GTA V:n pelimaailma on laajempi kuin GTA IV:n, GTA: San Andreasin ja Red Dead Redemptionin vastaavat yhteensä. Taustatyöhön ja kartan luomiseen uponnut aika lasketaan tuhansissa tunneissa, mutta se myös näkyy pelikokemuksessa. Tutkittavaa ja tehtävää riittää niin runsaasti, että pelattavaa on Rockstar Gamesin perustajan Dan Houserin mukaan sadaksi tunniksi.
Kehitystiimi vietti pelkästään Los Angelesissa yli kolme kuukautta kartoittaen peliin sopivia kohteita, kokemuksia ja henkilötarinoita. Ideoita haettiin FBI-agenteilta, kokeneilta mafian jäseniltä, katujengiläisiltä ja jopa vankilasta.
Kysyttäessä GTA:n kääntämisestä TV-sarjaksi tai elokuvaksi, vastasi Houser ajatuksen olevan hyvä, mutta epäili, ettei niin tule koskaan tapahtumaan. Kaksituntinen elokuva tai edes kaksitoista tuntia pitkä tv-sarja ei olisi riittävästi GTA:lle. Miten 100 tuntia voi kutistaa kymmenesosaan menettämättä mitään oleellista?
The Guardianin haastattelu
Kehitystiimi vietti pelkästään Los Angelesissa yli kolme kuukautta kartoittaen peliin sopivia kohteita, kokemuksia ja henkilötarinoita. Ideoita haettiin FBI-agenteilta, kokeneilta mafian jäseniltä, katujengiläisiltä ja jopa vankilasta.
Kysyttäessä GTA:n kääntämisestä TV-sarjaksi tai elokuvaksi, vastasi Houser ajatuksen olevan hyvä, mutta epäili, ettei niin tule koskaan tapahtumaan. Kaksituntinen elokuva tai edes kaksitoista tuntia pitkä tv-sarja ei olisi riittävästi GTA:lle. Miten 100 tuntia voi kutistaa kymmenesosaan menettämättä mitään oleellista?
We've got this big open-world experience that's 100 hours long, and that gives players control over what they do, what they see, and how they see it. A world where you can do everything from rob a bank to take a yoga lesson to watch TV, all in your own time.
The Guardianin haastattelu
MAINOS
MAINOS
1
07.09.2013 18:09
#1
1