Battlefield: Bad Company 2:ta enemmän pelanneet tietävät, että pelin rankit ja unlockit ovat melko nopeasti aukaistuina, minkä jälkeen varsinaista tavoiteltavaa ei ole enää juuri jäljellä. Kaikkia unlockit eivät jaksa kiinnostaa, mutta monelle ne ovat suuri motivaation lähde.
Ehkäpä juuri motivaation ylläpitämisen vuoksi Battlefield 3:ssa tulee tavoiteltavaa riittämään enemmän kuin yhdessäkään aikaisemmassa Battlefield-pelissä. DICE:n tiimiin on erikseen palkattu henkilöitä varmistamaan, että pelissä riittää tekemistä vielä kahden vuodenkin päästä. Suunnittelijat ovat ahkeroineet unlockeja kymmenkertaisesti Bad Company 2:een verrattuna.
Valtavalla määrällä erilaista avattavaa luodaan laajoja kustomointimahdollisuuksia, joita hyödyntämällä jokainen pelaaja saa aseluokastaan haluamansa kaltaisen. Elvytystaidosta piittaamaton Assault voi ottaa Medkitin sijasta käyttöönsä kranaatinheittimen, josta on hyökkäyksen kannalta selvästi enemmän apua. Eivätkä avattavat ominaisuudet rajoitu vain aseluokkiin, vaan jokaiselle kulkuneuvolle on monihaarainen unlock-puu, jolla laitteen toimivuutta saa säädeltyä kunkin tilanteen mukaan.
Tavanomaiseen tapaan pelaaja palkitaan erinäisistä suorituksilla mitaleilla, nauhoilla tai ansiomerkeillä. Erinomaisuuttaan voi osoittaa taidolla, sitoutumisella sekä tiimipelaamisella ja kaikki palkinnot on suunniteltu siten, että suorittaessaan niitä pelaaja tulee vaivihkaa silti toimineeksi tiiminsä hyväksi.
Pelaajat luokitellaan rankeilla, joka on karkea vastine pelissä edistymiselle. Korkeammalla arvoasteikossa oleva ei välttämättä ole taitavampi mutta todennäköisesti kokeneempi. Viimeisen rankin jälkeenkin tekemistä tulee riittämään uusien ansiomerkkien, Service Starien vuoksi. Niistä ensimmäisenkin saaminen on jo suoritus ja mikä pahinta - tai parasta - tähtiä on yhteensä 100. Tähtiä kerätään asetaidoissa, kulkuneuvoille, aseluokalle ja kokonaisrankille.
Suunnittelufilosofia palkitsee samojen laitteiden käyttäjiä. Keräämällä pisteitä aseella X, saa lisää unlockeja juuri sille aseelle. Vastaavasti käy aseluokkien ja kulkuneuvojen kanssa.
Battleblogissa todetaan vielä lopuksi, että pelityylistä riippumatta ei ole ollut parempaa hetkeä olla Battlefield-pelaaja kuin nyt.
Lähde
Ehkäpä juuri motivaation ylläpitämisen vuoksi Battlefield 3:ssa tulee tavoiteltavaa riittämään enemmän kuin yhdessäkään aikaisemmassa Battlefield-pelissä. DICE:n tiimiin on erikseen palkattu henkilöitä varmistamaan, että pelissä riittää tekemistä vielä kahden vuodenkin päästä. Suunnittelijat ovat ahkeroineet unlockeja kymmenkertaisesti Bad Company 2:een verrattuna.
Valtavalla määrällä erilaista avattavaa luodaan laajoja kustomointimahdollisuuksia, joita hyödyntämällä jokainen pelaaja saa aseluokastaan haluamansa kaltaisen. Elvytystaidosta piittaamaton Assault voi ottaa Medkitin sijasta käyttöönsä kranaatinheittimen, josta on hyökkäyksen kannalta selvästi enemmän apua. Eivätkä avattavat ominaisuudet rajoitu vain aseluokkiin, vaan jokaiselle kulkuneuvolle on monihaarainen unlock-puu, jolla laitteen toimivuutta saa säädeltyä kunkin tilanteen mukaan.
Tavanomaiseen tapaan pelaaja palkitaan erinäisistä suorituksilla mitaleilla, nauhoilla tai ansiomerkeillä. Erinomaisuuttaan voi osoittaa taidolla, sitoutumisella sekä tiimipelaamisella ja kaikki palkinnot on suunniteltu siten, että suorittaessaan niitä pelaaja tulee vaivihkaa silti toimineeksi tiiminsä hyväksi.
Pelaajat luokitellaan rankeilla, joka on karkea vastine pelissä edistymiselle. Korkeammalla arvoasteikossa oleva ei välttämättä ole taitavampi mutta todennäköisesti kokeneempi. Viimeisen rankin jälkeenkin tekemistä tulee riittämään uusien ansiomerkkien, Service Starien vuoksi. Niistä ensimmäisenkin saaminen on jo suoritus ja mikä pahinta - tai parasta - tähtiä on yhteensä 100. Tähtiä kerätään asetaidoissa, kulkuneuvoille, aseluokalle ja kokonaisrankille.
Suunnittelufilosofia palkitsee samojen laitteiden käyttäjiä. Keräämällä pisteitä aseella X, saa lisää unlockeja juuri sille aseelle. Vastaavasti käy aseluokkien ja kulkuneuvojen kanssa.
Battleblogissa todetaan vielä lopuksi, että pelityylistä riippumatta ei ole ollut parempaa hetkeä olla Battlefield-pelaaja kuin nyt.
Lähde
MAINOS
MAINOS
<<12>>
06.08.2011 16:35
#1
Team: Z-Partio
06.08.2011 16:37
#2
En tiedä lämmittääkö tää ny hirveesti, peliin lisätty vaan ihan tolkuton määrä avattavaa. Vähemmän avattavaa ja rankkien nostaminen kestämään vaan huomattavasti kauemmin. Näyttäisi taas ruutun kilahtavan joka pelisessiolla hirveä määrä roskaa ja määrällä korvataan laatua. Ei näin. BF2:sta yli 800h publalla pelattuna ja silti puuttuu killuttimia.
Vähän samaa mieltä. Luultavasti tulee vaikuttamaan Battlefield 3 -kilpapelaamiseenkin jollain tavalla. Toisaalta rankkeja nyt sais olla vaikka maailman tappiin, kunhan itse peli säilyis kaikille samana ja tasapuolisena vaikka rankista 10 to n asti.
06.08.2011 16:45
#3
En tiedä lämmittääkö tää ny hirveesti, peliin lisätty vaan ihan tolkuton määrä avattavaa. Vähemmän avattavaa ja rankkien nostaminen kestämään vaan huomattavasti kauemmin. Näyttäisi taas ruutun kilahtavan joka pelisessiolla hirveä määrä roskaa ja määrällä korvataan laatua. Ei näin. BF2:sta yli 800h publalla pelattuna ja silti puuttuu killuttimia.
Joillain on elämä eikä kuluta yhteen peliin useita satoja tunteja. BF2 vaati aivan sairasta omistautumista pelaamiselle että sai mitään killuttimia.
06.08.2011 17:10
#4
06.08.2011 17:19
#5
06.08.2011 17:23
#6
Team: |CPPP|
06.08.2011 17:44
#7
06.08.2011 17:46
#8
06.08.2011 17:49
#9
06.08.2011 18:58
#10
En tiedä lämmittääkö tää ny hirveesti, peliin lisätty vaan ihan tolkuton määrä avattavaa. Vähemmän avattavaa ja rankkien nostaminen kestämään vaan huomattavasti kauemmin. Näyttäisi taas ruutun kilahtavan joka pelisessiolla hirveä määrä roskaa ja määrällä korvataan laatua. Ei näin. BF2:sta yli 800h publalla pelattuna ja silti puuttuu killuttimia.
meikä tykkää määrästä. sitäpaitsi "moneksi vuodeks avattavaa" kuulostaa siltä että laatuakin mahtuu mukaan.
molempi parempi.
Team: |CPPP|
06.08.2011 19:07
#11
Jos tämä on samanlainen kuin BF2:sen rankki ja ansiomerkit, niin olen tyytyväinen. BC2:sessa kaiken saavutti liian aikaisin.
Saanko kysyä mielipiteen CoD4:n unlockeista? Ovatko ne sopivan nopeita? Minusta niihin kuluu ihan yhtä paljon aikaa kuin BC2:nkin unlockeihin, jos siis ei oteta huomioon CoDin camoja... jotka ovat melko turhia.
06.08.2011 19:08
#12
Sinne meni medicit...
06.08.2011 19:40
#13
06.08.2011 19:59
#14
"Elvytystaidosta piittaamaton Assault voi ottaa Medkitin sijasta käyttöönsä kranaatinheittimen, josta on hyökkäyksen kannalta selvästi enemmän apua."
Sinne meni medicit...
Nojaa... medicillä on kaikista helpoin saada pisteitä ja kaiken lisäksi ehkä eniten hyötyä joukkueelle(ja itselle myös, helppo antaa itselle healttia...) tehtävien suorittamisen lomassa...
06.08.2011 20:26
#15
06.08.2011 21:21
#16
se nadeheitin oli alphassakin, ja sen verran voin alpha sopimusta rikkoa ja kertoa että harva sillä paskalla jaksaa kovinkauaa ampua...
Itse ainakin pidin siitä, tosin se olisi saanut olla aseen alla kiinni, eikä mikään erillinen ase/gadgetti. (M320 oli sen nimi)
06.08.2011 21:48
#17
Team: |CPPP|
06.08.2011 22:02
#18
"Elvytystaidosta piittaamaton Assault voi ottaa Medkitin sijasta käyttöönsä kranaatinheittimen, josta on hyökkäyksen kannalta selvästi enemmän apua."
Sinne meni medicit...
Nojaa... medicillä on kaikista helpoin saada pisteitä ja kaiken lisäksi ehkä eniten hyötyä joukkueelle(ja itselle myös, helppo antaa itselle healttia...) tehtävien suorittamisen lomassa...
Ja kaikista helpoin tapa vituttaa kanssapelaajia, on reviveillä niitä vastustajien eteen ilman ammuksia. *evil*
06.08.2011 23:50
#19
07.08.2011 00:26
#20
"Elvytystaidosta piittaamaton Assault voi ottaa Medkitin sijasta käyttöönsä kranaatinheittimen, josta on hyökkäyksen kannalta selvästi enemmän apua."
Sinne meni medicit...
Nojaa... medicillä on kaikista helpoin saada pisteitä ja kaiken lisäksi ehkä eniten hyötyä joukkueelle(ja itselle myös, helppo antaa itselle healttia...) tehtävien suorittamisen lomassa...
Ja kaikista helpoin tapa vituttaa kanssapelaajia, on reviveillä niitä vastustajien eteen ilman ammuksia. *evil*
<<12>>