Laitteistovaatimukset Käyttöjärjestelmä: Windows® Vista / XP / 7 Prosessori: Intel Core 2 Duo E6600 / AMD Phenom X3 8750 tai parempi Muisti: 2 GB Näytönohjain: Shader 3.0 tai parempi 256MB NVIDIA GeForce 8600GT / ATI Radeon X1950Pro tai parempi DirectX: Microsoft DirectX(R) 9.0c Kiintolevy: 12 GB vapaata tilaa Internet: Internetyhteys aktivointia varten Testilaitteisto - PC: Käyttöjärjestelmä: Windows 7 64-Bit Prosessori: Intel i5 750 Muisti: 4 GB Näytönohjain: ATI Radeon HD 5770 Äänikortti: Creative X-Fi Extreme Gamer |
Yksinpeli
Call of Duty: Black Ops jatkaa Modern Warfare 2:n näyttämää tietä eeppisen tarinan suhteen, sillä itse tarina ja juoni ovat parempia kuin monessa saman mittakaavan elokuvassa. Ensimmäistä kertaa pitkään aikaan allekirjoittanut oli jopa yllättynyt juonenkäänteistä yksinpelissä. Myös tarinan kerrontatapa on ovelasti toteutettu, antaen mahdollisuuden hyvin monipuolisiin tehtäviin.
Eikä mahdollisuutta jätetty käyttämättä, sillä Black Ops pursuaa toimintaa laidasta laitaan. Useimmat tehtävät ovat kuitenkin pelisarjasta ennenkin tuttuja, joten mitään mullistavaa ei yksinpelissä pääse kokemaan. Jo ennen julkaisua hypetetty helikopterin lentäminen on toteutettu tyydyttävästi, mutta parantamistakin siinä löytyisi rutkasti. Tämä kuvastaakin yksinpelin tehtävien linjaa, jossa tehtävät ovat monipuolisia, mutta niiden toteutusta ei olla mietitty loppuun saakka. Pelaajana ei pääsekään aivan fantastisiin taistelutunnelmiin, mutta pelikokemus on silti taattua Call of Duty -laatua.
Taisteluympäristöt ja maisemat ovat nykypelin standardien mukaisesti hyvin komeat. Niin kaupunkimaisemissa, kuin viidakon temmellyksessäkin puitteet ovat luonnollisen näköisiä ja parhaimmillaan jopa kauniita. Valitettavasti mitään uutta ei ole talvikarttoihin saatu, joten allekirjoittanut joutuu vieläkin karsastamaan niitä, koska omasta ikkunasta näkyvä talvi on vain niin erilaista, kuin nykypeleissä kuvattuna.
Kuten mainittua, tehtävät ovat hyvinkin monipuolisia, mutta niiden toteutuksessa ollaan kiirehditty hieman liikaakin. Esimerkiksi helikopterin ohjaaminen tai tiedustelulentokoneella joukkojen ohjaaminen ei tunnu innovatiiviseltä ja luontevalta. Myös hieman "tavallisemmista" tehtävistä löytyy ongelmia, kun kentistä on kohtauksia, joihin on piiloitettu putkijuoksumaisia piirteitä. Tästä johtuen rinnettä ylösjuoksevia vihollisia vastaan joutui syöksymään useamman elämän verran, kun lähestymistapa tehtävään oli väärä. Vieressä olevat taistelijat kertoivat kyllä napalmitynnyreistä, mutta ne eivät räjähtäneet vaikka niitä ampui useamman lippaallisen. Lopulta selvisikin, että taistelijan piti selviytyä tynnyreille saakka, puukottaa tynnyriä ja heittää se vihollisten niskaan, näin pysäyttäen vihollisten etenemishalut. Myös muissa tehtävissä on kohtia, joiden "oikean toimintatavan" ratkaisemiseen meni useampi yritys. Peli tuntuu menevän raiteillaan eteenpäin osittain itsestään, kunhan pelaaja vain laukaisee tietyn tapahtuman.
Monipuolisuutta pelissä tarjoaa erityisesti aseistus, josta löytyy valittavaa yllinkyllin aina varsijousesta sinkoihin saakka. Näiden avulla pelaaja pääseekin toteuttamaan itseään, sillä jokaiselle löytyy varmasti sopiva aseistus. Uutuudenviehätystä tarjoavat erityisesti dual-wield-konepistoolit, joiden kanssa tulinopeudesta ei ole ainakaan puutetta.
PC-versiota arvostellessa kiinnittää nykyisin huomiota yksinpelin konsolimaisuuteen. Muuten käännös on tehty loistavasti, mutta myöskin tällä kerralla joutuu ihmettelemään näppäimistöasettelua kyseisessä pelissä. Esimerkiksi dual-wield-konepistooleilla ammutaan siten, että mouse 1 aiheuttaa oikealla puolella olevan aseen laukeamisen, kun taas mouse 2:sta painamalla ammut vasemmalla aseella. Ainakaan allekirjoittaneen hiirikäsi ei ole tottunut painamaan molempia hiiren nappia samanaikaisesti. Samanlaisia ongelmia pelissä on enemmänkin, kun esimerkiksi taistelukohtauksissa sinua kehotetaan näpyttämään shiftiä ja v:tä. Ihmettelen logiikkaa näiden näppäinvalintojen takana.
Kokonaisuudessaan yksinpeli on hyvä ja tarjoaa hyvää viihdettä toiminnantäytteisessä maailmassa. Valitettavasti yllämainitut pienet yksityiskohdat kuitenkin häiritsevät niin, ettei pelinautinnosta pääse ottamaan ihan kaikkea irti. Niistä huolimatta Call of Duty: Black Opsin yksinpeli on ehdottomasti yksi tämän vuoden parhaimpia.
Moninpeli - PC
Call of Duty: Black Opsin edeltäjällä Modern Warfare 2:lla oli paljon ongelmia moninpelissä PC-puolella. Ongelmat johtuivat suurimmalta osin IWNetistä, jota Black Opsissa ei onneksi ole. Black Opsin moninpeli on toteutettu totuttuun tapaan dedikoitujen palvelimien avulla. Erikoisuutena tähän on tuotu kuitenkin GameServers.comin yksinoikeus tarjota vuokrattavia pelipalvelimia. Hinnat ovat pysyneet mukavan alhaisina sekä pelipalvelimien toimivuus tasaisen varmana, joten valitettavaa tästä yksinoikeudesta ei löydy pelilliseltä kannalta.
Ensimmäisenä huomiona pelistä nousee erityisesti liikkuvuuden sulavuus ja luonnollisuus. Vaikka jo Call of Duty 4:ssa liikkuminen oli toteutettu hyvin sulavasti, on siitäkin onnistuttu parantamaan huomattavasti. Uutuutena pelissä liikkumisen osalta on "tiikerihyppy", jonka avulla hahmo syöksyy juoksusta maihin komealla kaarella. Tähän loikkaan tottumaton käyttäjä löytääkin itsensä välillä hieman epämukavista tilanteista, mutta sen saa halutessaan kytkettyä myös pois päältä. Innovatiivinen syöksy on kuitenkin mukava lisä liikkumiseen.
Kartat ovat hyvin suuressa osassa, kun puhutaan moninpelikokemuksesta. Black Opsin karttoja on selvästikin lähdetty suunnittelemaan hieman kummalliselta kantilta. Pelatessa tulee tunne, että kartoista on pyritty saamaan mahdollisimman todentuntuiset ja että jokaisella on oma tarinansa kerrottavanaan. Pelillisesti ajateltuna kyseinen lähtökohta on hieman omituinen ja se aiheuttaakin joitain ongelmia pelatessa. Esimerkiksi Capture the Flag -pelimuodossa puolet ovat välillä hyvinkin epätasapainossa. Vaikka puolien automaattinen vaihtuminen pelin keskivälissä tasapainottaakin karttojen epätasaisuuden, silti allekirjoittaneen mielestä epätasapaino tuntuu hölmöltä, varsinkin heikommalla puolella pelatessa. Toisaalta kartat näyttävät kyllä hyvältä ja peli on mukavan monipuolista, sillä hyökkäysreittejä on useita. Useimmissa pelimuodoissa kartat toimivatkin tyydyttävästi. Epätoimivuutta Search & Destroy -pelimuodossa on kritisoitu joidenkin pelaajien taholta, mutta allekirjoittaneen mielestä kartat toimivat myös kyseisessä pelimuodossa yllättävän hyvin. Lisää pohdintoja karttojen toimivuudesta löytää Black Ops kilpapelinä -artikkelistamme.
Karttoja joutuu kuitenkin kritisoimaan useiden näkymättömien seinien takia. Useasti vastaan tulee paikka, johon menemisen estää vain näkymätön seinä. Näkymättömät seinät heikentävät myös luotien aiheuttamaa vahinkoa, tai jopa kokonaan estävät niiden lentämisen. Ongelmapaikkoja ovat muun muassa puukaiteet, sekä niiden reiät, joista kaiken järjen mukaan pitäisi luotien mennä läpi. Toinen haitta on erilaisten jekkupaikkojen, josta voisi yllättää vihollisen, vähyys. Kartoista löytyy valitettavan vähän paikkoja, joihin pääsisi taidokkaalla hyppimisellä. Myöskään uutta syöksyä ei pääse käyttämään tarpeeksi hyödyksi.
Aseita moninpelistä löytyy yksinpelin tavoin laajalta skaalalta ja niiden muokattavuuskin on huippuluokkaa. Jokaiselle pelaajalle löytyy omaan pelityyliin sopiva väline. Aseet ovat myös suhteellisen hyvin balanssissa, joten pelityyliä ei tarvitse muuttaa tietyn aseen hyvyyden takia, vaan aseen valinta tapahtuu todellakin pelkästään omien preferenssien pohjalta.
Tapoista ja killstreakeista peli palkitsee aikaisempien CoDien tapaan erilaisilla palkinnoilla. Palkintoja on iso liuta, niistä perinteisempiä ovat mm. UAV-vakoojalentokoneet sekä tulitukea antavat helikopterit. Uusia tulokkaita ovat ainakin radio-ohjattava räjähtävä pommiauto sekä vapaasti ohjattavat ohjukset. Myös Call of Duty: World at Warista tutut koirat tekevät paluun. Suurin osa palkinnoista on toteutettu hyvällä maulla, mutta osa tuntuu hieman ylivoimaisilta. Vaikka palkinnot tuovatkin lisää tavoiteltavaa, sekä oman hauskan lisänsä, samalla ne aiheuttavatkin vastapuolella turhautumista, koska niitä vastaan ei pysty taistelemaan reilusti. Palkinnot ovat hieman epäreiluja myös eri pelitavoille, sillä "cämppimällä" peräkkäiset tapot on helpompi saavuttaa kuin pomppimalla etulinjan luotisateessa. Onneksi deathstreak-palkinnot on kuitenkin heitetty jo romukoppaan ja killstreakittömiäkin pelipalvelimia löytyy.
Ranked-pelipalvelimilla pelaaville pelaajille onkin paljon saavutettavaa, kun kokemuspisteiden lisäksi saavutettavaa löytyy erinäisistä tehtäväsopimuksista. Sopimuksista on mahdollista ansaita ylimääräisiä kokemuspisteitä ja rahaa, jota voi käyttää useaan eri tarkoitukseen. CoD-raha onkin uusi yksikkö pelisarjassa ja enää aseen aukaisemiseen ei riitä vain riittävä määrä kokemuspisteitä, vaan ne maksavat myös rahaa. Rahaa tulee yllinkyllin, joten siitä aseen hankkiminen ei jää useinkaan kiinni. Loppujen lopuksi raha tuntuukin suhteellisen turhalta lisäykseltä peliin, sillä sen käytöllä ei ole paljoakaan merkitystä. Rankkeja pelistä löytyy 50-levelille saakka, jonka jälkeen on mahdollisuus aloittaa pelaaminen alusta prestige-tasolla. Prestigeitäkin on mukana 15 kappaletta, joten maksimileveli on periaatteessa 750. Pelattavaa siis löytyy, jos vain jaksaa tahkota.
Juuri ennen arvostelun ulostuloa Black Ops kerkesi päivittymään. Päivityksen luvattiin korjaavan pelin toimivuutta sekä erityisesti äänimaailmaa. Muutosten pohjalta ääniä voisikin nyt kommentoida tyydyttäviksi. Juoksuäänet ja pommin räpläämiset eivät vieläkään paljasta taistelijaa täysin, mutta niitä voi kuitenkin käyttää hyödyksi, näin lisäten myös äänien kuuntelun yhdeksi skillielementiksi pelissä. Aseiden äänet ovat ehkä hieman pettymys, mutta niidenkin kanssa pystyy pelaamaan. Päällimmäisenä pelissä kuuluu kuitenkin hyvin monessa kartassa olevat taustaäänet. Joko juna kolisee raiteillaan eteenpäin tai raketti on lähdössä liikkeelle. Nämä taustaäänet ovat välillä niin dominoivassa asemassa, ettei lähes mitään muuta pystykkään kuulemaan. Ääniasetuksissa kannattaa käydä vierailemassa ja säätämässä ne kohdalleen, jonka jälkeen peliäänet toimivat selvästi paremmin ainakin headsetin kanssa.
Teknisesti peli ei vieläkään toimi aivan täydellisesti kaikilla kokoonpanoilla päivityksestä huolimatta. Osa pelaajista onkin valitellut fps-droppeja. Allekirjoittaneen kokoonpanolla (i5 750, Ati HD 5770) suurimmilta vaikeuksilta on vältytty. Suorituskykyongelmat ovat kuitenkin hyvin yksilöllisiä, joten niistä on vaikeampi kirjoittaa mitään yleisesti.
Teknisiltä ominaisuuksiltaan pelissä on sopiva yhdistelmä uutta sekä vanhaa. Monille PC-pelaajille rakas komentokehoite, eli konsoli, toimii ja on omalla paikallaan niinkuin kuuluukin, mutta sen lisäksi peliin on tuotu läjä uusia ominaisuuksia PC-pelaajan näkökulmasta. Pelin teatteri-moodissa voit katsella pelattuja pelejäsi mistä näkökulmasta tahansa ja sen työkalut riittävätkin huijareiden kiinniottamiseen tai vaikkapa oman frägileffan tekemiseen. Mukavan lisän tuovat myös kaverilistat sekä muokattavat pelaajakortit.
Kokonaisuudessaan moninpeli tarjoaa toimivaa, toiminnantäytteistä ja hauskaa pelaamista sadoiksi tunneiksi. Pelissä on kuitenkin vielä pieniä vikoja, jotka estävät pelistä täydellisen nauttimisen. Yleensäottaen se on kuitenkin toimiva, sekä hauska pelata, vaikkakin parannettavaa löytyisikin.
Moninpeli - PlayStation 3
Call of Dutystä puhuttaessa suurinta osaa pelaajista kiinnostaa tietenkin sen moninpeli. Modern Warfare 2 asetti riman korkealle puhuttaessa Playstation 3:n FPS-peleistä, joten siihen on uutta tulokasta luontevaa lähteä vertaamaan. Onhan BO kuitenkin sarjan uusin tuote, jolloin sen pitäisi olla parempi kuin edeltäjänsä. Onko Treyarch onnistumaan tekemään jotain paremmin kuin Infinity Ward? Se selviää eteenpäin lukemalla.
Pelattavuudessa ei suurempia eroja ole. Black Opsiin aseiden rekyyliä on ehkä hieman lisätty, mutta tähtäys ei ole mitenkään mahdotonta. Liikkuminen on yhtä nopeaa ja sulavaa kuin MW2:ssa. Ruudun päivitysnopeudessa on kuitenkin hieman toivomisen varaa. Kartoissakaan ei mitään mullistavia muutoksia ole ja ne ovat hyvin samantyyppisiä kuin aikaisemmissa CoDeissa. Ehkä se hieman häiritsee, että liian suuria peliin liittymättömiä asioita tapahtuu joissain kartoissa. Esimerkiksi Launchin raketin lähtö saa ruudun tärisemään ja äänet katoavat kuuluvista. Heti julkaisun aikaan karttoja on tarjolla kiitettävän paljon, joten pelattavaa löytyy tarpeeksi.
WaWista tuttu jaetun ruudun moninpeli lötyy myös Black Opsista. Ominaisuus on tervetullut lisä ominaisuuksiin. Välillä on kiva kavereiden kanssa pelailla samalta konsolilta verkossa, kun ei tarvitse tyytyä vain co-oppiin. Pelatessa jaetulta ruudulta listassa näkyy samalla accountilla kaksi pelaajaa, joista toisen perässä on muutama ylimääräinen merkkijono, josta vierailevan pelaajan erottaa. Vieraileva pelaaja lähtee samalta tasolta kuin accountin omistaja, joten toimintaan pääsee helposti mukaan ja aseita on mukavasti tarjolla.
Kustomoitujen servereiden teko on nyt myös todella helppoa. Serverin voi käynnistää LANiin tai omilla asetuksilla unrankedina Internetiin. Kaikki oleelliset asetukset pystyy muuttamaan valikoista hyvin yksinkertaisesti, joten jokainen saa luotua asetuksiltaan miellyttävän pelin. Klaanipelaajia ominaisuus miellyttää todella paljon, kun on helppo sopia millaisilla asetuksilla pelataan. Aikaisemmissa CoDeissa ei näin paljon kustomoitavia asetuksia ole ollut.
Moninpelistä jää hieman ristiriitaiset tuntemukset. Se on hyvin laadukkaasti tehty, muttei oikeastaan tarjoa tarpeeksi uutta, jotta sitä voitaisiin kutsua uudeksi peliksi verrattuna pelisarjan aiempiin osiin. Pelattavuus on niin yhtenevää, ettei siitä paljon eroja löydy. Uudet sopimukset ja CoD-raha eivät tuo tarpeeksi lisäarvoa, jotta sitä voitaisiin kirkkain silmin väittää täysin uudeksi peliksi. CoDeista pitäviä moninpeli ei kuitenkaan tule pettämään vaan se on juuri sellainen mitä sen odottaa olevankin.
Zombie-moodi
Normaalin moninpelin lisäksi Black Opsista löytyy co-op-pelimuoto Zombies. Se tuli jo tutuksi Treyarchin edellisestä tekeleestä, World at Warista. Zombiesia pelataan co-oppina 1 - 4 pelaajan kesken. Konsoliversiossa on mahdollista kahden pelaajan pelata jaetulta ruudulta kun taas PC-pelaajat joutuvat etsimään peliseuransa verkosta.
Tarkoituksena Zombies-pelimuodossa on pysyä vain mahdollisimman kauan hengissä zombieiden hyökätessä. Zombeja puskee pelaajien päälle aaltoina ja aaltojen välissä on aikaa koittaa tukkia sisääntuloreittejä ja ostaa parempia aseita ja perkkejä. Kuolleet zombit jättävät välillä peräänsä erilaisia power uppeja joita keräämällä lahtaaminen helpottuu tai pelaaja saa enemmän pisteitä. Mitä pidemmälle pelissä selviää, sitä nopeammin zombit liikkuvat ja niiden lyijyn sietokyky paranee. Yksin pelattaessa pelimuoto on melko tylsä, mutta heti kun saa jonkun kaverin mukaan, pelaamisesta tulee hauskaa. Toisen pelaajan mukanaolosta on muutenkin todella paljon apua. Pelaajien kesken voidaan sopia mihin suuntaan kukin katsoo ja jos joku kuolee, toinen pelaaja voi mennä nostamaan kuolleen kaverin takaisin peliin mukaan.
Black Opsin perusversion mukana tulee kaksi karttaa. Ensimmäinen on auki heti alussa ja kantaa nimeä Kino Der Toten. Kartta sijoittuu hylättyyn saksalaiseen elokuvateatteriin. Se tuntuu aluksi pieneltä, mutta backstagelta löytyvällä kytkimellä saa aukaistua esiripun, jolloin pelaaja pääsee uudelle alueelle. Sieltä löytyy parempia aseita ja mahdollisuus edetä kolmannelle alueelle teleportin kautta.
Toinen kartta avautuu kun pelaaja pelaa yksinpelikampanjan läpi ja se on nimeltään Five. Kartan idea on todella hauska. John F. Kennedy, Richard Nixon, Fidel Castro ja Robert McNamara ovat Pentagonissa pitämässä palaveria. Sitten zombiet iskevät. Pienenä historiaknoppina mainittakoon, että kyseisten herrojen kesken käytiin oikeasti palaveri Pentagonissa kylmän sodan aikana. Pelaajat valitsevat itselleen jonkun edellämainituista hahmoista ja zombien metsästys voi alkaa. Pelin tiimellyksessä historian suurmiehet heittelevät omaan tyyliinsä sopivia kommentteja, joille tulee repeiltyä ensimmäisillä pelikerroilla.
Zombies on hyvää vaihtelua moninpelin rinnalle ja sen parissa vierähtää helposti tunti jos toinenkin. Miinusta tulee siitä, että Black Opsin jokaiseen versioon olisi voinut lisätä kaikki saatavilla olevat zombie-kartat. Hardened editionin ostaneet pääsevät edellä mainittujen karttojen lisäksi pelaamaan WaWin zombikarttoja. Olisi ollut suotavaa, että WaWin kartat olisivat sisältyneet myös perusversioon.
Arvosana: PC Plussat [+] + Toimiva, hauska sekä monipuolinen + Yksinkertainen + Vanhat sekä uudet ominaisuudet + Liikkuminen - Suunnittelu(?)virheet - Tekniset ongelmat - Äänet Arvosana: 4/5 | Arvosana: PS3 Plussat [+] + Multiplayer + Pelattavuus + Servereiden asetusten säätö + Perus CoD - Äänet - Perus CoD Arvosana: 3/5 |
MAINOS
MAINOS
<<12>>
Team: Z-Partio
20.12.2010 14:33
#1
20.12.2010 14:50
#2
20.12.2010 15:32
#3
20.12.2010 17:10
#4
20.12.2010 18:03
#5
Team: |CPPP|
20.12.2010 19:07
#6
Pcn Yksinpeli ja Zombie modi on kyl hyvin tehty mutta...Multiplayer....aivan täysin paska, kun ei edes pysty pelaamaan että multiplayerin tekijöille pitäis antaa Litsari tohon poskelle ja vaatii se 50e takas pelist
Jep, ja jos jokainen sen antais, niiltä varmaan irtois päät. xD
Ja mun mielestä se zombie on vähän... köh... Kun en ole vielä kertaakaan päässyt samalle "servulle" kaverin kanssa.
Team: [KG]
21.12.2010 00:06
#7
MultiSlayeri on kyl mucho bueno. Ei nykypäivän pelejä millään 386 pelata että ostakaapas rahat takas heebot uutta ja kiiltävää terästä alle, ja jos ei lompakko taivu ni pyytäkää julbokkenilta pari ydintä ja rammikerää lisää.
Zombies... Tämä jos joku toimii verkossa kavereiden kanssa 6 promillen kaatojurrissa. Gyvä lisä ja piriste kun on ottanu tarpeeks läskiin nevareilta multipissa.
Arvostelu oli rehellinen niinkun pitääkin osittain keskeneräisestä tekeleestä ei voi antaa 5/5 ja se oli hyvin otettu huomioon.
Team: [VMC]
21.12.2010 12:32
#8
21.12.2010 13:16
#9
Team: «AI»
21.12.2010 14:26
#10
Ois tossa voinu viel mainita että sniput ja haulikot on jääny melko turhiks, huomattavasti helpompaa assault tai smg pyssyillä. Pienet mapit, nopea tempoinen peli ja quickshotin poisto yritys tekee snipaamisesta vaikeaa ja ärsyttävää. Muuten mapit on mielestäni hyviä. Ja itselläni ei oo ollu toimimisessa kovin paljoa vikaa, pari kertaa kaadunnnu ja välillä vaivaa create class bugi... Mutta muuten ei, hyvin pystynyt pelaamaan.
Team: Z-Partio
22.12.2010 05:36
#11
Myönnettäköön, että erittäin low asetuksilla herra pelailee, kaikki on puuroa. No ei siinä, samapa tuo millä pelailee kun ei peli toimi millään asetuksialla perkele sentään!
Jooh, aika loweilla joutu veteleen kuvien ottohetkellä, kun ei ollut vielä tuota päivitystä tullut. Kaupanpäälle mun kuvanmuokkaussofta lisäs kuvien epätarkkuutta törkeästi, kun yritin automaattista resizee koko kansion kuville. Koitin parannella mutta kököksihän ne jäi.. Pitänee varmaan opetella käyttään totakin laitetta ennen seuraavaa arvostelua :D
Team: =[FOH]=
30.12.2010 13:01
#12
02.01.2011 16:23
#13
11.01.2011 17:30
#14
13.01.2011 01:16
#15
13.01.2011 15:56
#16
02.06.2011 17:51
#17
16.06.2011 14:35
#18
16.06.2011 21:55
#19
17.06.2011 12:39
#20
Minun mielestä quik scopaaminnen* (*nopea tähtäys ja ampuminen snipulla) on tehty turhan epäaidoksi ja vaikeaksi. Kun quikki näyttää selvästi osuvan mahaan ei välttämättä tule edes hitmarkkeria. Mutta, kun killcameja kattoo niin pelaajahan kuolee kun quikkaa selvästi ohi.
Epäaidoksi?
Oikeastiko tarkka-ampujat juoksevat ympäri kenttää ja heittelevät 360 asteen headshotteja viiden metrin päästä 1,3M pituisella ja vajaan kymmenen kilon painoisella tarkkuuskiväärillä röllipuku päällä?
Jos ko. homma olisi liian helppoa niin joka matsissa olisi n. 8 snipua per tiimi. Hauskaako? NOT.
Ei tuo mitään kovin vaikeaa ollut kun ilmaisviikonluppona kokeilin. Luoti menee todella usein sinne minne käsketään, jos pelaaja ei hypi, kävele, tms. tähdätessään.
<<12>>