Amerikkalainen IGN-sivusto on saanut haastateltavakseen Treyarchin David Vonderhaarin, jonka tittelinä firmassa on Multiplayer Design Director. Haastattelussa David kertoo ainakin allekirjoittaneelle uutta tietoa miten pelien aseet tasapainotetaan ja kuinka paljon työtä se vaatii.
He ovat esimerkiksi tehneet yksin- ja moninpeleille omat ampumaradat, joilla he voivat viritellä aseitaan paremmiksi sekä todeta miltä aseet näyttävät erinäköisten sotilaiden käsissä. Lisäksi he käyttävät tekoälybottia nimeltä Larry, joka kerää tietoja kuinka paljon tuli käsivarteen osumia ja miltä matkalta ne tulivat.
Lähde
He ovat esimerkiksi tehneet yksin- ja moninpeleille omat ampumaradat, joilla he voivat viritellä aseitaan paremmiksi sekä todeta miltä aseet näyttävät erinäköisten sotilaiden käsissä. Lisäksi he käyttävät tekoälybottia nimeltä Larry, joka kerää tietoja kuinka paljon tuli käsivarteen osumia ja miltä matkalta ne tulivat.
Lähde
MAINOS
MAINOS
1
02.11.2008 19:20
#1
mitä se meinaa? :)
02.11.2008 19:42
#2
aseet tasapainoitetaan?
mitä se meinaa? :)
Tarkoittaa sitä, että aseet ovat tasaveroisia toisiinsa nähden. Ettei tulisi tilannetta, jossa kaikki käyttävät yhtä ja samaa asetta sen ylivertaisuuden vuoksi. Selvensikö?
02.11.2008 20:02
#3
02.11.2008 20:23
#4
Tällä hetkellä Thompson tai Mp40 ovat aikas ylivoimaisen oloisia, koska tarkkuutta riittää siinä missä kiväärissäkin ja tehoa on kohtuullisesti. Pitkän matkan tehoja kun pistävät vähän alaspäin tai tarkuuttaa, niin aletaan olla lähellä. Sama koskee myös muutami muita aseita, kuten 357magnum:a joka voittaa tehoissaan BAR:n, eikä tekisi pahaa jos Stg44 tehoja hieman nostettaisiin, sillä nykyiseltään 10 pistettä Thompsonia tehottomampana ei sillä juuri juhlita, kun pitkän matkan tarkuudessa ei juuri eroa ole.
Kerrankin hyvältä vaikuttavia uutisia, mutta niinhän sitä on ennenkin luvattu vaikka mitä...
03.11.2008 19:19
#5
03.11.2008 20:32
#6
Enkä paljoa puhuisi oikeista tekijöistä, sillä yhtälailla CoD4:ssa aseiden tehot olivat jo perseellään ja silti sen on tehnyt "se oikea" pelintekijä, joka yritti jo silloin keksiä CoD:a uudelleen ja nykyinen CoD:WaW on vain WW2-modi käytännössä. Hieman huvittaa esimerkiksi kasapanos, joka on käytännössä C4 uusilla skineillä, eikä enään UO:n kaltainen heittosalkku, aseisiin on saatavilla "red dot"(Aperture) tai "Acog" (Telescopic)... Edelleen askel taaksepäin olisi askel eteenpäin, ainakin PC puolella.
04.11.2008 12:10
#7
E: ainakin näyttää olevan pari "large" mappia ja pienemmätkin on näköjään isompia kun CoD4..
04.11.2008 15:27
#8
E, typot
05.11.2008 00:07
#9
Täysin samaa mieltä Datamursun kanssa. Olisi voinut edes vähän tehdä enemmän hommia noitten aseiden, äänien ja attachmenttien kanssa sun muiden. UUdet nimet ja skinit vaan laitettu. Laiskuutta sanon minä.
E: ainakin näyttää olevan pari "large" mappia ja pienemmätkin on näköjään isompia kun CoD4..
Nuo betan mapit ovat kyllä aivan naurettavan pieniä.
05.11.2008 10:08
#10
1