eli käytännössä ero on mitätön, hyvä jos ees 1 fps tulee lisää peliin.
Ero on kyllä aivan huomattava, suurempi kuin 1:n FPS:sän nousu.
Vai että nousee ne fpssät heti kymmenellä ja latausajat puolittuu, jeesjees. Olettekohan edes kokeilleet ilman dualia ja kanssa, vai oisko muistinne aina ollu Dual Channelilla ja *luulette* vaan että nyt pyörii paljo nopeemmin ku ilman. Jos ero on kerran vaan se 10% mitä jokapaikassa hehkutetaan niin ei se kovin kauheen nopeempi voi olla, ehh. Eli jos mulla kestää verification 1 kanavan muistilla nyt n. puol minsaa pisimmillään, niin dual channelilla saavuttaisin HUIMAN, noin KOLMEN SEKUNNIN nopeutuksen. WOU!
Samaten jos peli pyörii nyt single channelilla vaikkapa n. 40fps keskimäärin niin dual channelihan tuo sitten runsaat 4 FPS LISÄÄ. Ohhoh. Eikä se muistin nopeus nyt muutenkaan ehkä vaikuttane näin suoraviivaisesti pelin pyörivyyteen kuin esim. näyttiksen ja prossun nopeus.
Mutta se siitä.
<<12>>