Hitunen taktiikkaa
Hitunen taktiikkaa sekä aliarvostettu savukranaatti.
Pelimuoto
Lukeudun niihin jotka välillä turhautuvat kun oma tiimi ei vaan osaa, joten nyt aloittelijoille ja miksei myös kokeneillekkin hiukan vinkkejä.
Rush pelimuodossa pärjätäkseen tiimin tulee pelata edes jollain tapaa yhteen. Kuten lähes kaikki tietävät on rush pelimuodon tarkoitus hyökkääjien osalta tuhota vastustajan mcom laatikot joita kullekkin kartan pätkälle on kaksi kappaletta. Kutsun näitä laatikoita pommeiksi, vaikka puristit toki nitisevät, että näihin laatikoihin tulisi viitata mcom nimikkeellä. Puolustajien tehtävä on yksinkertainen, estää hyökkääjiä räjäyttämästä pommeja, sekä eliminoida hyökkääjiä sadan tiketin edestä.
Puolustajat
Puolustajien suurin ongelma servereillä tuntuisi olevan niinsanottu passiivinen puolustaminen, jolla tarkoitan sitä, että puolustajat tyytyvät asemiin pommien takana ja yrittävät sieltä käsin estää pommien virityksen. Kautta aikain puolustajat ovat ryhmittyneet puolustettavan eteen ja koittaneet kaikintavoin estää hyökkääjiä pääsemästä lähellekkään puolustettavaa kohdetta, pois lukien ruotsalaiset 1800– luvun alussa. Onkin inhottavaa aktiivisena hyökkäävänä puolustajana huomata kartasta sinisten kolmioiden sijoittuneen kokonaan pommien taakse.
Aktiivinen puolustaminen nostaa voitonmahdollisuuksia huomattavasti. Puolustajien tulisikin edetä mahdollisimman pitkälle hyökkääjiä vastaan ja koittaa luoda puolustuslinja jota hyökkääjät työntävät eteenpäin. Tämän aktiivisen puolustamisen etu on selvä. hyökkääjät joutuvat tekemään enemmän töitä pommeille pääsemiseksi, mikä johtaa suurempaan kuolleiden määrään, ja näin ollen menettävät kaatuneiden kautta tikettejä. Vastaavasti puolustajien tikettimäärä on loputon joten se kuinkapaljon puolustajat kaatuvat ei merkitse käytännössä mitää. Ne joille kd-arvo on erityisen tärkeä voivat poistua takavasemmalle hep.
Puolustajien tulee silti muistaa, että aivan eturintamaan ei voi spawnata, joten yksi ryhmän jäsen on hyvä pitää aivan spawnirajan tuntumassa, sekä muistaa servereiden säännöt koskien spawnrapea.
Hyökkääjät
Hyökkääjien osalta aktiivinen puolustaminen on hankala murtaa. Ilman näkösuojaa tehtävä on lähes mahdoton. Onneksi tähän on lääke, savukranaatit, bad companyn taktisin laite. Savutölkki myös kaataa sen rumimmankin puolustajan laakista, joten aivan käyttökelvoton laite ei ole kaksintaistelussakaan. Joukkue joka osaa käyttää savukranaatteja taktisesti oikein on vastaavasti hankala pysäyttettävä.
Hyökkääjillä on yksi suurehko etu puolustajiin nähden ja se on uav. Tämä pieni lentohärpätin on aliarvostettu kuin hilseshamppoo. Toisin kuin arvaatte lennokin tärkein tehtävä ei ole räjähdesikareiden tilaaminen reconeille takalinjaan, vaan spottaaminen. Jos asian hoitaa oikein vilisee etulinja punaisia kolmioita joka helpottaa etenemistä huomattavasti.
Järjestäytykää
Ryhmän toimivuuden lisäksi on toivottavaa että koko hyökkäävä joukkue olisi jollaintavalla järjestäytynyt. Hyökkääjien tarkoitus on yksinkertainen, virittää pommit ja edetä seuraavaan vaiheeseen mahdollisimman nopeasti. Nopea pommien viritys tuo enemmän tikettejä seuraavaan vaiheeseen ja näinollen parantaa mahdollisuuksia selvitä taas eteenpäin. Joten nyt recon pelaajat tarkkana. Recon ison norsutykkinsä kanssa kiventakana piilottelemassa on yhtä käytännöllinen kuin kuukautiset etelänlomalla. Käydään hiukan läpi matematiikkaa.
Hyökkääjiä ja puolustajia on samanverran serverillä. Toisin kuin puolustajat, hyökkääjät joutuvat usein aloittamaan aloitus basesta, käytännössä tämä tarkoittaa sitä että hyökkääjiä on etulinjassa aina vähemmän kuin puolustajia. Tässä siis syy miksi batterytenava scopensa kanssa on suuri ärsytyksen tuottaja ja tiimipelin tappaja. Asiaa pahentaa vielä se seikka, että reconit harvoin muodostavat omia ryhmiä jolloin ne vievät arvokkaan paikan jo ennestään pienestä ryhmästä joka näin vähentää etulinjaan spawnaavia hyökkääjiä. Medicit ovat toivottava vaihtoehto.
Toki on teitä jotka vielä sinnikkäästi väittävät että reconilla on jotain taktista arvoa. Seikka miksi recon on pelissä johtuu 80 miljoonasta myydystä konsolista sekä siitä, että nykypelaaja ei enää ole eliittinörtti vaan lähestulkoon jokainen 10 – 50 vuotias. Tälle suurelle potentiaaliselle ostajaryhmälle on kaikille tarjottava jotai kivaa, oli kyseessä 4 tuntia kuukaudessa pelaava perheen iskä, taikka jokaisen perheen ylpeys, kofeiini boostattu räkäposki joka purkaa agressioitaan jokailta pyssyttelyareenalla. Hyökkääjille omasta basesta sniputtavat reconit ovat vain rasite.
Etulijassa lähitaistelukanuunalla varustettuina recon on jopa hyödyllinen, josta pääsemme ryhmän rakenteeseen.
Ryhmä
Koska savukranaatin lataus on hidasta täytyy ryhmässä olla kaksi assaultpelaajaa jotka ovat erikoistuneet jatkuvaan savuverhon levitykseen. Lähestyessä pommikohdetta alkaa savu hankaloittaa myös omaa ammuskelua, joten ryhmässä tulisi olla myös lähitaisteluun erikoistunut recon. Reconin päätehtävänä on pitää motionsensoreita savun seassa, tämä auttaa ryhmän muita jäseniä varautumaan savusta ilmestyviin vastustajiin. Tiheä savuseinämä yleensä myös ajaa puolustajat pieniin ryppäisiin jolloin motionsensoreiden avulla kranaatit on helppo kohdistaa mahdollisimman maukkaaseen paikkaan. Medicin rooli on tulituki sekä spawnpointtina oleminen, tästäsyystä medicin onkin hyvä olla hieman ryhmää jäljessä ja käyttää maastoa suojana aina mahdollisuuksien mukaan. Medic pelaajan yksi isoja porkkanoita ja makkarasämpylöitä on suuri frägimäärä, jonka kärjessä etenevät ja uhrautuvat assaultit mahdollistavat.
Diashow
Koska savugranaatin käytöllä voi kokemattomampi tehdä enemmän haittaa kuin hyötyä on seuraavassa kuvankaappauksia, sekä selitykset mitä savukranaateilla kyseisissä kuvissa on yritetty saada aikaan. Nyrkkisääntö on että savulla tulee hankaloittaa vastapelureita ei omia, joten pidetään se savu vihollisen niskassa.
http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/wauweli/1.jpg
Port valdez. Yksi vaikeimmista aloitus pätkistä, mutta tällä savukranaattien asettelulla pommeille eteneminen helpottuu huomattavasti. Savu luo tarpeeksi suojaa, että hyökkäävä ryhmä pääsee turvallisesti edessä olevan muurin luo. Savu myös auttaa pääsemään eroon siitä inhottavimmasta, eli spotista. Muurille päästyä on hetki huilattava, sekä täytettävä lippaat aseista. On myös suositeltavaa odottaa hetki, että muutkin joukkueesta pääsevät pommin lähettyville, tässä auttaa jos savumuuria pidetään jatkuvasti yllä.
http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/wauweli/2.jpg
White pass. Koko talon peittäminen savuun estää puolustajia näkemästä hyökkääjiä jolloin aloitusalueelta pommitalolle eteneminen helpottuu huomattavasti. Yleensä tällainen savu myös siirtää taistelut takapihalle jolloin kuvassa alemmalle pommille eteneminen on todella helppoa. Smoke, nade, go. Kyseisessä tilanteessa ryhmän päätavoite oli päästä talon takana olevia portaita pitkin toisenkerroksen pommille. Muu joukkue taistelee talon etuosassa vetäen näin puoleensa valtaosan puolustajista, ja näinollen parantaen taakse kiertävän ryhmän mahdollisuuksia.
http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/wauweli/3.jpg
Isla inocentes. Tämä pätkä on yksi hankalampia pelissä, jos puolustajat ovat aktiivisesti henkseleissä kiinni. Savumuurin sijoittelulla on pyritty estämään puolustajia näkemästä tielle jotapitkin pääjoukko etenee. Tämä myös auttaa bradleyn säilymistä taisteluissa mukana. Bradleyn tuoman tulituen turvin muu joukkue pääsee helposti etenemään pommeille. Kranaatin heitto edessä olevalle savuhyllylle tuo yleensä mukavasti makkaraa.
http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/wauweli/4.jpg
Valparaiso. Tämä pätkä on kuin tehty savun käyttöön, sekä puolustaessa, että hyökätessä. Kartan pätkä on kapea jolloin koko kartan levyisen savuseinän luonti on helppoa. Tämä savuseinä estää täydellisesti puolustajia näkemästä hyökkäävää joukuetta. Savuaseinää pidetään yllä ja bradley ajetaan antamaan tulitukea pommeille. Kakunpala.
http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/wauweli/5.jpg
Port valdez. Kun ryhmä on edennyt pommille, on pommin virityksen jälkeen vielä hetki suojeltava pommia ettei puolustajat pääse purkamaan pommia. Tämä savuasettelu kannattaa tehdä jos pommin läheisyyteen on päässyt enemmän kuin yksi ryhmä. Hyökkääjien on helppo ampua kaikki purkamista yrittävät puolustajat. Toinen tapa on peittää koko pommialue savuun ja väijyä purkajia aivan pommin lähettyvillä.
Tässä siis muutama vinkki taistelukentille. Savukranaateilla on myös muitakin käyttömahdollisuuksia, mutta ne saa jokainen keksiä ja löytää itse. Pelityyli kerää yleensä kiitosta, mutta myös megafrägääjiltä risuja. On kuitenkin muistettava että hyökkääjien tavoite on räjäyttää pommit eikä elvistellä frägeillä listan kärjessä.
Mammuttinen kirjoitelma, mutta toivottavasti edes hiukan parantaa pelailun tasoa.
Pelimuoto
Lukeudun niihin jotka välillä turhautuvat kun oma tiimi ei vaan osaa, joten nyt aloittelijoille ja miksei myös kokeneillekkin hiukan vinkkejä.
Rush pelimuodossa pärjätäkseen tiimin tulee pelata edes jollain tapaa yhteen. Kuten lähes kaikki tietävät on rush pelimuodon tarkoitus hyökkääjien osalta tuhota vastustajan mcom laatikot joita kullekkin kartan pätkälle on kaksi kappaletta. Kutsun näitä laatikoita pommeiksi, vaikka puristit toki nitisevät, että näihin laatikoihin tulisi viitata mcom nimikkeellä. Puolustajien tehtävä on yksinkertainen, estää hyökkääjiä räjäyttämästä pommeja, sekä eliminoida hyökkääjiä sadan tiketin edestä.
Puolustajat
Puolustajien suurin ongelma servereillä tuntuisi olevan niinsanottu passiivinen puolustaminen, jolla tarkoitan sitä, että puolustajat tyytyvät asemiin pommien takana ja yrittävät sieltä käsin estää pommien virityksen. Kautta aikain puolustajat ovat ryhmittyneet puolustettavan eteen ja koittaneet kaikintavoin estää hyökkääjiä pääsemästä lähellekkään puolustettavaa kohdetta, pois lukien ruotsalaiset 1800– luvun alussa. Onkin inhottavaa aktiivisena hyökkäävänä puolustajana huomata kartasta sinisten kolmioiden sijoittuneen kokonaan pommien taakse.
Aktiivinen puolustaminen nostaa voitonmahdollisuuksia huomattavasti. Puolustajien tulisikin edetä mahdollisimman pitkälle hyökkääjiä vastaan ja koittaa luoda puolustuslinja jota hyökkääjät työntävät eteenpäin. Tämän aktiivisen puolustamisen etu on selvä. hyökkääjät joutuvat tekemään enemmän töitä pommeille pääsemiseksi, mikä johtaa suurempaan kuolleiden määrään, ja näin ollen menettävät kaatuneiden kautta tikettejä. Vastaavasti puolustajien tikettimäärä on loputon joten se kuinkapaljon puolustajat kaatuvat ei merkitse käytännössä mitää. Ne joille kd-arvo on erityisen tärkeä voivat poistua takavasemmalle hep.
Puolustajien tulee silti muistaa, että aivan eturintamaan ei voi spawnata, joten yksi ryhmän jäsen on hyvä pitää aivan spawnirajan tuntumassa, sekä muistaa servereiden säännöt koskien spawnrapea.
Hyökkääjät
Hyökkääjien osalta aktiivinen puolustaminen on hankala murtaa. Ilman näkösuojaa tehtävä on lähes mahdoton. Onneksi tähän on lääke, savukranaatit, bad companyn taktisin laite. Savutölkki myös kaataa sen rumimmankin puolustajan laakista, joten aivan käyttökelvoton laite ei ole kaksintaistelussakaan. Joukkue joka osaa käyttää savukranaatteja taktisesti oikein on vastaavasti hankala pysäyttettävä.
Hyökkääjillä on yksi suurehko etu puolustajiin nähden ja se on uav. Tämä pieni lentohärpätin on aliarvostettu kuin hilseshamppoo. Toisin kuin arvaatte lennokin tärkein tehtävä ei ole räjähdesikareiden tilaaminen reconeille takalinjaan, vaan spottaaminen. Jos asian hoitaa oikein vilisee etulinja punaisia kolmioita joka helpottaa etenemistä huomattavasti.
Järjestäytykää
Ryhmän toimivuuden lisäksi on toivottavaa että koko hyökkäävä joukkue olisi jollaintavalla järjestäytynyt. Hyökkääjien tarkoitus on yksinkertainen, virittää pommit ja edetä seuraavaan vaiheeseen mahdollisimman nopeasti. Nopea pommien viritys tuo enemmän tikettejä seuraavaan vaiheeseen ja näinollen parantaa mahdollisuuksia selvitä taas eteenpäin. Joten nyt recon pelaajat tarkkana. Recon ison norsutykkinsä kanssa kiventakana piilottelemassa on yhtä käytännöllinen kuin kuukautiset etelänlomalla. Käydään hiukan läpi matematiikkaa.
Hyökkääjiä ja puolustajia on samanverran serverillä. Toisin kuin puolustajat, hyökkääjät joutuvat usein aloittamaan aloitus basesta, käytännössä tämä tarkoittaa sitä että hyökkääjiä on etulinjassa aina vähemmän kuin puolustajia. Tässä siis syy miksi batterytenava scopensa kanssa on suuri ärsytyksen tuottaja ja tiimipelin tappaja. Asiaa pahentaa vielä se seikka, että reconit harvoin muodostavat omia ryhmiä jolloin ne vievät arvokkaan paikan jo ennestään pienestä ryhmästä joka näin vähentää etulinjaan spawnaavia hyökkääjiä. Medicit ovat toivottava vaihtoehto.
Toki on teitä jotka vielä sinnikkäästi väittävät että reconilla on jotain taktista arvoa. Seikka miksi recon on pelissä johtuu 80 miljoonasta myydystä konsolista sekä siitä, että nykypelaaja ei enää ole eliittinörtti vaan lähestulkoon jokainen 10 – 50 vuotias. Tälle suurelle potentiaaliselle ostajaryhmälle on kaikille tarjottava jotai kivaa, oli kyseessä 4 tuntia kuukaudessa pelaava perheen iskä, taikka jokaisen perheen ylpeys, kofeiini boostattu räkäposki joka purkaa agressioitaan jokailta pyssyttelyareenalla. Hyökkääjille omasta basesta sniputtavat reconit ovat vain rasite.
Etulijassa lähitaistelukanuunalla varustettuina recon on jopa hyödyllinen, josta pääsemme ryhmän rakenteeseen.
Ryhmä
Koska savukranaatin lataus on hidasta täytyy ryhmässä olla kaksi assaultpelaajaa jotka ovat erikoistuneet jatkuvaan savuverhon levitykseen. Lähestyessä pommikohdetta alkaa savu hankaloittaa myös omaa ammuskelua, joten ryhmässä tulisi olla myös lähitaisteluun erikoistunut recon. Reconin päätehtävänä on pitää motionsensoreita savun seassa, tämä auttaa ryhmän muita jäseniä varautumaan savusta ilmestyviin vastustajiin. Tiheä savuseinämä yleensä myös ajaa puolustajat pieniin ryppäisiin jolloin motionsensoreiden avulla kranaatit on helppo kohdistaa mahdollisimman maukkaaseen paikkaan. Medicin rooli on tulituki sekä spawnpointtina oleminen, tästäsyystä medicin onkin hyvä olla hieman ryhmää jäljessä ja käyttää maastoa suojana aina mahdollisuuksien mukaan. Medic pelaajan yksi isoja porkkanoita ja makkarasämpylöitä on suuri frägimäärä, jonka kärjessä etenevät ja uhrautuvat assaultit mahdollistavat.
Diashow
Koska savugranaatin käytöllä voi kokemattomampi tehdä enemmän haittaa kuin hyötyä on seuraavassa kuvankaappauksia, sekä selitykset mitä savukranaateilla kyseisissä kuvissa on yritetty saada aikaan. Nyrkkisääntö on että savulla tulee hankaloittaa vastapelureita ei omia, joten pidetään se savu vihollisen niskassa.
http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/wauweli/1.jpg
Port valdez. Yksi vaikeimmista aloitus pätkistä, mutta tällä savukranaattien asettelulla pommeille eteneminen helpottuu huomattavasti. Savu luo tarpeeksi suojaa, että hyökkäävä ryhmä pääsee turvallisesti edessä olevan muurin luo. Savu myös auttaa pääsemään eroon siitä inhottavimmasta, eli spotista. Muurille päästyä on hetki huilattava, sekä täytettävä lippaat aseista. On myös suositeltavaa odottaa hetki, että muutkin joukkueesta pääsevät pommin lähettyville, tässä auttaa jos savumuuria pidetään jatkuvasti yllä.
http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/wauweli/2.jpg
White pass. Koko talon peittäminen savuun estää puolustajia näkemästä hyökkääjiä jolloin aloitusalueelta pommitalolle eteneminen helpottuu huomattavasti. Yleensä tällainen savu myös siirtää taistelut takapihalle jolloin kuvassa alemmalle pommille eteneminen on todella helppoa. Smoke, nade, go. Kyseisessä tilanteessa ryhmän päätavoite oli päästä talon takana olevia portaita pitkin toisenkerroksen pommille. Muu joukkue taistelee talon etuosassa vetäen näin puoleensa valtaosan puolustajista, ja näinollen parantaen taakse kiertävän ryhmän mahdollisuuksia.
http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/wauweli/3.jpg
Isla inocentes. Tämä pätkä on yksi hankalampia pelissä, jos puolustajat ovat aktiivisesti henkseleissä kiinni. Savumuurin sijoittelulla on pyritty estämään puolustajia näkemästä tielle jotapitkin pääjoukko etenee. Tämä myös auttaa bradleyn säilymistä taisteluissa mukana. Bradleyn tuoman tulituen turvin muu joukkue pääsee helposti etenemään pommeille. Kranaatin heitto edessä olevalle savuhyllylle tuo yleensä mukavasti makkaraa.
http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/wauweli/4.jpg
Valparaiso. Tämä pätkä on kuin tehty savun käyttöön, sekä puolustaessa, että hyökätessä. Kartan pätkä on kapea jolloin koko kartan levyisen savuseinän luonti on helppoa. Tämä savuseinä estää täydellisesti puolustajia näkemästä hyökkäävää joukuetta. Savuaseinää pidetään yllä ja bradley ajetaan antamaan tulitukea pommeille. Kakunpala.
http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/wauweli/5.jpg
Port valdez. Kun ryhmä on edennyt pommille, on pommin virityksen jälkeen vielä hetki suojeltava pommia ettei puolustajat pääse purkamaan pommia. Tämä savuasettelu kannattaa tehdä jos pommin läheisyyteen on päässyt enemmän kuin yksi ryhmä. Hyökkääjien on helppo ampua kaikki purkamista yrittävät puolustajat. Toinen tapa on peittää koko pommialue savuun ja väijyä purkajia aivan pommin lähettyvillä.
Tässä siis muutama vinkki taistelukentille. Savukranaateilla on myös muitakin käyttömahdollisuuksia, mutta ne saa jokainen keksiä ja löytää itse. Pelityyli kerää yleensä kiitosta, mutta myös megafrägääjiltä risuja. On kuitenkin muistettava että hyökkääjien tavoite on räjäyttää pommit eikä elvistellä frägeillä listan kärjessä.
Mammuttinen kirjoitelma, mutta toivottavasti edes hiukan parantaa pelailun tasoa.
MAINOS
MAINOS
1
23.10.2010 23:54
#1
E: etpäs antanut neuvoja paljon mitä pitää tehdä jos kyseinen taktiikka tulee vastaan :)...
24.10.2010 03:00
#2
24.10.2010 14:43
#3
E: etpäs antanut neuvoja paljon mitä pitää tehdä jos kyseinen taktiikka tulee vastaan :)...
No juu. Hyökkäyksen toimimattomuuteen törmää useemmin joten se nyt ensin alta pois. Tki on paljon vinkkejä puolustamiseenkin. Jospa niitä sitten seuraavaksi.
Team: [PG]
24.10.2010 20:46
#4
27.10.2010 16:43
#5
21.11.2010 13:40
#6
Tämä taktiikka toimii ja auttaa takuulla parantamaan hyökkääjien mahdollisuuksia.
Team: =WAR=
21.11.2010 16:31
#7
Itseä ärsyttää ihan sikana jos rush hyökkääjinä on puolet tai jopa enemmän snipereinä. Vastalauseena smoketan ne niin eivät tee sit mitään, vaihtakoot paikkaa saavat uuden savuverhon naamansa eteen.
21.11.2010 20:19
#8
Isla innosessa puollustajien viimmeisessä basessa jos savuttaa koko kukkulan niin koko sakki tulee avoimella esiin ja voi napsia nätisti kaikki vaikka melkein yksin. sit vielä jos on sniper lähellä savuverhoa niin tankilla ei tee mitään, snipareista puhumattakaan. Kohtuu kapee kohta josta on pakko kulkea, noin 4 smokella saa koko kukkulan savuun. Viimmeksi kuin demonstroin niin molemmat puolet itki ja lopussa joku saattoi tajuta et yksikään hyökkääjä ei päässyt ojaa pidemmäs ^^ Toimii myös ekassa basessa jos kukkulan smokettaa niin snipereillä ei tee mitään.
Itseä ärsyttää ihan sikana jos rush hyökkääjinä on puolet tai jopa enemmän snipereinä. Vastalauseena smoketan ne niin eivät tee sit mitään, vaihtakoot paikkaa saavat uuden savuverhon naamansa eteen.
Itse juuri isla mapissa snipeän ja sanottakoon, että jos savua näen niin vaihdan melkein heti engineeriin ja koukkaan oikeasta tai vasemmasta sivustasta kun teillä on smoke "suojana". Siinä pääsee heti teidän selkään jolloin on koko oma squadi siellä piikkinä perseessä. :D
Ei mitään hyvä opas oli ja screenshotit toivat mukavaa neuvoa lisäksi. Mietitytti vähän se, että kuka pelaa pelejä noin tosissaan vain voitto mielessä? Minua ei ainakaan yhtään harmita vaikka oma tiimi häviäisi ja scoret olisi päin persettä. Pääasia että on ollut ihan mukava pelailla. Nämä vinkit käy toki vähän vakavampaan pelaamiseen ja jos on oma claani niin onhan se ihan ok jotain tollasia taktiikkoja hioa. Publallahan on ihan turha yksin koittaa tiimin eduksi pelata, koska muut istuu reconilla pusikossa.
Team: =WAR=
21.11.2010 21:58
#9
Isla innosessa puollustajien viimmeisessä basessa jos savuttaa koko kukkulan niin koko sakki tulee avoimella esiin ja voi napsia nätisti kaikki vaikka melkein yksin. sit vielä jos on sniper lähellä savuverhoa niin tankilla ei tee mitään, snipareista puhumattakaan. Kohtuu kapee kohta josta on pakko kulkea, noin 4 smokella saa koko kukkulan savuun. Viimmeksi kuin demonstroin niin molemmat puolet itki ja lopussa joku saattoi tajuta et yksikään hyökkääjä ei päässyt ojaa pidemmäs ^^ Toimii myös ekassa basessa jos kukkulan smokettaa niin snipereillä ei tee mitään.
Itseä ärsyttää ihan sikana jos rush hyökkääjinä on puolet tai jopa enemmän snipereinä. Vastalauseena smoketan ne niin eivät tee sit mitään, vaihtakoot paikkaa saavat uuden savuverhon naamansa eteen.
Itse juuri isla mapissa snipeän ja sanottakoon, että jos savua näen niin vaihdan melkein heti engineeriin ja koukkaan oikeasta tai vasemmasta sivustasta kun teillä on smoke "suojana". Siinä pääsee heti teidän selkään jolloin on koko oma squadi siellä piikkinä perseessä. :D
Ei mitään hyvä opas oli ja screenshotit toivat mukavaa neuvoa lisäksi. Mietitytti vähän se, että kuka pelaa pelejä noin tosissaan vain voitto mielessä? Minua ei ainakaan yhtään harmita vaikka oma tiimi häviäisi ja scoret olisi päin persettä. Pääasia että on ollut ihan mukava pelailla. Nämä vinkit käy toki vähän vakavampaan pelaamiseen ja jos on oma claani niin onhan se ihan ok jotain tollasia taktiikkoja hioa. Publallahan on ihan turha yksin koittaa tiimin eduksi pelata, koska muut istuu reconilla pusikossa.
Jos tarkoitat viimmeistä basea islassa niin sinne ei pääse koukkaamaan muulla kuin blackhawk helikopterilla ja sitä ei enää siinä vaiheessa erää saa muuta kuin jos on onnistunut säilyttämään edellisestä kohdasta. Siinä on vuoren rinne eka ylös ja sit jyrkästi alas mistä laskeudutaan jo baseen molemmin puolen jyrkät vuoren reunat estää koukkaamisen.
Jos taas ekaa kohtaa niin sehän on täys saari joten siinä ei smoke autakkaan muuta kuin poistaa snipat käytöstä.
Team: [KG]
21.11.2010 22:08
#10
On hyvin turhauttavaa bublalla luoda savuverhoja ja rushia mälli tatissa jos muut vaan kyykkivät riukuruikulilla kiikarinsa kanssa tjsp. Jos itse sorrun Snipuun (mitä teen 0,001%) peleistäni teen sen kyllä juuri toivomallasi tavalla. -Kiikari on tarkoitettu tiedustelemaan ja ne jalat juoksemaan eteenpäin + se ihana pistooli vyökotelossa luulisi kuumottelevan kivasti taidonnäytteiden toivossa.
Pitää myös tähän mainita se että nimenomaan se savunaatti on tärkein ja ainoa ase kyykkivää recon porukkaa vastaan. Ilman WH,ta ei savun läpi ole niin helppo vetää hardcorekillejä.
Seuraavan kirjoitelman voisit tehdä nännittäjistä ja huonoista kopukuskeista :)
Kiitos vielä tästä BOM!
Team: |CPPP|
06.12.2010 08:40
#11
Ei mitään hyvä opas oli ja screenshotit toivat mukavaa neuvoa lisäksi. Mietitytti vähän se, että kuka pelaa pelejä noin tosissaan vain voitto mielessä? Minua ei ainakaan yhtään harmita vaikka oma tiimi häviäisi ja scoret olisi päin persettä. Pääasia että on ollut ihan mukava pelailla. Nämä vinkit käy toki vähän vakavampaan pelaamiseen ja jos on oma claani niin onhan se ihan ok jotain tollasia taktiikkoja hioa. Publallahan on ihan turha yksin koittaa tiimin eduksi pelata, koska muut istuu reconilla pusikossa.
Sehän siinä on, sun pitää saada tiimi mukaan smokettamiseen, kuten mä sain ne Islan vikassa pätkässä, kun ei olis muuten edenny pätkääkään. :) Ja siis onhan se kiva pelata taktisesti, jos puhut squad chatissa kavereille, että "ota medic ja seuraa", tms. Kyllä ne tulee "mukaan", kunhan ne ovat jotain, jotka puhuu enkkua. ;D
ps. Oli ihan hyödyllinen teksti, tosin kaikki nämä ovat "itsestään selviä", mutta kun joku ne näin sanoo, niitä saattaa joskus jo alkaa käyttämään. :P
Edit: Nykyään mä pelaa pelkästään reconilla, tosin mä en kyki, vaan mä oon se, joka on virittämässä pommeja mun SV-98:n kanssa. :) (Quick ja no-scope FTW!!!) Tai sitten G3:n kanssa (törkeen hyvä nykyään), ja tietysti motion sensori pomppimassa jossain nurkassa aina. Niitäkään sniput eivät osaa tai vaivaudu heittelemään, vaikka siihen olisi mahdollisuus... Kyllä mä ymmärrän että ne oman basen sniput ei niitä heittele, mutta kyllä monet menee haulikolla ja snipulla esim, mutta eivät heittele motion sensoreita.
06.12.2010 11:34
#12
06.12.2010 12:59
#13
Isla innosessa puollustajien viimmeisessä basessa jos savuttaa koko kukkulan niin koko sakki tulee avoimella esiin ja voi napsia nätisti kaikki vaikka melkein yksin. sit vielä jos on sniper lähellä savuverhoa niin tankilla ei tee mitään, snipareista puhumattakaan. Kohtuu kapee kohta josta on pakko kulkea, noin 4 smokella saa koko kukkulan savuun. Viimmeksi kuin demonstroin niin molemmat puolet itki ja lopussa joku saattoi tajuta et yksikään hyökkääjä ei päässyt ojaa pidemmäs ^^ Toimii myös ekassa basessa jos kukkulan smokettaa niin snipereillä ei tee mitään.
Itseä ärsyttää ihan sikana jos rush hyökkääjinä on puolet tai jopa enemmän snipereinä. Vastalauseena smoketan ne niin eivät tee sit mitään, vaihtakoot paikkaa saavat uuden savuverhon naamansa eteen.
Itse juuri isla mapissa snipeän ja sanottakoon, että jos savua näen niin vaihdan melkein heti engineeriin ja koukkaan oikeasta tai vasemmasta sivustasta kun teillä on smoke "suojana". Siinä pääsee heti teidän selkään jolloin on koko oma squadi siellä piikkinä perseessä. :D
Ei mitään hyvä opas oli ja screenshotit toivat mukavaa neuvoa lisäksi. Mietitytti vähän se, että kuka pelaa pelejä noin tosissaan vain voitto mielessä? Minua ei ainakaan yhtään harmita vaikka oma tiimi häviäisi ja scoret olisi päin persettä. Pääasia että on ollut ihan mukava pelailla. Nämä vinkit käy toki vähän vakavampaan pelaamiseen ja jos on oma claani niin onhan se ihan ok jotain tollasia taktiikkoja hioa. Publallahan on ihan turha yksin koittaa tiimin eduksi pelata, koska muut istuu reconilla pusikossa.
Jos tarkoitat viimmeistä basea islassa niin sinne ei pääse koukkaamaan muulla kuin blackhawk helikopterilla ja sitä ei enää siinä vaiheessa erää saa muuta kuin jos on onnistunut säilyttämään edellisestä kohdasta. Siinä on vuoren rinne eka ylös ja sit jyrkästi alas mistä laskeudutaan jo baseen molemmin puolen jyrkät vuoren reunat estää koukkaamisen.
Jos taas ekaa kohtaa niin sehän on täys saari joten siinä ei smoke autakkaan muuta kuin poistaa snipat käytöstä.
Joo tosiaan sitä viimestä basea meinasin. Siinä kukkulan harjalla on aina muutama kaveri vastassa, mutta kun ne saa ammuttua niin todella helposti pääsee sinne viimeseen baseen. Yleensä sitä vasenta laitaa pääsee helpommin. Siinä on sellanen pieni oja jossa voi huilia hetken jonka jälkeen juoksee aitojen taakse jonne puolustajat ei tajuu ikinä kattoo. Sieltä aidan takaa saa yleensä pöllittyä puolustajien hind-kopterin mikäli paikalla tai ammuttua sitä alas tracer/rpg:llä.
30.12.2010 22:00
#14
Korkeintaan Vietnamissa olen jotain ehkä pientä co-operaatiota ollut huomaavinani kun siinä ei kovin kauaa päättömänä kanana heilumisella hengissä pysy.
Tuo savun kylväminenkin vähän 2-piippunen juttu, liiallisuuksiin siinäkin voi mennä ja voi helposti tulla fudut servulta jostain smoke spammista tai vastaavasta kun sakki alkaa itkemään.
01.01.2011 15:26
#15
Ja jos servulta fudut tulee smoken takia niin ei kun vain parempaa moista toista etsimään.
1