BFHQ.se kävi taannoin DICE:n luona piipahtamassa ja kokeilemassa Battlefield 1943:a. Reissulta saatiin ensin nippu valokuvia ja nyt myös viimein enemmän kertovat ensikokemukset viiden eri pelaajan kirjoittamana. Yhteenvetona ennakoista voi sanoa, että kaikki pitivät peliä onnistuneena. Tuntuma muistuttaa eniten BF1942:sta, kontrollit ovat tutut Bad Companysta ja äänet sekä grafiikat ovat laadukkaita.
Paljastuksien osalta kerrottavaa sitten riittääkin, joten listasin uudet Battlefield 1943:a koskevat asiat alta löytyvään luetteloon. Ennen sitä mainittakoon toinen asia mikä selvisi reissun yhteydessä; Battlefield 2:n ja 2142:n seuraavan päivityksen betatestin on määrä alkaa kuluvan kuun aikana.
Lue ennakko - mukana paljon kuvia
Paljastuksien osalta kerrottavaa sitten riittääkin, joten listasin uudet Battlefield 1943:a koskevat asiat alta löytyvään luetteloon. Ennen sitä mainittakoon toinen asia mikä selvisi reissun yhteydessä; Battlefield 2:n ja 2142:n seuraavan päivityksen betatestin on määrä alkaa kuluvan kuun aikana.
- Maksimipelaajamäärää ei ole vielä päätetty PC:n osalta. Peli kuitenkin toimii loistavasti 24 pelaajalla konsoleilla
- Tuntumaa on viilattu paljon BF1942:n suuntaan sekä "vakavammaksi"
- PC-versio ei ole huono konsolikäännös vaan täysin ehta, itsenäinen pelinsä
- Myöskin kulkuneuvojen ajettavuutta on parannettu; mm. käsijarrukäännös on mahdollista
- Pelistä löytyy klaanituki niin konsoleilta kuin PC:ltäkin. PC:n osalta selvyyttä toteutuksesta ei vielä ole, konsoleilla klaanimatsien pelaaminen tapahtuu seuraavasti:
- Pelaajat kutsuvat klaanikaverinsa yksitellen samalle palvelimelle, kunnes molemmat klaanit ovat paikalla
- Kukin pelaaja voi kutsua kavereitaan (=klaanin jäseniä)
- Palvelimen tilaa pystyy hallitsemaan, joten esimerkiksi kierros on helppoa aloittaa alusta
- DICE/EA hostaa palvelimet konsoleilla, PC:n osalta asiaa ei ole vielä päätetty
- Squadeissa voi spawnata kenen tahansa luo, ei vain squadin johtajan
- PC-version huijauksen esto tapahtuu PunkBusterin tai vastaavan ohjelman avulla
- Ammukset kulkevat suoraan; rekyyli on suuri
- Idlaavat pelaajat potkitaan automaattisesti pihalle
- Hahmot eivät ole piirrosmaisia kuten Heroesissa, vaikka trailerista sellaisen kuvan saikin
- Peliin ei ole tulossa modien tai karttojen tekemiseen suunnattua ohjelmaa
- Parhaimmillaan pelin parissa on työskennellyt 15 henkilöä, kun aluksi heitä oli vain kolme
- Oli aivan aluksi vain tekniikkatesti Frostbiteä varten
Lue ennakko - mukana paljon kuvia
MAINOS
MAINOS
1
08.04.2009 17:45
#1
08.04.2009 17:49
#2
Team: sgc|, Sotapeli
08.04.2009 17:51
#3
Team: Croc*
08.04.2009 18:00
#4
Mitäs toi käytännössä tarkoittaa, onko poikkeavuutta mm. muihin bf peleihin?
08.04.2009 18:15
#5
Mitäs toi käytännössä tarkoittaa, onko poikkeavuutta mm. muihin bf peleihin?
En tiedä tarkalleen, mutta olihan siitä jo aikaisemmin puhetta että ammusten radat lasketaan eri tavalla, jottei se olisi niin tuuripeliä.
Btw, oli näköjään linkki unohtunu, joten lisäsin sen tuohon uutisen loppuun :P
08.04.2009 18:43
#6
Mitäs toi käytännössä tarkoittaa, onko poikkeavuutta mm. muihin bf peleihin?
Oiskohan samantyylinen kuin AA:ssa, eli panokset ei leviä randomisti vaan menee aina sinne minne aseen piippu osoittaa, mutta potkii paljon.
Team: {Kßß}
08.04.2009 18:43
#7
Hohhoijaa, olin jo unohtanu koko betatestin ja menettän toivon koko päivityksee ku ei oo sieltäkää puolelt vähää aikaa mitää kuulun.
Team: Croc*
08.04.2009 20:09
#8
Mitäs toi käytännössä tarkoittaa, onko poikkeavuutta mm. muihin bf peleihin?
Oiskohan samantyylinen kuin AA:ssa, eli panokset ei leviä randomisti vaan menee aina sinne minne aseen piippu osoittaa, mutta potkii paljon.
Toivoisin kyllä, että rekyyli olisi kuin cs:ssä, eli kudit menevet joka nännityksellä samaan kohtaan, jos tähtäintä siirtelee oikein.
Team: [LB]
09.04.2009 16:53
#9
Mitäs toi käytännössä tarkoittaa, onko poikkeavuutta mm. muihin bf peleihin?
Oiskohan samantyylinen kuin AA:ssa, eli panokset ei leviä randomisti vaan menee aina sinne minne aseen piippu osoittaa, mutta potkii paljon.
Toivoisin kyllä, että rekyyli olisi kuin cs:ssä, eli kudit menevet joka nännityksellä samaan kohtaan, jos tähtäintä siirtelee oikein.
Ei semmosta tu koskaa EA:n peleihi, koska se vois olla vaikka jopa iha oikeestikki toimiva formaatti :|
09.04.2009 22:08
#10
10.04.2009 22:58
#11
Täähän peli on ihan saman tyylinen peli kun BF heroes.
Toki se on värimaailmaltaan sama kun on vaaleansinistä ja vihreää paljon, ja on tässä paljon samankaltaisia juttuja kuten loputtomat ammukset, mutta en kyllä sanoisi ihan samantyyliseksi.
Team: [SWAT]
12.04.2009 20:33
#12
Täähän peli on ihan saman tyylinen peli kun BF heroes.
No onpa hyvä kun sä sen jo näin ennakolta tiedät. Kuten sanottiin, niistä hahmoista ei tule piirrostyylisiä kuin Heroesissa, vaikka se tosiaan siltä näyttää.
PS. Ei ainakaan 'Tää pelihän' eikä 'täähän peli'?
13.04.2009 11:09
#13
Vai?
14.04.2009 03:58
#14
14.04.2009 09:33
#15
Vaikuttaa todella kehnolta tekeleeltä. Hyh. Hirveää.
Niinpä. Ei muuta hyvää kuin grafiikat. Hyhhyh.
Team: [PG]
14.04.2009 15:12
#16
Team: [YMFO]
14.04.2009 15:23
#17
15.04.2009 07:55
#18
Mistä te pennut voitte vielä tietää et onko se hyvä vai paska! Arvostelkaa sitten kun tekele on ensin ilmestynyt.
Sanoin että VAIKUTTAA paskalle. VOI olla hyvä mutta tässä vaiheessa VAIKUTTAA paskalle. Joko papalla rupeaa aivot lahoamaan kun ei tajua sanan merkitystä?
15.04.2009 09:06
#19
Mistä te pennut voitte vielä tietää et onko se hyvä vai paska! Arvostelkaa sitten kun tekele on ensin ilmestynyt.
Sanoin että VAIKUTTAA paskalle. VOI olla hyvä mutta tässä vaiheessa VAIKUTTAA paskalle. Joko papalla rupeaa aivot lahoamaan kun ei tajua sanan merkitystä?
On se jännä kun porukat haukkuu peli ihan pystyyn ILMAN mitään perusteluja...
Tässä vielä suora lainaus näitten foorumien ohjeista
"Perustele kantasi, kun kerrot mielipiteesi. Pysy myös alkuperäisessä asiassa. Esim "tää on ihan jaskaa" ei ole hyväksyttävä."
1